Skip to content

"משעשעי חיך" – משרונה ועד הים

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרונה מתחזקת

מתחם שרונה נכנס להילוך גבוה, לפחות מבחינה קולינארית. אחרי ה'קפטרי' ו'ז'אז'ו וינו' מגיע תורו של השף קונדיטור אורן בקר שהשיק את 'Wilhelmina By Oren Becker' – קומפלקס הכולל מסעדת שף ובוטיק קפה-קונדיטוריה. המסעדה הוקמה בבניין לשימור מסוף המאה ה-19 ומשתרעת על שתי קומות שעליהן חתום מעצב הפנים ירון טל. שף המסעדה הוא בצלאל מור יוסף (שף בץ), שעבד בקליפורניה בין היתר כשף פרטי של ג'ים קארי, טום קרוז וכוכבים נוספים, וכעת משתף פעולה עם בקר במנות שמשלבות בישול עילי וקונדיטוריה. קומת המרתף מוקדשת לבוטיק, מעין מערת אלאדין של מאפים, קינוחי גורמה, עוגות וממתקים בעבודת יד, ורחבה חיצונית מוצלת וסמוכה לגן שעשועים צפויה להיות הלהיט האורבאני של הקיץ הקרוב. הקומפלקס משתרע על שטח של 250 מ"ר והושקעו בו 5 מיליון שקל. בקר מסר שבכוונתו לפתוח 3 סניפים נוספים של הבוטיק במקומות אסטרטגים בארץ ובעתיד לצאת עם המותג לחו"ל.

ממנות הקינוח המאלפות של וילהלמינה (צילום: אפיק גבאי)ממנות הקינוח המאלפות של וילהלמינה (צילום: אפיק גבאי)

לשתות צ'אי באופרה

אופרה ווינפרי ורשת בתי הקפה סטארבאק'ס משיקים את Oprah Chai, תה שפותח על ידי מלכת הטוק שואוז ומומחי התה של הרשת. התה מכיל הל, ג'ינג'ר, קינמון וציפורן ויימכר בסניפי סטארבק'ס ו-Teavana, רשת שנרכשה על ידי סטארבק'ס בשנה שעברה ב-260 מיליון דולר. זו הפעם הראשונה שווינפרי מתקשרת עם מותג מסחרי, וכל ההכנסות ממכירת התה יועברו לעמותות המסייעות לצעירים לרכוש השכלה.

התה החדש של אופרה ווינפריהתה החדש של אופרה ווינפרי

הם משחיזים גם סירים

חברת מילניום מרקטינג, העוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור וייבוא כלי בית ומטבח, ערכה לקראת פסח השקה מחודשת של אולם התצוגה סמוך לאצטדיון בלומפילד ביפו, המשך לארבע חנויות שנפתחו השנה תחת השם Arcosteel Kitchen ולחנות נוספת שתיפתח בקרוב באשקלון. החברה הוותיקה (פועלת 35 שנים) בבעלות משפחתית מייצגת עשרות מותגים ולכבוד החג הציגה מספר חידושים, כגון סדרת סירים ומחבתות בעלת ציפוי M4 חדשני חזק פי 4 מציפוי רגיל, סדרת כלים לבישול במיקרוגל מבית Sistema, שמקלים על תהליך הבישול ושומרים על טעמו ומרקמו של המזון. במקביל מתעתדת החברה להרחיב את קטגוריית האפייה בשיתוף עם השף קונדיטור מיקי שמו ולהיכנס לתחום מוצרי חשמל קטנים תחת המותג ארקוסטיל.

סדרת סירי מולטי קוק החדשה לפסח של מילניום מרקטינג בחנויות Arcosteel Kitchenסדרת סירי מולטי קוק החדשה לפסח של מילניום מרקטינג בחנויות Arcosteel Kitchen

לקרוא עם הדגים

"הים שלנו", ספר חדש מאת גיל ססובר (לא השחקן), צולל בפעם הראשונה לעומק הדגה שבחופי ישראל ומנסה לעשות סדר בשוק הפרוץ והלא ברור. החלק הראשון כולל מידע ונתונים מפורטים על דיג בעולם ובארץ מתקופת המקרא ועד ימינו, ועל ארבעת סוגי הדיג המסחרי העיקריים בארץ – מכמורת, הקפה, מערך חכות ודיג חופי. במרכז עומד מגדיר דגים ופירות ים הכולל מידע ממגדיר הדגים של ארגון המזון העולמי של האו"ם, שמותיו של כל מין בעברית, אנגלית, לטינית, ערבית ובשפת הדייגים ומידע על מוצא, עונתיות, הרגלי רבייה ועוד. כדי לא להישאר בתיאוריה כל דג זוכה להמלצת הכנה, ויותר מ-70 מתכונים מתייחסים לשיטות הכנה באופן כללי – כבישה, ייבוש, צלייה וגם סתם קציצות. המחבר, עיתונאי וסופר המשמש גם כמזכיר עמותת הדייגים ביפו, נעזר לצורך כתיבת הספר בבכירים במשרד החקלאות, דייגים, אנשי מטבח וחובבי מטעמים מן הים.

ספרו של גיל ססובר - "הים שלנו"ספרו של גיל ססובר – "הים שלנו"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן