Skip to content

מנהל רשות התעופה האזרחית מתפטר

גיורא רום הודיע לשר התחבורה על רצונו לסיים מתפקידו לאחר חמש וחצי שנים בתפקיד. בתקופתו החזיר FAA את ישראל ל"קטגוריה 1" וארגון ICAO העלה את ציון המדינה ל-90%. כן נחתם הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופי וקודם פרויקט "מגן רקיע" להגנת מטוסים נגד טילי כתף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האלוף (מיל') גיורא רום, בן 69, מנהל רשות התעופה האזרחית רת"א נועד אתמול עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, והביע בפניו את רצונו לסיים את תפקידו בעתיד הקרוב.

מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום
מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום

שר התחבורה ביקש מרום לשקול מחדש את עמדתו, אולם רום הסבירכי החלטתו היא סופית. השר ביקש להודות על תקופה של חמש וחצי שנים בהן מילא את תפקיד מנהל רשות התעופה האזרחית.

שר התחבורה: "אני מבקש להודות לאלוף (מיל') גיורא רום על השנים שמהלכן עברה התעופה האזרחית של ישראל לא פחות ממהפכה של ממש והנמצאת היום בקבוצת העל של המדינות המתקדמות ביותר בעולם בתחום זה. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אפשר יפנה".

האלוף גיורא רום: "אני מבקש להודות אישית לשר התחבורה על האמון שנתן בי משך השנים הארוכות בהן היה לשר הממונה עלי, ולהודות לו על הגיבוי הבלתי רגיל שזכיתי לו, שכן אין זה דבר מובן מאליו כלל ועיקר. אני מאחל לשר הצלחה באתגרי הענק המונחים לפתחו. לסיום אציין כי כל מה שנעשה, נעשה בזכותם של כלל אנשי רשות התעופה האזרחית, אחת החבורות המובחרות ביותר שהיה לי הכבוד לעמוד בראשן".

עשירון עליון

לפני כשבוע הסתיים ברת"א מבדק של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO). עם סיום הביקורת התבשרה רת"א ש"ציון המדינה" יעלה מ-60% ל-90% ומכאן נובע שמדינת ישראל תימנה על העשירון העליון של 191 מדינות העולם בכל הנוגע לטיפול בבטיחות הטיסה.

בכך הושלם הטיפול בממצאים החמורים מאוד שמצא האלוף רום על שולחנו עם כניסתו לתפקיד. הממצאים נכללו בשלושה מסמכים שונים: ביקורת ICAO מחודש ינואר 2007, דו"ח לפידות מדצמבר 2007 וביקורת FAA מאוגוסט 2008. הממצאים בשלושת המסמכים הצביעו על רשות תעופה אזרחית בלתי כשירה, אשר מתפקדת ברמה נמוכה וזקוקה בדחיפות לשינוי יסודי ומהותי.

ממצאי דו"ח לפידות הנוגעים לרת"א טופלו כיאות. שלוש וחצי שנים לאחר שהארגון FAA הוריד את רת"א ל"קטגוריה 2" חזרה ישראל ל"קטגוריה 1". ועתה, השלים האלוף רום את הטיפול בממצאי ICAO והחזיר את התעופה בישראל ל"ליגת העל" מכלל 190 המדינות החברות בארגון התעופה הבינ"ל.

שמים פתוחים

עוד יצוין כי בשנים החולפות רשות התעופה האזרחית בהובלתו של האלוף רום ניסחה את הסכם "שמים פתוחים" עם האיחוד האירופי, הובילה את פרויקט "מגן רקיע" להגנת מטוסים כנגד טילי כתף, הביאה לשיקום חלק גדול מהחקיקה התעופתית במדינת ישראל ובאופן כללי יותר קיבעה את מעמדה כרגולטור ממשלתי מוביל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן