Skip to content

עדכונים בעקבות הכניסה לשעון קיץ

שינוי הגדרות השעון במערכת ההפעלה של המחשב ובטלפונים הניידים, שינויים בזמני רכבות ואוטובוסים וההיערכות ברשות שדות התעופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה בשעה שתיים אחר חצות מזיזים את השעון שעה אחת קדימה ונכנסים לשעון הקיץ, שימשך כ- 212 ימים ויסתיים במוצאי שבת – 26.10.14 בשעה 2:00 לפנות בוקר. הלילה נישן שעה אחת פחות אבל נרוויח שעת אור נוספת בכל ימי שעון הקיץ.

שינוי הגדרות השעון בחלונות XP ומעלה

עדכון השעון נכלל עתה בעדכוני מיקרוסופט. הקפידו לעדכן את המערכת באמצעות Windows update. החל מה-12/8/2013 הפיצה מיקרוסופט עדכון למערכת הפעלה שמשנה את שעון הקיץ לתאריך הנכון. עליכם לוודא שהעדכון של מיקרוסופט הותקן במחשבים.אפשר לוודא זאת באמצעות לחיצה על השעון -> שינוי הגדרות תאריך ושעה. מתחת לאיזור הזמן רשום מתי שעון הקיץ צריך להסתיים, תאריך ההתחלה צריך להיות 28/3/2014. אפשר להוריד עדכון זה מאתר מיקרוסופט בקישור: http://support.microsoft.com/kb/2904266.

(מקור: ויקימדיה)
(מקור: ויקימדיה)

שינוי הגדרות השעון בטלפונים הניידים

בחודש ספטמבר שחלף נתקלנו במה שכונה "באג שעון החורף", שלא שינה נכון את הכניסה לשעון החורף וגרם לרבים לאחר לעבודה ולפגישות. כדי להימנע מכך הפעם יש לבדוק בהגדרות, בסעיף "תאריך ושעה", שהמכשיר שלכם הוא מכוון בהגדרות לשינוי אוטומטי לזמן "ירושלים, ישראל" ולא לזמן אתונה (כמו שהיה בפעם הקודמת), כדי שעדכון השעה יתבצע אוטומטית.

שינויים ברכבות

החל מיום ו' 28.3.2014, יעבור לוח הזמנים של הרכבות לשעון קיץ. המשמעות היא תוספת רכבות בימי שישי וערבי חג ותחילת הפעלתן של הרכבות במוצאי השבתות והחגים בשעה מאוחרת יותר. לנוסעים מומלץ להתעדכן בזמני הנסיעה המעודכנים באתר הרכבת או באפליקציה.

שינויים באוטובוסים

בעקבות החלת שעון הקיץ יהיו שינויים גם בקווי האוטובוס ומומלץ להתעדכן בזמני הנסיעה המעודכנים בחברות האוטובוסים או להיכנס לפורטל קווי תחבורה בישראל של משרד התחבורה

פורטל קווי תחבורה בישראל מספק מידע לנוסע בתחבורה הציבורית. האתר מציע קווים ולוחות זמנים של כל חברות האוטובוסים ורכבת ישראל, כולל שילוב קווים של מפעילים שונים. באתר מידע של החברות: אגד, אגד תעבורה, אפיקים, ג.ב. טורס, גלים, דן, כרמלית, מטרודן, מטרופולין, נסיעות ותיירות, נתיב אקספרס, סופרבוס, עילית, קווים, ויאוליה, רכבת ישראל, רכבת קלה בירושלים וש.א.ם.

הערכות ברשות שדות התעופה

רשות שדות התעופה (רש"ת) סיימה היום את ההכנות של המערך המבצעי, המערך הטכנולוגי והמערך התפעולי להכנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ושדות התעופה הפנים ארציים, למעבר לשעון הקיץ הלילה.

המערכת המבצעית האחראית על לוח הטיסות נערכה בתקופה שחלפה להתאים את כל המערכות האלקטרוניות לשעונים, לוחות המידע באולמות היציאה, הדיוטי פרי ובאולמות מקבלי הפנים להזזת המערכת אוטומטית לשעון הקיץ, כאשר הלילה בשעה 02:00 יזוז השעון קדימה לשעה 03:00.

רש"ת מזמינה את ציבור הנוסעים להגיע שלוש שעות לפני טיסתם ולבדוק כי הם הזיזו את שעונם וולהתאים את הגעתם לטרמינל בהתאם ללוחות הזמנים המעודכנים של טיסותיהם. מערכת הבידוק הביטחוני החדשה, אשר נמצאת בשלבי הטמעה בנתב"ג, פועלת על כלל הטיסות המסחריות – בנתב"ג ממליצים לנוסעים להימנע מנעילת המזוודות.

גם בשדות התעופה הפנים ארציים, חיפה, שדה דב ואילת, בוצעו כל השינויים המתבקשים מהמעבר לשעון הקיץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן