Skip to content

"ישו קוף ומריה פרה": תג מחיר לכבוד ג'ון קרי

עוד יום בשטחים - פשעי תג מחיר רוססו הבוקר על קירות מנזר הסמוך לקיבוץ צרעה וצמיגי מכוניות נוקבו. מתנחל מעלי נעצר אתמול בחשד שהצית עשרות עצי זית. רועה צאן מבורקה הותקף במוט ברזל ואושפז עם שבר בגולגולת ושברים בשתי ידיו. רבנים לזכויות אדם טוענים כי המתנחל שנעצר, צולם כשהוא כורת עצים והסרטון הועבר לידי המשטרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, החריפו המתנחלים את תגובותיהם כלפי האוכלוסייה הערבית פלסטינית והיד עדיין נטויה.  כתובות נאצה התגלו לפנות בוקר (שלישי) על קירות מנזר דיר ראפאת הסמוך לקיבוץ צרעה ליד בית שמש. על קירות המנזר רוססו הכתובות: "אמריקה היא גרמניה הנאצית", "ישו קוף", "מריה פרה" ו"תג מחיר". כמו כן נוקבו צמיגיהן של שלוש מכוניות ומשאית. משטרת ירושלים הוזעקה למקום ומפלג הפשיעה הלאומנית בימ"ר ש"י פתח בחקירה.

ישו קוף ומריה פרה (צילום: ארגון בצלם)
ישו קוף ומריה פרה (צילום: ארגון בצלם)
אמריקה - גרמניה הנאצית (צילום בצלם)
"אמריקה - גרמניה הנאצית" (צילום: בצלם)
תג מחיר לסיסמה שלום (צילום: בצלם)
תג מחיר לסיסמה שלום (צילום: בצלם)

אתמול בערב הותקף רועה צאן פלסטיני, תושב הבכפר בורקה, על ידי קבוצת רעולי פנים דוברי עברית שהגיעו ממערב לכפר. הרועה אשרף נוובאת העיד כי שהה במרעה עם עדרו וראה קבוצה של כשבעה אנשים מתקדמת לכיוונו ממערב. הוא ראה אותם מגיעים לכביש המחבר בין פסגות וכוכב יעקב, ואז איבד איתם קשר עין והניח שפנו לכיוון אחר. לפתע הפתיעו אותו ותקפו אותו במוטות ברזל. לאחר שהתמוטט זב דם הוא שמע מישהו מהתוקפים צועק בעברית על חבריו לחדול.

אשרף נוובאת - שברים בגולגולת ובשתי ידיו. (צילום איאד חדד, בצלם)
אשרף נוובאת - שברים בגולגולת ובשתי ידיו. (צילום איאד חדד, בצלם)

הרועה אושפז בבית החולים המקומי כשהוא סובל משבר בגולגולתו, שבר ביד ימינו ובשורש כף יד שמאל.  גם כאן פתחה משטרת ש"י בחקירה.

הכפר בורקה סובל מהצקות ואלימות חוזרת ונשנית מצד מתנחלים שחלקם שוהים בחורשת ההתנחלות לשעבר חומש, שנבנתה על אדמות הכפר הפרטיות וננטשה בידי ישראל. לאחרונה – לאחר שהמנהל האזרחי וצה"ל הודיעו לתושבים כי הם יכולים לשוב ולעבד את אדמתם, מסרבים המתנחלים לאפשר זאת. בשבוע שעבר הגיעו מתנחלים מכיוון המאחז הלא חוקי רמת מגרון הסמוך ובמקום התפתח עימות עם תושבי המקום. במהלך העימות נפצעו שלושה ערבים, ויהודי נוסף שלאחר מכן נעצר בבית החולים. שני יהודים נוספים נעצרו.

אתמול עצרו שוטרי מפלג הפשיעה הלאומנית במשטרת ש"י מתנחל בן 20, תושב מאחז באזור עלי, החשוד  בשריפת 11 עצי זית גדולים במטע זיתים של הכפר תלפית. המתנחל נעצר בעת שניסה להצית עצים נוספים כשברשותו חומרים דליקים ואמצעי הצתה.

שלשום, כך לפי החשד, הוא הצית עצי זית בכפר קריוט. היום הובא החשוד בפני שופט בית משפט השלום בירושלים וזה האריך את מעצרו בארבעה ימים. עלי מוהר, דובר רבנים למען זכויות אדם, מסר למגפון כי "המתנחל תושב עלי, שנעצר בחשד להצתת עצים, הוא אותו אדם שתועד בתחילת החודש עם מסור חשמלי במטע פלסטיני.

צולם כשהוא כורת עצים וברח (צילום זכאריה סעד רבנים למען זכויות אדם)
צולם כשהוא כורת עצים וברח (צילום זכאריה סעד רבנים למען זכויות אדם)

לדבריו כבר לפני  כשלושה שבועות, בתחילת מרץ השנה, העביר ארגונו למשטרת ישראל תיעוד מוסרט וברור של האדם כשהוא אוחז במסור מכני ומנסה לכרות עצי זית. את התיעוד הסריט נציג הארגון זכארייה סעדה. "כעת מתברר שזה אותו אדם שנתפס מנסה להצית עצי זית לפני יומיים בכפר הפלסטיני קריוט. דבר המעלה תהייה לגבי היכולת של כוחות הביטחון להגיע לאנשים מסוגו בטרם ינסו לפגוע שוב, גם כשיש תיעוד ברור שלהם ושל הפשעים שהם לכאורה מבצעים", אמר מוהר.

ארגון רבנים למען זכויות אדם מסר בתגובה: "אנו מקווים כי כוחות הביטחון ומערכת המשפט יפעלו על מנת להביא את האיש למשפט וימצו את הדין בחומרה עם מי שעל פי כל הסימנים הינו מבצע סדרתי של פשעי שנאה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן