Skip to content

מאהל מחאה של סטודנטים לפיזיותרפיה ליד ביתו של שר החינוך

שביתת הסטודנטים לפיזיותרפיה נכנסה ליומה ה-12 ולאחר שבסוף השבוע שעבר, בפגישתם עם שר החינוך, לא שמעו כי בכוונתו לפתור את המשבר. היום הוקם אוהל מחאה מחוץ לביתו של פירון ביישוב אורנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

12 יום חלפו מאז החלה שביתת הסטודנטים לפיזיותרפיה והשבוע בכוונת הסטודנטים להקצין את המאבק. מבחינתם – שר החינוך שי פירון הוא המטרה. בוועד הסטודנטים לפיזיותרפיה אומרים כי בידי השר היכולת לפתור את מצוקת לימודי הפיזיותרפיה, אך כמו קודמיו הוא בוחר להתעלם מהבעיה. 

בסוף השבוע שעבר נפגשו נציגי הסטודנטים עם שר החינוך בתקווה למצוא דרך שתביא להצלת לימודי הפיזיותרפיה ולפיתרון מצוקת ההכשרות המעשיות, אך לצערם שמעו מהשר את אותם הדברים שהם שומעים כבר מספר שנים. הסטודנטים שלחו מכתב חריף לשר ובו הם מטילים עליו את האחריות: "הגענו לפגישה איתך עם ציפיות רבות, קיווינו שהעומד מולנו רואה בתפקידו שליחות ואחריות, אך, לצערנו הרב, שמענו את אותן מנגינות ומילים ריקות מתוכן. לצערנו, עקב התנהלותך, אנו נאלצים להחריף את מאבקנו, ונאלץ להגביר את פעילותנו באופן שיפגע בטיפול בחולים". 

"גב חזק לפזיותרפיה". מחאה ליד ביתו של השר (צילום: יח"צ)
"גב חזק לפזיותרפיה". מחאה ליד ביתו של השר (צילום: יח"צ)

עוד כתבו: "אדוני השר, האחריות על מצב מערכת ההשכלה הגבוהה היא עליך. האחריות על קריסת לימודי הפיזיותרפיה תירשם על שמך. אתה הוא שמאפשר את זילות המקצוע. אתה הוא שנותן את היד לכך שאנו לא מקבלים את ההכשרה המקצועית הטובה ביותר. אתה הוא זה שפוגע בבריאותם של אזרחי ישראל ומייצר בכייה לדורות". 

אתמול (ראשון) הקימו הסטודנטים אוהל מחאה מחוץ לביתו של שר החינוך, שי פירון, ביישוב אורנית. ביום ג' הקרוב מתוכננת צעדה של מאות סטודנטים, אשר תצא מקניון עזריאל לכיוון לשכת שר החינוך בת"א.

על מה הם נאבקים?

על פי הגדרות צוות המאבק: "הכשרה מעשית במרפאות ובקופות החולים היא חלק בלתי נפרד מלימודי הפיזיותרפיה ומהווה תנאי הכרחי לסיומם. על הכשרה זאת משלמים הסטודנטים שכר לימוד.
את הסטודנטים מדריכים פיזיותרפיסטים ותיקים שהוכשרו לכך. על מנת לשמור על איכות ההדרכה במרפאות וקופות החולים, יש צורך בפיקוח ורגולציה של פתיחת תכניות הלימוד לפיזיותרפיה. הסרה של הפיקוח תגרום לעודף סטודנטים ביחס למקומות ההכשרה ותגרור עמה פגיעה בתכניות הלימוד הקיימות ובעיקר פגיעה באיכות ההדרכה ובשירות הניתן למטופלים.

"למרות זאת, ישנם מוסדות פרטיים וממשלתיים שמתעלמים מעובדות אלו, המגובות בהמלצות ועדת מומחים, ורומסים ברגל גסה את מחויבותם כלפי הסטודנטים, המדריכים ובעיקר המטופלים בבתי החולים ובמרפאות. יתירה מזו, ישנן מכללות פרטיות הפועלות על מנת "לקנות" מקומות הכשרה מעשית, על ידי מו"מ כספי עם בתי החולים והמרפאות, תוך התעלמות מקריטריונים קפדניים של סינון, שנועדו להבטיח את איכותם ויושרתם של הסטודנטים כמטפלים לעתיד".

למידע נוסף, דף הפייסבוק של השובתים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן