Skip to content

הנשיא פרס בפגישתו עם נשיא אוסטריה: זהו יום עצוב למדינת ישראל

נשיא אוסטריה היינץ פישר, אירח היום בווינה את הנשיא שמעון פרס, שהתייחס בדבריו היום להרשעת ראש הממשלה לשעבר. פרס יקיים היום ביקור במרכז האו"ם בווינה ויקיים פגישת עבודה עם ראש סוכנויות האו"ם וסגן מזכ"ל האו"ם מר יורי פדטוב. בהמשך יקיים הנשיא פגישת עבודה עם מזכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, יוקיה אמאנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס פתח הבוקר את היום השני בביקורו הרשמי באוסטריה בביקור ממלכתי בארמון  הנשיאות הופבורג. פרס ונשיא אוסטריה היינץ פישר סקרו ביחד משמר כבוד מלכותי, הצדיעו בטקס שירת המנוני המדינות, לאחר מכן פנו לפגישה מדינית בארמון ובה דנו ב סוגיית הגרעין האיראני, מצב תהליך השלום בין ישראל לפלסטינאים וחיזוק שיתוף הפעולה בן ישראל למדינות האיחוד האירופי. מיד לאחר הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

הנשיא פרס התייחס גם לפסק הדין שניתן היום בישראל בנוגע להרשעת ראש ממשלת ישראל לשעבר אולמרט ואמר: "שמעתי הבוקר על פסק הדין. טרם קראתי את פרטיו אך אני יכול לומר כי זהו יום עצוב למדינת ישראל".

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
הנשיא פרס ונשיא אוסטריה היינץ פישר (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

בנוגע למצב שיחות המעצמות עם איראן וסוגיית הגרעין האיראני אמר הנשיא פרס: "איראן היא הסכנה המרכזית בעולם והמדיניות הנוכחית של ההנהגה האיראנית חייבת להשתנות. ההנהגה האיראנית חייבת לשנות את מעשיה ולא רק את דבריה, יש שינוי בטון של הנשיא רוחאני אך זה אינו מספק. איננו מתנגדים לעם האיראני – אנו מתנגדים להנהגה שמצהירה שאינה מפתחת פצצה גרעינית אך בפועל מפתחת טילים בעלי ראש נפץ גרעיני בעלי טווח שיכולים להגיע לאלפי קילומטרים. איראן מפיצה טרור והרס בעולם, מממנת ארגוני טרור ובראשם חיזבאללה וחמאס. ישנה קואליציה עולמית בהובלת ארצות הברית ואירופה למנוע את תכנית הגרעין בסנקציות כלכליות. הסנקציות הכלכליות יימשכו שישה חודשים, ובמידה ולא ייפסק מרוץ הגרעין האיראני אני מציע להקשיב לדברי הנשיא אובמה שאומר כי ישנן עוד אופציות על השולחן למנוע מאיראן נשק גרעיני ואלו אופציות רציניות. העולם אינו רוצה לראות עוד אסון הירושימה בעולם". 

נשיא אוסטריה היינץ פישר, שעתיד לבקר באיראן, אמר בנושא זה: "אנו מקווים כי ההסכמות מול איראן יכובדו וההבטחות יקוימו. אין ספק כי המצב הנוכחי הוא קריטי". 

הנשיא פרס התייחס לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "אירופה היא שחקנית מרכזית בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. כל הצדדים מתאמצים מאוד להגיע להסכם אמיתי. הוכחנו בעבר עם מצרים וירדן כי זה אפשרי, והכרחי. ואני מאמין כי ניתן לעשות זאת". 

בהקשר זה אמר נשיא אוסטריה: "אנו מקווים כי תהליך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ימשיך לתקופה נוספת וכי הבעיות הקריטיות בין הצדדים יפתרו. אוסטריה מאמינה כי אפשר לפתור את המחלוקות וחשוב לעשות זאת בהקדם". 

יצוין כי הנשיא פרס יקיים היום ביקור במרכז האו"ם בווינה ויקיים פגישת עבודה עם ראש סוכנויות האו"ם בווינה וסגן מזכ"ל האו"ם מר יורי פדטוב. ובהמשך יקיים הנשיא פגישת עבודה מדינית-ביטחונית עם מזכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם יוקיה אמאנו בהשתתפות בכירי המשלחות.

[related-posts]

2 Comments

  1. יפה
    31 במרץ 2014 @ 19:30

    פוליטיקאים וניסוחיהם התפלים והמתפתלים: לא מעשיו של אולמרט הם המעציבים אלא הרשעתו.

  2. גידי
    31 במרץ 2014 @ 15:32

    מר פרס -"אַל תַּגִּידוּ בְגַת אַל תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן פֶּן תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים פֶּן תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן