Skip to content

גל מעצרים: עוד חמישה עצורים ביצהר

קודם לכן הודיע חטמ"ר שומרון למועצה האזורית שומרון כי בעקבות האירועים האחרונים ביצהר לא תאושר העלייה לרגל לאדמות התנחלות חומש, שפונתה על ידי ישראל בעת ההתנתקות. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הביע זעזוע מההחלטה וכינה אותה ענישה קולקטיבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה ממשיכה לעצור חשודים בעקבות אירועי יצהר. הלילה (חמישי) עצרו בלשי ימ"ר, שוטרי יס"מ ומג"ב של מחוז ש"י, חמישה חשודים בהתנכלות לכוחות צה"ל, משטרה ומג"ב ובהרס המוצבון בעת הריסת המבנים ביישוב. החמישה, תושבי יצהר בני 16, 18, 23, 28 ו-29 – יובאו היום לפני שופט להארכת מעצר. כך מסר הלילה פקד דודי אסרף, דובר משטרת ש"י.

אתמול נעצרו שני חשודים נוספים, תושב יצהר בן 40,  וצעיר בן 20 תושב חוות גלעד, החשודים באותם מעשים. מעצרו של הצעיר תושב ירושלים העתיקה בן ה-16 שחי ביצהר ונעצר לילה קודם לכן, הוארך בבית משפט השלום בבירה עד יום שישי.

כוח משטרה ביצהר בליל הריסת המבנים (צילום אלחנן גרונר)
כוח משטרה ביצהר בליל הריסת המבנים (צילום: אלחנן גרונר)

קודם לכן הודיע אתמול חטמ"ר שומרון למועצה האזורית שומרון כי בעקבות האירועים האחרונים לא תאושר העלייה לאדמות התנחלות חומש, שפונתה על ידי ישראל בעת ההתנתקות. מדובר באירוע מסורתי של עלייה ברגל  אל חומש בחג הפסח, שמפעילה המועצה האזורית שומרון, ובו נקראים אורחים ותושבי איו"ש לבוא ולחגוג את חג האביב בחומש.

דוברת ארגון  יש דין הסבירה, כי הארגון פנה לאל"מ דורון ברק, יועצה המשפטי של אוגדת איו"ש, כדי למנוע את האירוע שיתרחש על אדמות פרטיות פלסטיניות שהוחזרו לידי תושבי הכפר בורקה. הפניות לא נענו ואז פנו עורכי הדין שלומי זכריה ומיכאל ספרד, בשם הארגון וראש מועצת בורקה ג'האד מוחמד צלאח, במכתב דחוף למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה וליועץ המשפטי של איו"ש. הם ביקשו שיודיעו להם בדחיפות אם צה"ל מתכוון למנוע את האירוע על אדמות בורקה או לאשרו. עורכי הדין הודיעו כי אם לא ייענו מידית, הם יפנו לבג"ץ שימנע פלישה לאדמות הכפר.

מיכל המיים בחומש שנותר לאחר הפינוי ומשמש כסמל (צילום: מועצה אזורית שומרון)
מיכל המיים בחומש שנותר לאחר הפינוי ומשמש כסמל (צילום: מועצה אזורית שומרון)

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הביע זעזוע מההחלטה ואמר כי "כפי שביצהר הוחלט להעניש את כל התושבים בשל שני פרחחים ולהרוס ארבעה בתים שהיו בהליך הסדרה, כך עכשיו החליט מפקד אוגדת איו"ש להמשיך בענישה הקולקטיבית וכעת הוא מעניש את ההתיישבות כולה. אני רוצה לומר באופן חד וברור. ישנו קומץ בחורים שפעל באופן שאנחנו מוקיעים אולם שאר 98 אחוז תושבי ההתיישבות ביו"ש הם אנשים שומרי חוק, מלח הארץ, עם אחוז מתגייסי המילואים הגבוה בישראל. לא ייתכן שתיענש ההתיישבות כולה בשל קומץ פורעים, שרובם כלל אינם תושבי יו"ש שהמשטרה מתקשה לטפל בהם".

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן