Skip to content

שני פיגועי תופת בעיר חלבּ; "צבא סוריה החופשי" לקח אחריות

העיר חומס הפכה ל"מרחץ דמים מחריד", כדברי נשיא ארה"ב ברק אובמה, וכעת מתפשטים עימותי הדמים בין המורדים לצבא המשטר גם לעיר הצפונית חלבּ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיר חומס הפכה ל"מרחץ דמים מחריד", כדברי נשיא ארה"ב ברק אובמה, וכעת מתפשטים עימותי הדמים בין המורדים לצבא המשטר גם לעיר הצפונית חלבּ

מאת עידן בריר

העיר חלבּ על מפת סוריההעיר חלבּ שבצפון סוריה הזדעזעה הבוקר משני פיצוצים עזים במפקדת המודיעין הצבאי ומפקדת כוחות שמירת המשטר הכפופים למשטר אסד. הפיצוצים גבו את חייהם של עשרות והותירו מאות רבות של אנשים, שהיו בבניינים ובסביבתם בשעת הפיצוצים, פצועים בדרגות משתנות.

ערוץ הטלוויזיה הרשמי בסוריה מנה 25 הרוגים ולמעלה מ-175 פצועים בשני הפיצוצים וציין כי מבצעי הפיגועים הם "גורמים טרוריסטיים" והם האחראים להרג. דוברים מטעם משטר אסד הטילו בשעות הראשונות גם את "הוועדה העליונה של המהפכה בסוריה" והודיעו כי מחבל בודד פוצץ עצמו במכונית תופת במרחק של כמאה מטר מפתח המפקדה של כוחות שמירת המשטר וכי בפיגוע השני התפוצצה מכונית תופת בסמוך למפקדת המודיעין הצבאי.

שעה קלה לאחר מכן, הודיעו דוברי "צבא סוריה החופשי", המאגד את עריקי הצבא הסורי הלוחמים נגד משטר אסד, כי ארגונם אחראי לפיגועים. סגן אלוף עארף אל-חמוד, חבר המועצה הצבאית של "צבא סוריה החופשית" אמר כי הפיגועים לא בוצעו באמצעות מכוניות תופת, כפי שנטען קודם לכן, אלא בהתקפה ישירה, שהייתה מתואמת עם גורמים בתוך הבניינים וזכתה לסיוע מצידם.


תמונות של חילופי האש בעיר חלבּ

בעיר חומס, פלשו טנקים של צבא סוריה על רובע אל-אינשאת, הסמוך לרובע באבא עמרו, שספג הפגזות כבדות ביממות האחרונות וכמו כן, המשיכה פריסת כוחות הצבא בתוך העיר ובפאתיה. מקורות אופוזיציוניים בסוריה אומרים כי 400 איש לערך נהרגו בעיר חומס לבדה במהלך ההפגזות הכבדות שספגה העיר ביממות האחרונות, זאת לצד עשרות הרוגים בערים אחרות בסוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן