Skip to content

בבושקה בוש חוזרת לבמה אחרי 35 שנה: "אני מאושרת"

"אני מצפה מאוד לראות אתכם", הודיעה השבוע קייט בוש ("בבושקה", "אנקת גבהים"), שחוזרת לבמה אחרי 35 שנים. ענת מנדל על הזמרת והיוצרת בעלת המראה המהפנט והקול העוצמתי, שאף פעם לא שיחקה לפי כללי המשחק המקובלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קייט בוש, 55, לא יכלה לבחור שם מתאים יותר לסיבוב ההופעות החדש שלה – "לפני השחר". בוש, אמנית יוצאת דופן ובולטת ביצירתה הייחודית, פירסמה באתר שלה את יציאתה לסיבוב ההופעות  "before the dawn" אשר יחל בלונדון ב-26 באוגוסט וימשך עד סוף ספטמבר, בסך הכל צפויות כ-15 הופעות בשלב זה.

"אני מאוד דעתנית. מזעזע לעבוד איתי". בוש. צילום: יח"צ

"אני מאושרת להודיע שנופיע בפני קהל באוגוסט ובספטמבר השנה. אני מקווה שתוכלו להצטרף אלינו ואני מצפה מאוד לראות אתכם", כך הודיעה בצניעות הזמרת והיוצרת, שאף פעם לא שיחקה לפי כללי המשחק המקובלים, ושאפה ליצור עולם מוזיקלי ייחודי של עצמה.

כמעט כל הופעה שלה היתה יכולה בקלות להיחשב לפני עלות השחר או באור יקרות חד עד זרות. הייחודיות שלה באה לידי ביטוי בכלים המוזיקליים שליוו אותה, במראה המהפנט, האפלולי, בלבוש האקסרווגנדי וכמובן בקולה העוצמתי, שאין שני לו. השירים שלה תמיד היו רחוקים מהמיינסטרים בנושאים בהם עסקו – מאבק האבוריג'ינים באוסטרליה, ניסויים מדעיים בצלילים, החיים אחרי שואה גרעינית ועוד כהנה נושאים, הנעים בין רגישות יתר לאפלה מוגברת.

הזמרת עשתה היסטוריה עם השיר "אנקת גבהים", כאישה הראשונה באנגליה שביצעה שיר שהיא בעצמה כתבה והגיעה איתו לראש מצעד הפזמונים הבריטי. זה היה פסקול הסרט באותו השם (על פי הרומן של ברונטה) וגם השיר האחרון שהיא שרה על במות מאז שנת 1979 ועד היום.

אתם קוראים נכון, כמעט 35 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שקייט בוש הפליאה בקולה המיוחד על הבמות. בוש, הרגישה, הפרפקציוניסטית, העצמאית, המודעת והערכית, בחרה, כנראה, לא להופיע יותר בעקבות טרגדיה שחוותה. באחת ההופעות שלה נהרג בתאונה טרגית מנהל התאורה, בילי דאפי, כשנפל מגובה רב.  כחודש לאחר מכן קיימה בוש קונצרט לזכרו בהשתתפות פיטר גבריאל וסטיב הארלי, ומאז לא הופיעה יותר.

מעריציה של בוש וחובבי רוק בכלל רואים אותה כיוצרת הטובה ביותר בבריטניה ורבים האמנים הוותיקים והצעירים שמשבחים את עבודתה ופוסעים בעקבותיה. ליידי גאגא ביצעה גירסה מחודשת לדואט של בוש עם פיטר גבריאל "don’t give up". בשנת 2005, הוציאה בוש אלבום נדיר חדש ברוח שגרת יומה של עקרת הבית, עם שירים שעסקו במכונת הכביסה ובמטלות הבית.

לקראת צאת האלבום התראיינה באופן יוצא דופן ל- BBC ואמרה: "אני אף פעם לא ארצה לאבד מגע עם הבית. חשוב לי לשטוף את הבית, לשאוב אבק ולהפעיל מדיח כלים. אני רוצה להיות בעמדה שבה אוכל לתפקד כבן אדם". ועוד אמרה בראיון: "אני מאוד דעתנית. מזעזע לעבוד איתי. אני כל כך בררנית וקטנונית. זה גם מה שטוב אצלי. אני יודעת מה אני רוצה. הצרות מתחילות כשלא יודעים מה רוצים".

תאונה טראגית על הבמה. בוש, השבוע, בראיון ל-בי.בי.סי

כנראה שזה עזר לה להיות אחת הזמרות והיוצרות המתוגמלות מאוד, ולצבור הון של לפחות 30 מיליון פאונד. בוש הוציאה עשרה אלבומים (האחרון בשנת 2011), שכולם הגיעו למקומות הראשונים במצעדים והיתה מועמדת שלוש פעמים לפרס הגראמי.

גם השבוע התראיינה ל-בי.בי.סי לקראת חזרתה לבמה. אין ספק שהכרזתה על היציאה למסע ההופעות עושה מיליוני אנשים למאושרים, לא פחות ממנה. ואם היא תשיר את פסקול ימי נערותי, מאי אז בשנות ה-70 וה-80 – "בבושקה", "אנקת גבהים", "Running up that Hill" ,"The Man with the Child in his Eyes"  "The Whole Story", דייינו. אני אהיה מאושרת ואעלה לגבהים לפחות כמו הקול הכי גבוה של בוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן