Skip to content

רינה חבר: המהומות בסוריה פתח להחזיר את בני בחיים

אמו של החייל הנעדר גיא חבר, מאמינה לגרסת אשה הטוענת שפגשה את בנה בכלא הסורי. חבר ציינה כי התנהגות מערכת הבטחון אליה לאורך שנים היתה מעליבה. כעת מצפה לדוד מידן רינה חבר, שבנה החייל גיא חבר נעדר מאז 17 אוגוסט 1997 מאמינה שחוקרת היהדות הגרמניה, מרים קויניקה אכן פגשה בבנה בעת שהותה בכלא הסורי לפני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמו של החייל הנעדר גיא חבר, מאמינה לגרסת אשה הטוענת שפגשה את בנה בכלא הסורי. חבר ציינה כי התנהגות מערכת הבטחון אליה לאורך שנים היתה מעליבה. כעת מצפה לדוד מידן

רינה חבר, שבנה החייל גיא חבר נעדר מאז 17 אוגוסט 1997 מאמינה שחוקרת היהדות הגרמניה, מרים קויניקה אכן פגשה בבנה בעת שהותה בכלא הסורי לפני כשש שנים. בשבוע הבא תיפגש משפחת חבר עם דוד מידן, האחראי על שבויים ונעדרים, אותו מידן שהביא את גלעד שליט הביתה. כעת ,אמרה רינה חבר, סוף סוף יש מישהו שמתייחס ברצינות לאחר שנים של התעלמות וזלזול מצד כוחות הביטחון הישראליים.

הגרמניה, שישבה בכלא הסורי מספר חודשים, דיווחה על כך לשירותי המודיעין הגרמנים ואלה שיתפו את עמיתיהם הישראלים. קויניקה עמדה אז על דעתה שלא מדובר ברון ארד. כשראתה את תמונתו של גיא חבר בבית המשפחה, זיהתה אותו כצעיר הצנום שפגשה.

גורמי המודיעין בארץ, שהיו מקובעים ככל הנראה על גרסה מסויימת, לא התלהבו מהמידע החדש. המידע שכב ללא הועיל במשך כשש שנים. מינויו של דוד מידן כאחראי על נושא השבויים והנעדרים, וחילופי המטפלים בנושא חל הביאו לשינוי מהותי ביחס למידע הספציפי. אלה גילו עניין במידע של קויניקה ופתחו את הנושא מחדש.

במהלך השנים קובלת רינה חבר על אדישות ולעיתים אף זלזול מצד מערכות הביטחון שאמונות על מציאתו של בנה. על מאבקה הסיזיפי רב השנים להעלות את מודעות הציבור בכלל ומערכת הביטחון בכלל לגורלו של גיא. חבר ציינה כי מערכת הביטחון נהגה כלפיה וכלפי מאבקה למען בנה בצורה מעליבה ולקח שנים ארוכות עד שהסכימו להכריז על גיא חבר כנעדר.

גיא חבר, חייל בתותחנים, נראה לאחרונה בשעה תשע וחצי בבוקר, בבסיסו ברמת הגולן. הוא היה לבוש במדים, נשא נשק אישי, דיסקית זיהוי, פנקס שבוי.

בשנת 2007 הודיע ארגון גרילה סורי כי בידיו חייל שנעדר מרמת הגולן ודרש לקבל תמורתו תשעה דרוזים סורים שבידי ישראל. משפחת חבר מאמינה שבנם שבוי בידי הסורים ולדעתם, דווקא כעת, המהומות בסוריה פותחות צוהר לאפשרות החזרתו בחיים.

מנכ"ל עמותת "לחופש נולד" אלוף במילואים אייל בן-ראובן, אמר שיש לבדוק כל בדל של מידע משום שאין שום קצה של חוט שמצביע על מה שקרה עם החייל גיא חבר. בן-ראובן אמר שלא ניתן לשלול אף תרחיש ולכן יש למצות כל כיוון חקירתי שעולה.

 

פרס כספי לכל פיסת מידע עליו. גיא חבר

עמותת "לחופש נולד" מציעה פרס בסך של עשרה מיליון דולרים לכל מי שיביא מידע כלשהו אודות גיא חבר או כל אחד מהנעדרים האחרים. העמותה פועלת מאז שנת 2004 ומטרתה לסייע באיתור והבאת שבויים ונעדרים בחזרה הביתה ותמיכה וסיוע למשפחותיהם.

   
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן