Skip to content

התגלו 122 חפצים צפים בדרום האוקיינוס ההודי

יתכן שאלה הם השברים של המטוס המלזי מטיסה 370 שנעלם. חיל הים האמריקני התקין מערכת מיוחדת על ספינת חילוץ והצלה של חיל הים המלכותי האוסטרלי, כדי לאתר את הקופסאות השחורות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, מסר אמש כי תמונות לווין חדשות שנמסרו על ידי צרפת מראות 122 חפצים צפים, במרחק שדל 1,500 ק"מ מול החוף האוסטרלי, וייתכן שמדובר בשברים של מטוס מלזיה איירליינס מטיסה 370.

הגילוי חיזק את התקווה למצוא את ההריסות בים הסוער, במרחק של 1,500 ק"מ דרומית מערבית לפרת'. עשרה מטוסים, מארצות הברית , אוסטרליה, סין, ניו זילנד, יפן ודרום קוריאה שוגרו לטיסה מעל האזור בתקווה לאתר ולגר אליהם ספינות שיאספו אותם לצורך ניתוח.

המקרופון הרגיש לאיחור ה"קופסאות השחורות" (צילום: חיל הים האמריקני)
המקרופון הרגיש לאיחור ה"קופסאות השחורות" (צילום: חיל הים האמריקני)

"זהו הגילוי האמין ביותר שיש לנו", אמר אמש שר התחבורה חוסיין, במסיבת עיתונאים, "זה מאשש, כי קיימת צורה כלשהי של שרידים, אם נוכל לאשר שהם הגיעו מטיסה 370, נוכל להמשיך הלאה לשלב הבא של מעקב במעמקי ים, לצורכי חיפוש והצלה".

"זו תקווה כנגד תקווה", הוא הוסיף, בהתכוונו למשפחות של הנוסעים הסיניים, שלא קיבלו את מסקנתה של מלזיה שהבואינג 777 התרסק לתוך מימי דרום האוקיינוס ההודי .

בינתיים כינסו בבייג'ין, המשפחות המיליטנטיות מסיבה עיתונאים, מחוץ למלון לידו, שבו הם נמצאים, והאשימו את הממשלה המלזית בהסתרת האמת על המטוס שנעלם מ-8 במרץ השנה, כאשר היה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ין.

מקליט נתוני טיסה (FDR) ומקליט קולות תא הטייס (CVR). לשניהם מוצמדים משואות האיתות. צילום וקיפידיה
מקליט נתוני טיסה (FDR) ומקליט קולות תא הטייס (CVR). לשניהם מוצמדים משואות האיתות. (צילום וקימידיה)

כל הרשויות מסכימים, כי המטוס בטיסה 370 נפל בדרום האוקיינוס הודי, במים שעשויים להגיע עד לעומק של כ-7 ק"מ. נתון שיקשה מאוד לאתר ולחלץ את ה"קופסאות השחורות" (שצבועות דווקא בצבע כתום), אחת המקליטה את קולות תא הטייס וקולות רקע נוספים (CVR – Cockpit Voice Recorder) והשניה המקליטה את נתוני הטיסה (FDR – Flight Data Recorder) כמו מהירות, גובה, כיוון, שיעור נסיקה, גלגול המטוס וניווט. לשתיהן מוצמדת משואת איתור תת-ימית.

החשיבות במציאת ה"קופסאות השחורות" של המטוס המלזי שנעלם עצומה, ומעריכים, כי הנתונים שיהיו בהן ישפכו אור על מה שהתרחש בטיסה כ-50 דקות לאחר ההמראה מקואלה לומפור.

המערכת לגילוי ה"קופסאות השחורות"

כדי להתגבר על הקושי של איתור ומציאת "הקופסאות השחורות" מפעיל חיל הים של ארה"ב את מערכת TPL-25, שממנה מושלך מיקרופון תת-מימי רגיש, המסוגל להגיע עד לעומק של יותר מ-6 ק"מ, ובעת שהוא נגרר הוא מסוגל לקלוט את אותות המשואה של "הקופסאות השחורות".

את המערכת הזאת, עם שני מיקרופונים, התקין חיל הים האמריקני על "סיהורס סטנדארט", ספינת חיפושים והצלה של חיל הים המלכותי האוסטרלי, כדי שתגרור אותם באזור החיפושים מערבית לפרת' אוסטרליה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן