Skip to content

מה נשתה הלילה הזה: המלצת יינות לפסח – חלק א'

עוד לא השלמתם את הקניות לחג? מבחר המלצות לשדרג את הסדר ביינות איכותיים שעלו לאחרונה על מדפי חנויות היין • אילוּ רצינו לקרוא את ההגדה ולא ללגום משהו טוב ליד, דיינו • חלק א'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה הזמן לפנק את עצמכם בחג עם יין טוב ובמחיר טוב. לקראת חג הפסח, טעמנו, לגמנו ושתינו מבחר עצום של יינות כשרים מיקבי ישראל והעולם, ולהלן מבחר מן ההמלצות. בשולחן הסדר מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. לא כל האורחים שותים? יישאר לכם מספיק עד ליום העצמאות…

חלק א' – יקבי בוטיק ויינות נדירים

טריו, Spirit of Jerusalem 2012

יקב טריו הוקם ב-2006, תחילה באזור מרכז הארץ ולאחר מכן עבר למושב רמות נפתלי שבגליל העליון. היקב מקפיד על ציוד מודרני ושיטות ייצור מתקדמות, ורוב הענבים מגיעים אליו מכרמים בהרי ירושלים, הגליל ועמק אלונה הסמוך לזיכרון יעקב. כיום, יקב בוטיק זה מייצר 70,000 בקבוקים בשנה. יין "ספיריט ירושלים" משנת 2012 הוא ממסך של קברנה סוביניון ומרלו מהרי ירושלים. זהו יין עם בשומת נהדרת של פירות אדומים, וברקע מעט וניל, טבק ואלון. הפה מעניק גוף בינוני עד קל, וחמיצות מאוזנת אל מול עפצנים בינוניים. היין ניחן בסיומת ארוכה ומענגת, מלווה נפלא לכל מיני המזונות בסעודת החג וישמח את האורחים גם בעת הרמת ארבע כוסות ושירת ההגדה. 90 שקל.

טריו, ספיריט ירושלים 2012

טריו, Spirit of Jerusalem 2012

כרמי יוסף (ברבדו), שיראז 2011

יקב כרמי יוסף (ברבדו) נמצא ליד המושבה כרמי יוסף בשיפולי הרי יהודה. היקב אשר הוקם בתוך הכרם בשנת 2001, מוקף בכ-10,000 דונם כרמים. הייננים הם פרופסור בן עמיברבדו, מבכירי המומחים בארץ בנושא גפן ויין, ותלמידו לשעבר, פרופסור עודד שוסיוב, אשר ייסדו את היקב הקטן מתוך מטרה ליישם את הידע הרב שצברו לאורך שנות מחקרם. יין זה, המיוצר מ-100% ענבי שיראז, עשיר בבשומת נעימה של פטל ופלפל ירוק, והפה המלא מפגין טעמים עזים של מנטה, דובדבן שחור וטבק. ליין גוף בינוני עד מלא, כך שאידיאלי ללוותו במאכלים כמו בשר צלוי, קדירות חורפיות ואת מנות הסנטר-פיס בארוחת החג. בהחלט שווה את מחירו – 129 שקל.

כרמי יוסף (ברבדו), שיראז 2011

כרמי יוסף (ברבדו), שיראז 2011

תניא, הלל, קברנה סוביניון 2010

אחד מהיקבים הקטנים והמעניינים כיום בארץ הוא יקב תניא. זהו יקב משפחתי קטן שהוקם ב-2002 באזור יהודה ושומרון על ידי יורם כהן (היקב נקרא על שם בתו). כיום מייצר היקב כ-40,000 בקבוקים, אך היין המעניין ביותר שמייצר היקב הוא מזן הקברנה סוביניון (מכרמי שילה ועפרה). לאחר ששהה כ-18 חודשים בחבית, ועוד תקופה קצרה ביקב, היין מפגין בשומת עשירה של פירות יער אדומים בוסריים (פטל, אוכמניות ודובדבן), בשילוב עם תבלינים רבים (וניל, קינמון, קקאו) ופלפל שחור ושוקולד המגיעים מתהליך ההבגרה בחביות. היין משתלב נהדר בשלב ההסבה לימין בעת הקראת ארבע כוסות, או מצד אחר, יכול להשתלב נהדר עם הכבד קצוץ של החותנת. חשוב לשים לב, כי היין לא ימצא בכל רשת שיווק, אבל מומלץ להדרים עד חנות היין הקרובה לבית. 139 שקל (במבצע לחג במחיר 109 שקל).

תניא, הלל, קברנה סוביניון 2010

תניא, הלל, קברנה סוביניון 2010

ויתקין, קברנה פרנק 2010

היקב שיודע לייצר חלק מהיינות הטובים ביותר בארץ, בייחוד לאור גודלו הצנוע, יוצא השנה עם קברנה פרנק מן המעניינים ביותר שהגיעו למדפי חנויות היין בישראל מזה שנים רבות. ממסך של קברנה פרנק ופטי ורדו מענבים שנבצרו בהרי מירון, ולאחר מכן תססו ושהו במגע עם הקליפות במשך שלושה שבועות, בטרם עברו להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות בנפח 225 ליטר למשך 15 חודשים. לאחר סינון גס בלבד, היין בוקבק והמשיך להתבגר במרתפי היקב כשנה וחצי לפני השיווק. התוצאה היא יין אלגנטי, עשיר, בשומת של פלפל ירוק, גוף מעודן וסיומת ארוכה וכוהלית (14.5%). החמיצות המענגת מאפשרת ליהנות ממנו בעודו צעיר, והיין ילווה מגוון מנות של כבד קצוץ. לאלו שחוגגים את החג באופן פיקנטי או חריף – זה היין בשבילכם. מחיר מומלץ: 115 שקל.

ויתקין, קברנה פרנק 2010

ויתקין, קברנה פרנק 2010

פסגות, אדום 2011

יקב פסגות משלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3,000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריוויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות. היין מורכב מממסך של קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו ו-פטי ורדו, מעניק יין מעט ירקרק, אך עם חמיצות טובה. במידה שהדודה מחדרה לא רוצה לחלוק איתכם את היין בערב החג, קחו אותו בכיף ביום למחרת לראות את השקיעה בים, או חכו עוד שבוע לפתיחת עונת הרחצה. 110 שקל.

פסגות, אדום 2011

פסגות, אדום 2011

עגור, שמירה מיוחדת 2011

יין נהדר המורכב מממסך של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו. אף עשיר מאוד בפירות אדומים ומתובלים, עשבי תיבול פראיים, גוף מלא וטעם ארוך ומעניין. בהחלט יצירה אלגנטית, מהנה ומאוזנת, וכנראה היצירה הגדולה ביותר של יקב זה, שאפו. בהחלט יין ראוי לשמירה – כחמש עד שבע שנים. המחיר אולי טיפה'לה גבוה, ואינו מתאים לכל כיס – 126 שקל, אך כשיש לשתות ארבע כוסות, ראוי שתהיינה טובות במיוחד.

עגור, שמירה מיוחדת 2011עגור, שמירה מיוחדת 2011

בהמשך – יינות לבנים וורודים לערב החג, חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן