Skip to content

מה נשתה הלילה הזה: המלצת יינות לפסח – חלק ג'

עוד לא השלמתם את הקניות לחג? מבחר המלצות לשדרג את הסדר ביינות איכותיים שעלו לאחרונה על מדפי חנויות היין • אילוּ רצינו לקרוא את ההגדה ולא ללגום משהו טוב ליד, דיינו • חלק ג'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חלק מן היקבים בארץ יורים בכל התותחים לקראת חג הפסח, ומוציאים למדף את מיטב היינות. טעמנו, לגמנו ושתינו מבחר עצום של יינות כשרים מיקבי ישראל והעולם, ולהלן מבחר מן ההמלצות. לא כל האורחים שותים? יישאר לכם מספיק עד ליום העצמאות…

חלק ג' – התותחים הגדולים של עולם היין

[related-posts title="מבחר המלצות ליינות פסח"]

יקבי ברקן

ברקן, אסמבלז', איתן 2011

ממסך של סירה, מרלו וקברנה סוביניון המגיעים מאזור הרי ירושלים (כרם קריית ענבים). התוצאה היא יין עם גווני אדום פטל, בעוד הבשומת מזכירה פירות שחורים, תבליני בר, ווניל וטבק. הפה בעל חומציות עדינה ומעט מינראלי. יין לשמירה בשל עפצנים חזקים. סיומת אלגנטית, שבהחלט תלווה את המנה העיקרית בערב החג. שווה את מחירו – 85 שקל.

ברקן, אסמבלז', ריחן 2011

ממסך של קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטי ורדו, המגיעים מכרם עלמה ובן זמרה. יין יותר מרוסן מקודמו, עם אופי של שוקולד ומוקה באף, כשהריבתיות מגיעה רק בהמשך. עם זאת, גם פה יש עפצנים עוצמתיים, והתוצאה היא יין מאוד מהודק וברור: איכות טובה של סגנון ארץ ישראלי עכשווי. מתאים ללוות מאכלים כבדים וקדירות לחג. יין טוב במחיר הוגן – 85 שקל.

ברקן, אסמבלז', צפית 2011

ממסך אזוטרי ויוצא דופן של מרסלן, קלדוק, פינוטאז' וקריניאן מכרם תל צפית. יין מעניין, מסקרן וראוי לשבח. שינוי מהותי בנוף הארצישראלי, וזהו בהחלט היין המומלץ לקדש עליו 4 כוסות. טעמים מאוד אירופאים של תותי בר, פטל חמצמץ, ומנגד תבלינים ספייסיים וירוקים. גוף טוב, וניתן ללגום ממנו כבר כיום. מחיר מצוין לכל דעה – 85 שקל.

סדרת אסמבלז' של יקבי ברקןסדרת אסמבלז' של יקבי ברקן

ברקן, אלטיטיוד, קברנה סוביניון 412+ 2010

יין בעל צבע אדום כהה, ובשומת המרמזת על דומדמניות, פטל שחור וברקע מעט קקאו ואספרסו. עפצנים בולטים אל מול חומציות מהנה, וברקע יין עם גוף בינוני המותיר חשק לעוד. מחיר: 120 שקל.

ברקן, אלטיטיוד, קברנה סוביניון 624+ 2010

צבע סגול עמוק על גבול השחור. יש ביין תכונות מתקתקות ונעימות, מאוד פרחוני ומפתה. הפה מוקף בטעם של קופסת סיגארים – משלים בצורה מצוינת את מכלול החוויה והחמיצות הטובה, והעפצנים העדינים סוגרים את היין בצורה נהדרת. נגיש כבר עכשיו, ובוודאי יחזיק עוד כמה שנים. אחד מן היינות שעליהם מברכים מה נשתנה, ובמחיר מצוין – 120 שקל.

ברקן, אלטיטיוד, קברנה סוביניון 720+ 2010

יין מאופק וסגור מעט. הפה נעים מאוד, מדויק. יש בו מתיקות טובה ומינראליות. בכלל, עם זאת שהוא סגור, הוא עושה רושם של יין בוגר, על אף הפירות האדומים שמככבים בו. לא מעט עץ, אבל מחובר יפה. לאלו שחוגגים את החג באופן פיקנטי או חריף, זה היין בשבילכם. מחיר: 120 שקל.

סדרת אלטיטיוד של יקבי ברקןסדרת אלטיטיוד של יקבי ברקן

יקב גבעות

גבעות, גופנה, קברנה סוביניון רזרב 2011

כרם עם מעט יבול, אך התוצאה המפתיעה היא שהיין אינו מרוכז או בומבסטי. צבע ארגמני יפה, האף טיפה ירקרק, ומעלה בשומת של אוכמניות ומעט אניס, על רקע כוהלי. הפה בעל חמיצות טובה ומדויקת. סיומת בינונית-ארוכה, עם עפצנים עדינים. היין נעים לשתייה כבר בערב החג או בשנתיים הקרובות. מחיר: 165 שקל.

גבעות, גופנה, פינו נואר 2009

זן קריר מאזור בורגון, וכנראה שהמוצלח ביותר שיוצר בארץ עבור זן זה. בהחלט שאפו. יין מרשים עם אף של פטל, דומדמניות ועור. בהחלט נעים למחפשים אחר הטעם האירופאי. מחיר טוב: 135 שקל.

גבעות, מצדה 2011

ממסך של קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. זהו יין שדורש בזיך (דקנטר), הרבה לפני שמתחילים לקרוא בהגדה. צבע פטל כהה, ואף מעט סגור, המנפיק בשומת של טבק, ווניל, מעט פירות אדומים וקפה. יין עפצני מאוד, חמיצות טובה וסיומת קצרה ומדויקת מאוד. מעט יקר, 215 שקל, אך למביני עניין בהחלט שווה את מחירו.

היינות המובחרים של יקב גבעותהיינות המובחרים של יקב גבעות

מומלצים נוספים

דלתון, די, זינפנדל 2012

ענבים המגיעים מכרם ספסופה אשר למרגלות הר מירון. ליין צבע סגול כהה, אף עשיר בפלפל שחור, רמזים לטבק ווניל ופה מלא ודחוס. סיומת ארוכה ונעימה. בהחלט יין לברך עליו 4 כוסות. מחיר: 69 שקל.

עמק האלה, מרלו 2011

היין אמנם מרלו, אך הוא מחוזק גם בקברנה פרנק ופטי ורדו. התוצאה: יין עם צבע ארגמן כהה, בשומת נעימה של פירות שחורים ומעט תיבול של טבק. יין בעל סיומת ארוכה ומעניינת. מחיר: 99 שקל.

1848, דור 2, מרלו 2012

יין צעיר עם רמז לפירות יער אדומים וברקע מעט וניל וטבק המגיעים מהחבית. גוף בינוני, מעט חומצי וסיומת ארוכה ומודגשת. מחיר: 60 שקל.

דלתון, עמק האלה ו-1848דלתון, עמק האלה ו-1848

הרי גליל, סירה 2012

ענבי סירה הגדלים בהרי הגליל העליון כנראה מקבלים תופעה קרירה המזכירה לטובה את עמק הרון בצרפת. התוצאה היא יין עשיר בבשומת של פטל ושזיף, וברקע מעט רמזים לטבק ווניל. גוף בינוני וסיומת נעימה. בהחלט שווה את מחירו: 48 שקל.

טוליפ, מוסטלי, קברנה פרנק 2011

בעיקר קברנה פרנק, השאר מרלו. על אף עובדה זו, התוצאה היא יין נהדר עם אף עשיר בפלפל ירוק חד ומדויק, פירות אדומים בפה אל מול גוף בינוני ואלגנטי. בהחלט, הפתעת השנה של היקב. מומלץ מאוד, מחיר: 85 שקל.

רקנאטי, שיראז 2013

יין כבד – התוצאה היא צבע סגלגל כהה, אף עשיר בפלפל שחור, פרחים ווניל. גוף מלא, דחוס, אך עם עפצנים קלים באופן יחסי. סיומת ארוכה. מחיר: 62 שקל.

הרי גליל, רקנאטי ו-טוליפהרי גליל, רקנאטי ו-טוליפ

בהמשך – יינות כשרים מחו"ל ויין לקינוח, חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן