Skip to content

ארבעה עו"ד הואשמו בריגול למען החמאס והג'יהאד האסלאמי

אח ואחות, פעילי טרור, הקימו משרד לשירותים משפטיים ושכרו ארבעה עורכי דין שתפקידם היה להעביר מידע והוראות מהחמאס והג'יהאד האסלמי מעזה אל האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ולהפך. תמורת כל ביקור קיבלו עורכי הדין כמה מאות שקלים. את המשרד מימן משרד עורכי דין הממוקם בעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (שישי), בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שישה פלסטינים תושבי מזרח העיר, ביניהם ארבעה עורכי דין. בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד חיים פס מפרקליטות מחוז ירושלים, מאשימה המדינה את מדחת עיסאוי, שירין עיסאוי, אמג'ד ספדי, מחמוד אבו סנינה, נדים גרייב ועומר אסכאפי, במגעים עם ארגוני טרור, יצירת קשר עם אסירים ובכירי טרור בכלא הישראלי והעברת הוראות והנחיות מעזה אל האסירים ולהיפך.

מכתב האישום עולה כי האחים מדחת ושירין עיסאוי (אח ואחות) פתחו משרד לשירותים משפטיים בשנת 2011 בשם "אלקדס לשירות חוקתי ומסחר" ושכרו עורכי דין, שתכלית העסקתם הייתה ביקור אסירים ביטחוניים מתנועות החמאס והג'יהאד האסלאמי הכלואים בבתי הכלא בישראל והעברת מסרים ארגוניים (אגרות) בין האסירים. מדובר בבתי הכלא "הדרים", "אשל", "מגידו", "עופר", "שאטה", "נפחא" ו"אשקלון". מסרים הועברו גם בין האסירים והנהגות הארגונים מחוץ לכותלי הכלא במטרה לקדם או לממן את פעילות ארגוני הטרור.

העבירו מידע לבתי הכלא תמורת 600 ש"ח לביקור (צילום: אתר השב"ס)
העבירו מידע לבתי הכלא תמורת 600 ש"ח לביקור (צילום: אתר השב"ס)

האחים עיסאוי קיבלו את האגרות לאסירים מחוץ לכלא מגורמים השייכים לארגונים ברצועת עזה. לאחר מכן העבירו את האגרות לעורכי הדין שהעבירו אותן לאסירים. לאחר קבלת התגובות מהאסירים, עורכי הדין היו מעבירים את האגרות לשני עורכי הדין שהעבירו אותן בחזרה לגורמים ברצועת עזה, כל זאת לשם קידום פעילות הארגון. הנאשמים היוו למעשה גורם מקשר להעברת מידע בין הנהגות האסירים בבתי הכלא השונים לבין הנהגת החמאס והג'יהאד אסלאמי במטרה לקדם את ענייניה של אותה הנהגה, ולאפשר את פעילותה.

חיפוש על האסיר, רק שהוא כבר קרא את האגרת (צילום ארכיון: שב"ס)
חיפוש על אסיר (צילום ארכיון: שב"ס)

העברת האגרות היו בהליך פשוט: עורך הדין שהיה נפגש עם האסיר היה מצמיד את האיגרת לזכוכית החלון המפרידה בין האסיר לעורך הדין, זה היה קורא אותה ומשיב בהתאם.

האחים עיסאוי העסיקו את עורכי הדין בתקופות שונות בין ינואר 2012 למרץ 2014. בעת קבלת עורכי הדין לעבודה אמר מדחת לעורכי הדין כי תפקידם יהיה לבקר את האסירים הביטחוניים בכלא, להעביר להם מסרים, לקבל את תגובותיהם ולהחזירן למשרד. סוכם כי עבור כל ביקור  יקבלו עורכי הדין סכום שנע בין 400-600 ש"ח וזאת בהתאם למיקומו של בית הכלא. תמורת ניהול המשרד, העסקת עורכי הדין, ביצוע הביקורים והעברת האגרות, קיבלו האחים עיסאוי כספים ממשרד עו"ד הממוקם בעזה ומייצג את הארגונים. כספים אלו הופקדו בחשבונות בנק השייכים להם ומנוהלים ברשות הפלסטינית.  

הרשת נוהלה בידי בכירי טרור מהכלא 

בין החודשים מאי 2012 ודצמבר 2013, כאשר שהה מדחת בכלא, אחותו שירין ניהלה בפועל את המשרד. היא הייתה בקשר עם עורכי הדין והעבירה להם אגרות, שלחה להם סידור עבודה ושילמה את שכרם עבור הביקורים.

לשם קידום פעולות ארגוני הטרור, עבד מדחת מול אסיר החמאס עבאס אלסייד, אשר עד למעצרו שימש כראש החמאס בטול כרם. עבאס שפוט לעשרות מאסרי עולם בגין אחריותו הישירה לעשרות הרוגים ישראלים בפיגועי התאבדות, בין היתר הפיגוע במלון "פארק" בליל הסדר בשנת 2002. עבאס גם משמש כיו"ר ארגון אסירי חמאס בבתי הכלא ומהווה איש קשר מול מפקדת הארגון מחוץ לכלא. עבאס הנחה את מדחת בדבר האסירים שיש לבקר, תעריפי הביקורים והמסרים שיש להעביר.

בנוסף, היו  האחים עיסאוי בקשר עם נדים חמד אבו טהה, אסיר חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לרצועת עזה. טהה, פעיל במסגרת משרד המידע לאסירים של החמאס, מסר למדחת ושירין הנחיות לתיאום הביקורים והעברת האגרות.

המדינה: לעצור את עורכי הדין ומפעיליהם עד תום הליכים
מעצר עד תום הליכים (צילום אילוסטרציה: שב"ס)

מדחת גם מואשם באישום נוסף של מתן שירות להתאחדות בלתי מוכרת (שתי עבירות) ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור (שתי עברות). על פי כתב האישום, בפברואר 2014 העביר עו"ד רג'ב, שמקום מושבו בעזה והוא מייצג את עמותת "אל נור", שהוכרזה כהתאחדות בלתי מוכרת והוצאה מחוץ לחוק, שתי העברות כספיות לחשבונו של מדחת בסכום של 175,400 ש"ח. עו"ד רג'ב ביקש ממדחת להעביר את הכספים לעו"ד מחמד אל עבד שיצור עימו קשר. מדחת שלח את אחיו, בשתי הזדמנויות שונות, לפגוש את עו"ד אל עבד בירושלים ואחיו העביר לו את הכסף.

כל ששת העצורים נעצרו – שניים מהם ב-6 במרץ והשאר לאחר חקירה במהלך מרץ עד 25 בחודש שעבר. הם מואשמים במגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ועוד. התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם עד תום הליכים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן