Skip to content

תכנות חינם – בניית אתרים, קל, פשוט וחינם

בניית אתרים אין פירושה התקנה של וורדפרס ויאללה למלא אותו בבלה בלה בלה. אתר אינטרנט הוא עסק קצת יותר מורכב, אז הנה לכם חבילה שלישית של תכנות חינם והפעם כלי עזר לבנית אתרים, אל דאגה גם אם אתם ילדי וורדפרס, אפשר לשלב בוורדפרס הרבה מאוד אלמנטים חיצוניים. מאת: עמית מנדלזון הגריפון הכחול (Blue Griffon) הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בניית אתרים אין פירושה התקנה של וורדפרס ויאללה למלא אותו בבלה בלה בלה. אתר אינטרנט הוא עסק קצת יותר מורכב, אז הנה לכם חבילה שלישית של תכנות חינם והפעם כלי עזר לבנית אתרים, אל דאגה גם אם אתם ילדי וורדפרס, אפשר לשלב בוורדפרס הרבה מאוד אלמנטים חיצוניים.

מאת: עמית מנדלזון


הגריפון הכחול (Blue Griffon) הוא תכנה ויזואלית לבנית אתרים מבוססי HTML עם תמיכה מלאה לעברית הגדרות כתיבה מימין לשמאל, אפשרות הכנסה של אלמנטים מסוג CSS ועוד. וכל זה חינם אין כסף. הגריפון הוא הכלי הטוב ביותר שיש כיום בסביבה אם כי תמיד טוב שיש עוד אלטרנטיבה.

והאלטרנטיבה הנוספת היא קוף הים (Sea Monkey) הוא בעצם חבילה, מה שפעם היה הנטסקייפ, היום הוא מפותח על ידי Mozilla ומכיל בתוכו תכנת דואר אלקטרוני, דפדפן, ועורך HTML ויזואלי. הוא לא מושלם, אם כי יש מצבים שאני מוצא שהוא חיוני להכנסת פקודה זו או אחרת, לרוב בסיסיות. אל תבנו עליו ל-HTML5 בשביל זה יש את הגריפון. אתם גם לא חייבים להשתמש בשאר החבילה, האלמנטים הנוספים פשוט לא טובים מספיק.

CSS3 הוא סטנדרד חדש יחסית להגדרת סגנונות, כמעט כל ההגדרות הויזואליות באתרי אינטרנט ניתנות לביצוע על בסיס CSS – Cascading Style Sheets. אפשר כמובן לעשות את הכל בדרך הקשה אבל ה-CSS מורכבת ומחייבת זיכרון טוב מדי בשביל המשתמש הממוצע. למרות ש-CSS משמש בהרבה מאוד אתרים למטרות שונות אחד היישומים היותר תכופים הו הוא עיצוב מרשים של רשימות כמו גלריות של תמונות ותפריטים. ה-CSS3 Menu הוא תכנה לבניית תפריטים מבוססי CSS3. גירסת החינם איננה מלאה אמנם, אבל משאירה לכם מספר אלטרנטיבות של תפריטים חינם לחלוטין. אם תרצו לרכוש את הגירסה המלאה כל שאר האפשרויות תיפתחנה בפניכם.

אלטרנטיבה נוספת לבנית תפריטים  היא באמצעות סקריפט מבוסס ג'אווה. אין הרבה הבדל מבחינת התוצאה הויזואלית. וגם ליצירת תפריטים מבוססי ג'אווה סקריט יש תכנה חינם ה- uMenu התכנה היא חינם ללא מגבלות אם כי קצת יותר קשה להבנה (לא הרבה יותר) אבל יעילה לא פחות עם תוצאות מרשימות.

אתם בטח רוצים לשלב קבצי פלאש באתר שלכם. פלאש יכול להיות הכל: מדף פתיחה מהמם ודינמי דרך שלט פרסום (Banner) וכלה בתפריט אלגנטי. רוב יישומי הפלאש לא דורשים ידע נרחב במיוחד לכן, רכישה של ה- ADOBE FLASH זו התאבדות פיננסית. אז למה שלא תנסו את ה-Powebullet presenter, חינם, אלגנטי, קל ופשוט לשימוש ובאמת שלא מחייב ידע.

ה-WINK (קריצה) איננה בהכרח תוכנה לאתרי אינטרנט, אבל היישום העיקרי שלה הוא עבור אתרי אינטרנט. אולי אחת התכנות היעילות ביותר שיש על הרשת היום. היא מיועדת ליצירת הדגמות כיצד לעבוד על תוכנות. התכנה לוכדת את המסך לפי הגדרות המשתמש מיצרת קובץ פלאש,שבו ניתן להטמיע טקסטים והסברים.

בשלב זה, הייתי רוצה לחזור ברשותכם לנושא הוידאו ולתת לכם קישורים לשתי תכנות שיאפשרו לכם ל"שאוב" באלגנטיות ובאופן חוקי תכנים וידאו וקול אל המחשב שלכם.

שני סוגים של קבצי מדיה יש היום על הרשת: מדיה זורמת, ומדיה סטטית.

מדיה זורמת  היא בעצם שידור חי  על האינטרנט ישנן הרבה תחנות טלויזיה ורדיו שמשדרות שידורים חיים. אין דרך פשוטה להוריד את התכנים הללו אליכם אל המחשב בשביל זה קיים  ה-SDP Downloader. תפקידו להוריד וידאו שמוזרם לאינטרנט, למחשב שלכם. אם תרצו מעין מערכת הקלטה בסגנון ה-VCR הישן והטוב, רק דיגיטלי.

מדיה סטטית היא קבצים שיושבים על הרשת, ביוטיוב או כל אתר אחר ומנוגנים על פי בקשה (On demand). יש עשרות פתרונות כיצד להוריד סרטים שכאלו, אבל הטוב מכולם נמצא דווקא על תכנה ישנה וטובה: ה- Real Player הוא אמנם נגן מדיה אבל בזמן ההתקנה הוא מקתין גם תוסף לדפדפנים שיאפשר הורדה של תכני מולטימדיה שנמצאים על דף כלשהו. רק שים את הסמן על הסרט ומיד יופיע מעיו כפתור Download.

* * *

לקריאה נוספת – שתי הכתבות הראשונות בסדרה:
חיוני וחינם – תוכנות חובה למחשב – סיבוב ראשון
פנקו או המחשב שלכם בתוכנות חינם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן