Skip to content

אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחת עד

עדותה של שולה זקן הובילה לחשדות בדבר שיבוש הליכי חקירה ומשפט בפרשת הולילנד. אתמול נחקר בעניין עורך הדין נבות תל צור. אולמרט יעומת עם זקן בהקשר לעדותה. דווח כי גם איש העסקים אלפרד אקירוב יוזמן לחקירה במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נחקר הבוקר (שני) בחשד לשיבוש הליכי חקירה ומשפט. חקירתו במשרדי יאח"ה בלהב 433 בלוד אמורה להיות באזהרה בעקבות פרטים חדשים שמסרה מנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן, בחקירותיה בהמשך להסכם הטיעון שערכה עם הפרקליטות. אתמול  נחקר עורך הדין נבות תל צור בחשד כי ניסה להשפיע על זקן לא לחתום על עסקת עדת מדינה כפי שהוצע לה בזמנו.

המשטרה תבקש ככל הנראה לעמת את אהוד אולמרט עם הראיות שבידיה ועם שולה זקן לפני שייחשפו הקלטות החדשות שמסרה זקן לאחרונה  למשטרה כדי לתמוך בעדותה בפני החוקרים. נוסף על כך אמורים להיחקר בימי הקרובים גורמים נוספים הקשורים לפרשה.

הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר בשבוע שעבר באשמת שוחד במסגרת משפט הולילנד הובילה למעשה לפתיחתו של תיק חקירה חדש כנגדו. השתלשלות האירועים שקדמה להכרעת הדין, שבה הואשמה גם זקן, הביאה לכך שמנהלת הלשכה לשעבר ביקשה להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות בדבר העונש שתבקש התביעה להשית עליה. על פי ההסכם תמסור זקן חומרים חדשים לידי התביעה, המגובים בראיות תומכות, כמו קלטות ומסמכים. זקן עשתה כך ומסיבות אלו ביקש צוות ההגנה של אולמרט מבית המשפט לגזור את דינו עוד לפני שבית המשפט ייחשף לחומרים החדשים שהובילו את הפרקליטות לחתום על עסקת טיעון עם זקן. על פי העסקה תבקש הפרקליטות מבית המשפט לגזור על זקן עונש מאסר בן 11 חודש בלבד. 

אולמרט ואקירוב (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
אולמרט ואקירוב (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

בעת ההקראה של הכרעת הדין על ידי שופט בית  המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן, זכה הסדר הטיעון עם זקן לביקורת נוקבת מצדו של השופט: "מדובר פה בגורם מרכזי (זקן), גורם שנטל מאות אלפים לעצמו ואני לא בטוח שתמיד בידיעתו של הנאשם 8 (אולמרט). היו דברים שהיא לקחה לעצמה. … אני ארצה לדעת בדיוק למה אתם מבקשים מה שאתם מבקשים", אמר השופט לפרקליטות. רוזן הדגיש לפני התביעה כי יצטרך להשתכנע אם לקבל את ההפחתה בעונש שהציעה הפרקליטות. "אם מדובר פה בניקוי אורוות", אמר השופט, "אז בהחלט אני אהיה פתוח וקשוב. אם מדובר פה בעניין של שיבוש הליכים, אז אני חושב שאין פה מהפך גדול, כיוון שאני מתאר לעצמי שאתם ידעתם שהשתיקה שלה (בזמן חקירותיה), לא נובעת רק מתוך זה שהיא חושבת שהנה רודפים ראש ממשלה בישראל".

תוך כך דווח כי איש העסקים אלפרד אקירוב יוזמן גם הוא לחקירה במשטרה. אקירוב צפוי להגיע ארצה בימים הקרובים וחוקרי המשטרה ינסו לבדוק מה מידת מעורבותו של המיליונר, שזקן עבדה עבורו במהלך המשפט.

מחברת אקירוב נמסר בתגובה: "הגברת שולה זקן הועסקה על ידי החברה בשיווק אירועים לבתי המלון בירושלים (ממילא ומצודת דוד). עבודתה הסתיימה באפריל 2013 והיא קיבלה בתמורה 12 אלף שקל לחודש, כנגד חשבונית".

דובר להב 433 אישר הבוקר כי "בהמשך לפניית מגפון ובכפוף לאיסור פרסום שם חשוד, נאשר כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נחקר בשעה זו במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות. בשלב זה לא יינתנו פרטים נוספים". בנוגע ליתר הידיעות אמר הדובר: "כפי שהבהרנו בימים האחרונים, אין בכוונתנו לאשר או להכחיש את דבר ומועד חקירתם של חשודים ועדים וכל פרסום שאינו פרסום רשמי של דובר המשטרה הינו באחריותם הבלעדית של המפרסמים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן