Skip to content

מה נשתה הלילה הזה: המלצת יינות לפסח – חלק ב'

עוד לא השלמתם את הקניות לחג? מבחר המלצות לשדרג את הסדר ביינות איכותיים שעלו לאחרונה על מדפי חנויות היין • אילוּ רצינו לקרוא את ההגדה ולא ללגום משהו טוב ליד, דיינו • חלק ב'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה הזמן לפנק את עצמכם בחג עם יין טוב ובמחיר טוב. לקראת חג הפסח, טעמנו, לגמנו ושתינו מבחר עצום של יינות כשרים מיקבי ישראל והעולם, ולהלן מבחר מן ההמלצות. בשולחן הסדר מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. לא כל האורחים שותים? יישאר לכם מספיק עד ליום העצמאות…

חלק ב' – יינות לבנים וורודים לערב החג

[related-posts title="מבחר המלצות ליינות פסח"]

הרי גליל, ויונייה 2013

היקב מציע את אחד מיינות הויונייה הטובים בארץ, ועוד במחיר משעשע למדי. הענבים נבצרו ברכס הרי נפתלי שבגליל העליון, עם זאת לא שהו בחבית, מה שאומר – זהו יין לשתייה מיידית. צבעו זהוב כתמתם, עם בשומת נהדרת של בננה, פירות הדר ועשבי תיבול פראיים. גוף בינוני עד מלא, חמיצות טובה בפה וסיומת ארוכה ואלגנטית. בהחלט שווה כל שקל: 48 שקל.

הרי גליל, ויונייה 2013הרי גליל, ויונייה 2013

תשבי, אסטייט, ויונייה 2013

היקב הסמוך לזיכרון יעקב מציע יין לבן יבש המיוצר מ-100% ויונייה, מענבים המגיעים מהרי יהודה. היין עשיר בבשומת נעימה של אפרסק, פירות טרופיים, מלון ומעט מנדרינה, גוף מלא ונעים, איזון טוב וסיומת חדה ומדויקת. באופן מפתיע, ניחן רק ב-12% כוהל. היין ישתלב נהדר בדגים בתנור, בטלה או בשלל הסלטים המוגשים בארוחת הסדר. מחיר: 55 שקל.

תשבי, אסטייט, ויונייה 2013תשבי, אסטייט, ויונייה 2013

רקנאטי, סוביניון בלאן 2013

היקב שמתמחה בזנים מזרח תיכוניים חוזר הפעם למסורת הצרפתית ומייצר יין שהוא 100% סוביניון בלאן. בשומת נעימה של הדרים ופירות טרופיים, והתוצאה היא יין קליל, עדין, קל לשתייה וסיומת ארוכה וחדה. להגיש קר. מחיר: 62 שקל.

רקנאטי, סוביניון בלאן 2013רקנאטי, סוביניון בלאן 2013

טריו, ספיריט הרי ירושלים, לבן 2013

זהו יין לבן המיוצר מממסך של ויונייה ושרדונה המגיעים מכרמים בהרי ירושלים. חלק מן השרדונה תסס בחבית עץ אלון, ושאר התירוש תסס במיכלי נירוסטה. זהו יין רענן ולשתייה מיידית, בעל בשומת עדינה של בננה, מעט חמאה ווניל, עם חמיצות טובה, גוף בינוני וסיומת ארוכה ונעימה. היין הוא השותף המושלם לגפילטע פיש בערב, אך ילווה גם מבחר מנות קלילות נוספות במהלך ארוחת החג. מחיר: 70 שקל.

טריו, ספיריט הרי ירושלים, לבן 2013טריו, ספיריט הרי ירושלים, לבן 2013

ויתקין, מסע ישראלי לבן 2013

היקב המסקרן ממשיך במסורת המסע הישראלי, אלא שהפעם חלק גדול מזני הענבים הם עולים חדשים לישראל: רוסאן, ויונייה, קולומבאר וגוורצטרמינר. היין מעניק ריחות של פריחה, הרבה מינראלים חומציים טובים ורעננות נהדרת. מלווה אידיאלי של מנות הסלטים והחבר לחיים של הגפליטע פיש. שווה כל טיפה ושקל – 75 שקל.

ויתקין, מסע ישראלי לבן 2013ויתקין, מסע ישראלי לבן 2013

טוליפ, וויט פרנק 2013

יקב הבוטיק בכפר תקווה מייצר מזה מספר שנים את הוויט פרנק, אלא שהשנה התברך בתוצרת הטובה ביותר שלו ליין זה. זהו ממסך המורכב מקברנה פרנק (מכרם ניר במושב מטע) בתוספת של סוביניון בלאן (כרם בן זמרה). התוצאה היא יין לבן חצי יבש בצבע זהוב, בשומת נעימה של תפוחים ירוקים, קלמנטינות טריות ופומלה. הפה בעל גיזוז עדין, וסיומת ארוכה ונעימה. הטעם המוחמא מרעננות מתקתקה מעודן כקונטרסט נהדר למרור. זהו יין המזכיר יינות מעולם הישן, אך אנחנו לא בצרפת או בגרמניה. ובטח שלא עבדים במצרים. 79 שקל.

טוליפ, וויט פרנק 2013טוליפ, וויט פרנק 2013

עגור, רוסה 2013

יין רוזה (ורוד) מן היפים שנראו בישראל, המורכב משילוב של קברנה סוביניון, קברנה פרנק ומורבדר. אף נעים ופרחוני, כשברקע מעט פלפל שחור. הפה נעים, מעט מתקתק ברקע, אם כי יתכן וחסרה בו טיפה'לה חמיצות, אך בהחלט יין שקל לגמוע ממנו ולסיים בקבוק. מומלץ מאוד, על אף מחירו היקר (באופן יחסי): 84 שקל.

עגור, רוסה 2013עגור, רוסה 2013

בהמשך – התותחים הגדולים של עולם היין הישראלי. חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן