Skip to content

סוף סוף לעבוד בלי הפרעות

לא זה לא הוגן אבל מיקרוסופט עשתה את מיטב הונה ממכירת מוצרים פגומים ללקוחותיה ואילצה את הללו לבצע עבורה את בקרת האיכות. היא החליקה על הזקן של משתמשיה וחלק ממערכות ההפעלה שהיא שחררה לשוק בכלל לא היו ראויות למאכל אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברוך דיין אמת - צילום ואילוסטרציה: עמית מנדלזון

מיקרוסופט קוברת רשמית היום את ה-XP, מערכת ההפעלה הטובה ביותר שאי פעם יצאה מתחת ידיהם של מתכנתי החברה ואל תתרגשו, זה לא גליק גדול. החל מהיום אין יותר עדכונים ותיקונים וטלאים ונדנוד אינסופי להתקנתם. מיקרוסופט מפסיקה לתמוך במוצר.

האם זה טוב או רע?

תלוי את מי שואלים. אני מצהיר בזאת שאני לא מתכוון להחליף מערכת הפעלה, ה-XP, למרות שמעולם לא היתה מושלמת ולראיה – 14 שנה אחרי שחרורה היא עדיין דורשת עדכונים וטלאים, היא עדיין מערכת הפעלה טובה יותר מאלו שבאו אחריה. למרות שלמעשה כל אותם עדכונים וטלאים שהציפו אותנו בהם במשך אותן שנים אולי שיפרו את הבטיחות אבל בהחלט הפכו אותה לכבידה יותר וזוללת זיכרון.

אין לי כוח לעוד 14 שנה של עדכונים, ומניסיון הנטבוק שלי, עליו רצה החלונות 7, הוא מבלה את רוב זמנו בעדכונים.

האם יש בעית בטיחות?

לא, כרגע אין, אלא אם כן מיקרוסופט עצמם דאגו שנעבור בכוח למערכות החדשות שלה. האם יהיו בעיות אבטחה בעתיד? זו שאלה גדולה, ההנחה היא שאם אחרי 14 שנה לא הצליחה מיקרוסופט לסגור את כל פרצות האבטחה בחלונות XP, תאורטית יש סבירות גבוהה לאבטחה לקויה, מצד אחר, מספר משתמשי ה- XP קטן והולך וממש אין טעם לבנות תכנות זדוניות או סוסים טרויאנים למערכת הפעלה פחות נפוצה (זו הסיבה שמחשבי המק של אפל בטוחים יחסית. מדוע לטרוח לכתוב וירוס למערכת הפעלה העובדת על 3% מהמחשבים בעולם ושבעליהם לא ממש עושים שימוש פרקטי במחשב).

אז מה כל כך נורא בסיפור?

כלום, ממש כלום, נהפוך הוא, ה- windows update לא יגזול לנו משאבים בלי שנרצה, לא נצטרך להמתין להתקנה של עוד עשרה טלאים כל בוקר. נוכל לעבוד סוף סוף בלי הפרעות.

האם זה הוגן?

לא זה לא הוגן, אבל מיקרוסופט עשתה את מיטב הונה ממכירת מוצרים פגומים ללקוחותיה, ואילצה את הללו לבצע עבורה בקרת איכות. היא החליקה על הזקן של משתמשיה וחלק ממערכות ההפעלה ששחררה לשוק בכלל לא היו ראויות למאכל אדם. כך שהגינות ומיקרוסופט לא הולכים יחד.

זו אכן חוצפה, למכור מוצר דפוק ומלא באגים, לצפות מהמשתמש לדווח לחברה על כל תקלה (כשכל מה שעולה בראשו ברגע זה הוא איך לזרוק את המחשב מהחלון), לשדרג ולעדכן כל שלושה ימים, ואז פתאום מודיעה לו החברה שחלאס, המוצר שלו מת והוא צריך לקנות חדש כי היא עשתה כמיטב יכולתה וצריכה להמשיך לעשות כסף ממוצרים דפוקים אחרים.

אני אישית מתכוון להמשיך ולעבוד על ה-XP. אין שום סיכוי בעולם שאתחיל מחדש את התהליך המייגע עם מערכת הפעלה חדשה, מה גם שבאמת ובתמים אני פשוט לא רואה הצדקה מדוע לשלם עוד 200 דולר למיקרוסופט עבור מערכת הפעלה חדשה ומלאה באגים, כששרפתי 14 שנה לשפר את זו שברשותי.

 

2 Comments

  1. םםם
    9 באפריל 2014 @ 4:11

    אם כל כך כאב לך לעדכן אתה יודע שאפשר פשוט לבטל את העדכונים זה לוקח שנייה וחצי, ותראה לי מערכת הפעלה בעולם שלא מתעדכנת העדכונים האלה הם ברכה תראה את עולם הסלולר רק מחכים שייצא עדכון חדש כי זה משפר את המערכת אז מה אתה בוכה

    • עמית מנדלזון
      9 באפריל 2014 @ 8:24

      מי סיפר לך שמערכת הפעלה חייבת להתעדכן ? אה,,, מיקרוסופט. כן אני רואה שכל עדכון חדש לסלולר מחייב אותי להסיר חצי מהתכנות ורוב הדטה כי לטלפון אין מספיק זכרון וככל שמערכת ההפעלה "משתפרת" כך יש לי פחות ופחות זיכרון, אז לקנות טלפון חדש בגלל זה ? וכן אני יכול לבטל את העדכונים אבל אז גם למצוא את עצמי עם גרסאת תכנה שלא עובדת עם אלמנט זה או אחר שלא עודכן. ממש ברירה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן