Skip to content

Qlight Nanotech ומצבר וולקן זוכו בפרס ננו טכנולוגיה

Qlight Nanotech היא חברת השנה בתחום הננו בגין פיתוח מסכי מגע למחשבים, לטאבלטים ולמכשירים סלולאריים, המאפשרים בהירות תמונה משמעותית לעומת הקיים. מצבר וולקן זכה בפרס מוצר הננו, בגין ניצול טכנולוגי שהגדיל את מספר מחזורי הפריקה והטעינה ב-100%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבי חסון המדען הראשי
אבי חסון המדען הראשי

המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, העניק אמש את פרס מוצר השנה ופרס חברת השנה בתחום הננו טכנולוגיה לחברות שביצעו פריצות דרך ברמה העולמית. פרס חברת השנה הוענק לחברת Qlight Nanotech ובפרס מוצר השנה הוענק לחברת וולקן בטריות.

מסכי מגע

חברת הננוטכנולוגיה של השנה היא Qlight Nanotech והיישום החשוב שהיא פיתחה הוא מסכי מגע למחשבים, לטאבלטים ולמכשירים סלולאריים, המאפשרים בהירות תמונה משמעותית לעומת הקיים. כאשר לטכנולוגיה שפותחה קיימת עוד ישימות אשר תתורגם בהמשך הדרך לתחומים נוספים. הטכנולוגיה הומצאה ופותחה בשיתוף עם המרכז לננוטכנולוגיה באוניברסיטה בעברית על ידי פרופסור אורי בנין, והועברה לתעשייה במשולב עם כניסת גורם משמעותי אסטרטגי.

מצבר וולקן

מוצר הננו טכנולוגיה של השנה הוא מצבר של חברת וולקן המשפר את ביצועיו בצורה משמעותית. מדובר בדוגמה קלאסית של חברה מסורתית, שבמשך 70 שנה הטכנולוגיה שלה לא שונתה. בעזרת שילוב מושכל של ננוטכנולוגיה בשיתוף עם חוקרים מובילים מהאקדמיה (אוניברסיטת בר אילן) ובמסגרת תוכנית מגנ"ט של המדען הראשי במאגד לננו צינוריות NES – Nanotubes Empowerment Solutions) הצליחה החברה לשפר את ביצועי המצבר ולהגדיל את מספר מחזורי הפריקה והטעינה ב 100% – ובכך להפוך למובילה עולמית בתחום המצברים לרכב ולאחרים.

החברה נמצאת בשלב בו היא חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברה מובילה עולמית שיאפשר המשך שיפור המוצר שפתחה.

תוכנית מגנ"ט – מחקרים גנריים טכנולוגיים – היא אחד ממסלולי הסיוע של המדען הראשי לקידום התעשייה הישראלית. יעד התכנית הוא לבנות ולחזק את התשתית הטכנולוגית בתעשייה, בכמה דרכי פעולה. מאופי התוכנית, עיקר העיסוק הוא בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך שעשויות לסייע לפיתוח דורות חדשים של קווי מוצר ו/או לשדרג את קווי המוצר הקיימים.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה: "Qlight ננוטק הפכה להיות מובילה עולמית בחדשנות בתחום החומרים ליישומים פורצי דרך כגון מסכי מגע, זאת תוך שימוש בייחודיות שטכנולוגיות הננו מסוגלת לתת. הם החברה הביאה לשיפור ואף למהפכה בתחום. "מצבר וולקן היא ציון דרך לכלל התעשיות המסורתיות בארץ המוכיח כי בעזרת שיפורים טכנולוגיים פורצי דרך ניתן להחיות חברות ולהפוך אותן למובילות בתחומן גם בתעשייה המסורתית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן