Skip to content

ראשי מועצות ביש"ע: "אנו מביעים שאט נפש מהמעשים ביצהר"

במכתב חריף למח"ט שומרון גינו ראשי הרשויות את אירוע תקיפת החיילים והריסת המוצבון של צה"ל ביצהר. "זו לא דרכנו", הם כתבו. משטרת ש"י עומדת לפתוח תחנת משטרה בהתנחלות "לאכוף את החוק והסדר". מפקד מחוז שומרון: החקירה בעיצומה ובקרוב יעצרו אנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לאור האירועים האחרונים, אנו ראשי רשויות יש"ע מבקשים להביע בפניך את שאט הנפש מהמעשים החמורים הפוגעים בך ובחיילי צה"ל", כתבו אמש (שלישי) 15 ראשי רשויות באיו"ש למפקד חטיבת השומרון, אלוף משנה יואב רום. במכתב חריף גינו ראשי הרשויות את אירוע תקיפת החיילים והריסת המוצבון של צה"ל ביצהר אתמול לפנות בוקר. "אנו גם רואים בחומרה את הישנותם של המקרים הנלווים שלצערנו מנסים לפגוע במארג החיים הלאומי במדינת ישראל ובחיבור האמיתי בין ההתיישבות לצה"ל", כתבו.

ראשי הרשויות מציינים, כי "זו לא דרכנו ומי שפועל בדרכים אלו הם קומץ אנשים שיש לטפל בהם ביד קשה ולהרחיקם ממחוזותינו". ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, שקרא אתמול לפעולת צה"ל לפינוי המבנים ביצהר פעולת תג מחיר, לא חתם על המכתב. 

המוצב ההרוס ביצהר (צילום: דובר צה"ל)
המוצב ההרוס ביצהר (צילום: דובר צה"ל)

מכתבם של ראשי הרשויות בא על רקע הביקורת הנשמעת בצה"ל לפיה ראשי המועצות בשטחים לא השמיעו קול תקיף מספיק נגד הפגיעה בחיילים ביצהר. מתחקיר אירועי הלילה ביצהר עלה כי חמישים מתנחלים הגיעו לפנות בוקר למוצב בו שהו חיילים והשחיתו את הציוד שלהם. מפקד מרחב שומרון במשטרת ישראל, שלמה בוחבוט, מסר הבוקר כי הלילה נעצר מתנחל אחד, קטין בן 16, תושב יצהר, החשוד בידויי אבנים לעבר ניידת שוטרים. הוא הסביר כי העצור לא נעצר בהקשר להרס המוצבון, אבל ייחקר גם חשד למעורבותו באירועים נוספים שאירעו ביישוב. עם זאת, הוא הדגיש כי בידי המשטרה מידע שלפיו יעצרו בקרוב אנשים. "מטבע הדברים אנשים לא משתפים פעולה במקום כזה. אבל החקירה בעיצומה ומעצרים ייערכו בקרוב". 

אתמול נערכה ישיבת חירום להערכת המצב במשטרת ש"י. בתום הישיבה בראשות מפקד מחוז ש"י ניצב קובי כהן, בהשתתפות גורמי צה"ל ופיקוד המרכז והשב"כ, החליטה המשטרה על הגברה מיידית של נוכחות השיטור ביצהר. הוחלט גם על "פעילות אופרטיבית רחבה בשילוב זרועות אכיפת החוק  כנגד אותם פורעי חוק שמפרים ופוגעים בשלטון החוק בישוב יצהר". כמו כן הוחלט להקים ביצהר, בטווח הזמן הקרוב, תחנת משטרה "על מנת שתאכוף את החוק ואת הסדר ביישוב".

מפקד המחוז אמר בפתיחת הישיבה: "אני מגנה את הפרות הסדר הקשות כנגד כוחות הביטחון ונפעל בחומרה נגד אותם פורעי חוק". לשאלה האם המשטרה תחשוש ותתקשה לפעול בתוך היישוב ענה הבוקר מפקד מרחב השומרון: "אנחנו יודעים לפעול ואנחנו לא מפחדים מאף אחד". 

למבקרי הנעשה ביצהר הצטרפה אתמול שרת המשפטים ציפי לבני, שתקפה גם היא את המתפרעים. "ההתפרעות נגד צה"ל והאלימות של אותה קבוצה שנדמה להם שהם מעל החוק חייבת להיפסק", אמרה השרה. "מדובר בקבוצה אידיאולוגית קיצונית שהיא לאומנית ואנטי דמוקרטית". היא הוסיפה: "נדמה להם שיכתיבו לנו את העתיד, ונדמה להם שיהודה ושומרון זה שטח הפקר – הם חושבים שהם מעל החוק".

בהקשר לנעשה ביצהר יש לזכור כי ניקוב צמיגי הרכבים של חיילי המילואים ביצהר אירעו בתשע בערב יום שני – כ-6 שעות לפני כניסת צה"ל והריסת מבני המתנחלים ביישוב. על רקע זה טענו בדוברות יצהר כי "מדיניות ההרס והענישה הקולקטיבית של השלטונות נגד תושבי יצהר הינה מקוממת. לא ייתכן שממשלת ישראל וכוחות ביטחון יהרסו בתים של חפים מפשע, כתג מחיר ונקמה על פעולות חמורות ככל שיהיו של בודדים".

[related-posts] 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן