Skip to content

הישג לפעילי המחאה החברתית – תיקי התביעה נגדם יסגרו

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום כי החליט להורות לפרקליטות לסגור עשרה תיקי תביעה נגד פעילים חברתיים. נגד ארבעה נוספים יימשכו ההליכים אלא אם יגישו בקשה לביטול ההליכים נגדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישג לפעילי המחאה החברתית – היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הכריע היום בעניין המשך ניהול ההליכים בתיקים שהוגשו בידי התביעה המשטרתית נגד מפגינים בעקבות אירועי המחאה החברתית והחליט לבטל את התביעות. היועץ החליט כי בעניינם של עשרה נאשמים, תודיע התביעה המשטרתית על חזרה מכתב האישום, ובעניינם של ארבעה נאשמים נוספים תודיע התביעה לנאשמים על נכונותה לשקול בחיוב בקשה לעיכוב הליכים, אם זו תוגש.

בין התיקים שיבוטלו יהיה גם תיק התביעה של פעילת המחאה דפני ליף. כזכור, הורה היועץ המשפטי לממשלה לאחרונה לבחון את מצב הדברים ביחס להליכים העומדים ותלויים בבית המשפט בתיקים האמורים, כאשר כל תיק נבחן באופן פרטני, וזאת נוכח חלוף הזמן ולאור חשיבותם של עקרונות חופש הביטוי והזכות להפגין.

בין התיקים שיבוטלו גם תיקה של דפני ליף (צילום: רפי מיכאלי)
התיק בוטל. דפני ליף בהפגנה ברוטשילד בה נעצרה (צילום: רפי מיכאלי)

בהתאם להנחייתו של היועץ, הבדיקה נערכה על פי קריטריונים ועקרונות אחידים ושוויוניים – כל תיק על פי נסיבותיו, חומרת המעשים המיוחסים לנאשם, עברו הפלילי וכיוצא באלה. משרד המשפטים הודיע היום שהיועץ החליט כי על התביעה לחזור בה מכתבי האישום בעניינם של עשרה נאשמים, וזאת לאחר שנמצא כי המעשים שמיוחסים להם נמצאים ברף חומרה נמוך יחסית, ואין לנאשמים הרשעות קודמות ולא עומדים נגדם כתבי אישום רלוונטיים נוספים. בחלק מתיקים אלה נוספו לשיקולים גם קשיים ראייתיים שהתעוררו בהם.

 הפרקליטות תסגור תיקים (צילום הפגנה באדיבות אתר אקטיבסטילס)
הפרקליטות תסגור תיקים (צילום הפגנה באדיבות אתר אקטיבסטילס)

לגבי ארבעה תיקים נוספים התלויים נגד פעילי מחאה – תיקים שלטענת המשטרה רף המעשים שיוחסו לנאשמים היה בעל חומרה בינונית, ולא היו לנאשמים הרשעות קודמות או כתבי אישום נוספים רלוונטיים שעומדים נגדם, החליט היועץ כי התביעה תודיע לנאשמים על נכונותה לשקול בחיוב בקשה לעיכוב הליכים, ככל שזו תוגש.

לגבי יתר התיקים, בהם נמצא כי מיוחסים לנאשמים מעשים ברף חומרה גבוה או שלנאשמים עבר פלילי רלוונטי או כתבי אישום נוספים שתלויים ועומדים נגדם, הודיע משרד המשפטים כי בהם יימשכו ההליכים. הפרקליטות מציינת כי ההחלטה על בחינת התיקים מחדש אין בה כדי להעיד דבר על ההחלטה להגיש את כתבי האישום מלכתחילה, שנתקבלה לאחר שהתביעה ערכה בחינה מקצועית של המקרים על פי קריטריונים אחידים, ונמצא שקיים עניין ציבורי בניהול ההליכים וסיכוי סביר להרשעה. אין בהחלטה גם כדי להעיד על תפקודם של השוטרים בזירה בזמן אמת, אשר ביצעו מלאכתם נאמנה ועל פי חובתם. חובתה של התביעה לבחון את מדיניותה ואת מצב הראיות מחדש בכל עת, וכך הורה היועץ לעשות גם בתיקים אלה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן