Skip to content

העיתון הטורקי "זאמאן": נדונה אפשרות לביקור ארדואן בארץ

על פי המהדורה באנגלית של העיתון הטורקי זאמאן, נדונה אפשרות כזאת ברצינות בין איש המוסד לשעבר דוד מידן, שליחו האישי המיוחד של ראש הממשלה נתניהו, לבין ראש ארגון הביון הלאומי הטורקי, הקאן פידאן. גורם מדיני רשמי: "הפרסום אינו נכון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם צפוי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לבקר בישראל? על פי המהדורה באנגלית של העיתון הטורקי זאמאן, נדונה אפשרות כזאת ברצינות, בין איש המוסד לשעבר דוד מידן, שליחו האישי המיוחד של ראש הממשלה נתניהו, לבין ראש ארגון הביון הלאומי הטורקי, הקאן פידאן. מגורם מדיני רשמי נמסר למגפון: "הפרסום אינו נכון".

הדיווח בעיתון הטורקי זאמאן
הדיווח בעיתון הטורקי זאמאן

הידיעה המרעישה מתפרסמת יומיים בלבד, לאחר שביום שלישי הודיע סגנו של ארדואן, בולנט ארינץ', כי הסכם הפיוס ואיתו הפיצויים להרוגי משטר המרמרה צפוי להיחתם לאחר הבחירות המקומיות בטורקיה.

רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: ויקימדיה)
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: ויקימדיה)

עפ"י הידיעה שפורסמה, דוד מידן – המשמש כשליח מיוחד של ראש הממשלה, בנושאי אנרגיה וביטחון – הוסכם בפגישה על פתיחת שתי השגרירויות באנקרה ובתל אביב ודובר על ביקור אפשרי של ארדואן בארץ. עפ"י הדיווח דובר על כך, שביקורו של ארדואן בישראל יתרחש כחודש לאחר הבחירות המקומיות בטורקיה, שייערכו ביום ראשון הקרוב.

בדיווח נמסר עוד כי התפנית החיובית ביחסי ישראל-טורקיה חלה לאחר פגישתו של ארדואן עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. ארדואן הבטיח באותה פגישה כי יעשה ככל יכולתו כדי לייצב את היחסים בין שתי המדינות.

עפ"י הדיווח שוחחו מידן ופידאן גם על שיתוף פעולה בחיפושי גז ונפט במזרח הים התיכון.

מאז שראש הממשלה נתניהו התנצל בפני ארדואן, לבקשתו של נשיא ארה"ב אובמה – חלפה כשנה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן