Skip to content

מפגינים נגד מכירת הגז לחו"ל: "סילבן אתה מטריד אותנו"

מאתיים פעילים חברתיים מפגינים הערב מול ביתו של השר סילבן שלום. לדבריהם מסתיר השר מידע מהציבור בנוגע למכירת חלק ממאגר הגז הגדול לחברה האוסטרלית וודסייד. המפגינים מבקשים לבטל עסקה שאמורה להיחתם מחר למכירת מניות של "לוויתן" על ידי יצחק תשובה, בברכת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאתיים פעילים חברתיים הפגינו הערב (רביעי) מול ביתו של שר התשתיות הלאומיות ושיתוף אזורי סילבן שלום ברמת גן. המפגינים מחו על כוונתו של יצחק תשובה, הבעלים של נובל אנרג'י, למכור חלק ממאגר הגז "לוויתן" לחברת וודסייד האוסטרלית, בחסות ממשלת ישראל, ללא דיון ציבורי וללא יידוע הציבור. העסקה אמורה להיחתם מחר, יום חמישי.

"רוב הסיכויים שלא תשמעו על כך", טוענים המארגנים ומוסיפים: "דואגים שלא נדע על כך פרטים.  "זוכרים שפוליטיקאים מושחתים מכרו את ים המלח בגרושים? זוכרים את אדמות המלח של דנקנר? זוכרים את כל הפעמים שפוליטיקאים מושחתים מכרו את משאבי הטבע שלנו בגרושים? אז זה הולך לקרות שוב". 

 

אחד המפגינים - ג'רמי ליבן נושא שלט: "סילבן אתה מטריד אותנו" (צילום: ציפי מנשה)
אחד המפגינים - ג'רמי ליבן נושא שלט: "סילבן אתה מטריד אותנו" (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

"סילבן אתה מטריד אותנו", הניפו המפגינים שלט מול ביתו של השר ברמיזה לסיפור ההטרדה המינית לכאורה בה הואשם השר על ידי מזכירה שעבדה במחיצתו לפני כחמש עשרה שנה.  "האחראי העיקרי לנושא הוא השר סילבן שלום. אם הוא יידע להגן על האינטרס של כולנו, הוא לא ייתן לזה לקרות", אומרים המפגינים.

לטענתם, "הבעיה שהוא לא מספר לנו כלום. בטענה של סודיות מסחרית. שר האנרגיה לא מוכן לפרסם לציבור את הפרטים של העסקה על משאב ששייך לציבור, לכולנו".

משטרת ישראל, שנערכה להפגנה, ליוותה את האירוע כולו והקיפה את המפגינים בכוח מסיבי של כוחות יס"מ ומג"ב. "נראה שיש ברחוב יותר שוטרים מאשר מפגינים", דיווחה צלמת העיתון, ציפי מנשה.

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

בעצומה שפורסמה בנושא נכתב: "אנו קוראים לממשלה לפרסם לאלתר לציבור את שטר החזקה, וכל מידע נוסף, שנוגע לעסקה כלכלית שתשפיע על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל, בנכס השווה מאות מיליארדי שקלים.

"חתמו על העצומה והצטרפו לארגונים השותפים למאבק למען הגז הישראלי: הפורום הישראלי לאנרגיה, העמותה לכלכלה בת קיימא, העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, המשמר החברתי, מגמה ירוקה, עמותת צלול, ישראל יקרה לנו, צדק חברתי-חדר מצב".

(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן