Skip to content

הנשיא פרס השיק את עמודו הרשמי בפייסבוק הסיני

כבר בדקות הראשונות לאחר ההשקה הוצף עמוד הוויבו הנשיאותי ביותר מ-50 מיליון צופים אשר הפנו שאלות לנשיא פרס והתעניינו לשמוע על מדינת ישראל. מיד בתום האירוע קיים הנשיא באולפני החברה ראיון-צ'אט פתיחה חגיגי, כשלצדו יושבים הבלוגרים המובילים ביותר בסין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס השיק הבוקר באירוע יוצא דופן את עמודו הרשמי ברשת החברתית "וויבו" (Weibo) –  "הפייסבוק הסיני". בכך הפך הנשיא פרס למנהיג הישראלי הראשון ולאחד המנהיגים הראשונים בעולם, המשתמשים ברשת החברתית המובילה בסין, בה מתפרסמים למעלה מ-2.8 מיליארד פוסטים מידי חודש וחברים בה מאות מיליוני דוברי השפה הסינית.

על-פי מיטב המסורת הסינית, נדרש הנשיא יחד עם סגן נשיא החברה להכות בפעמון סיני ענק במעמד השקת העמוד, יחד עם מאות העובדים אשר נופפו בדגלי ישראל וסין. תוך דקות מרגע חשיפת העמוד נכנסו לעמוד הנשיאותי של הנשיא פרס למעלה מ-50 מיליון גולשים והעמוד זכה למיליוני חשיפות ושיתופים ברשת החברתית. הנשיא פרס אמר בהתרגשות: "אני גאה ושמח להיות חלק ממשפחת ה'וויבו' הסינית אני מצפה לפגוש אתכם בעמוד שלי לדבר ישירות עם העם הסיני ובעיקר עם הדור הצעיר ולקדם את יחסי ישראל וסין".

דגלי ישראל וסין בטקס השקת עמודו הרשמי של הנשיא פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
דגלי ישראל וסין בטקס השקת עמודו הרשמי של הנשיא פרס (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

סגן נשיא חברת סינה-וויבו אמר כי מדובר באירוע תקדימי בסין, ובהשקת עמוד הוויבו הגדולה ביותר שנערכה בסין, ודיווח לאורחים כי כבר בדקות הראשונות הוצף עמוד הוויבו הנשיאותי בלמעלה מ-50 מיליון צופים אשר הפנו שאלות לנשיא הישראלי והתעניינו לשמוע על מדינת ישראל דרך הרשת החברתית המצליחה. מיד בתום האירוע קיים הנשיא באולפני החברה ראיון-צ'אט פתיחה חגיגי, כשלצידו יושבים הבלוגרים המובילים ביותר בסין, להם מיליוני עוקבים Ma xiaolin, ו Wang Chong.

הנשיא פרס ישב עם הבלוגרים דקות ארוכות באולפן המיוחד וענה על שאלות הגולשים אשר התעניינו רבות בקורות חייו של הנשיא בן ה-90 וביקשו ממנו המלצות וטיפים למקומות בילוי ותיירות בישראל. הגולשים הסינים גילו עניין מיוחד  בחדשנות ובטכנולוגיה הישראלית ושאלו את הנשיא מהו סוד החוכמה של העם היהודי? הנשיא פרס ענה בחיוך כי: " הסוד שלנו הוא הלמידה. חשוב לשאול שאלות, להטיל ספק, לחשוב באופן יצרתי מחוץ לקופסא וללמוד לעומק כל דבר. הסוד שלנו טמון בחינוך איכותי". הנשיא פרס הוסיף בהלצה כי הוא ממליץ לכולם "לאכול פחות וללמוד יותר". בתום הריאיון ניצל הנשיא פרס את הבמה בכדי לקרוא לעם הסיני להגיע ולבקר בישראל במטרה להגדיל את התיירות מסין לישראל ואמר: "אני מזמין אתכם לבקר בישראל, אזרחי ישראל ישמחו לראותכם ויקבלו אתכם בחום. יש לנו את ים המלח בו תוכלו לצוף ואת ירושלים בה תוכלו ללמוד היסטוריה ומסורת שאין שנייה לה".

הבלוגרים ביקשו לדעת כיצד רואה הנשיא את שיתופי הפעולה בין ישראל לסין, ואף ניצלו את ההזדמנות לשאול על איסור מסחר נשק עם סין. הנשיא פרס, אשר כבר שמע בחייו מגוון שאלות ענה בחיוך: "יש לישראל ולסין שיתופי פעולה רבים במגוון תחומים, ואני הגעתי לסין כדי להתמקד בסחר בטכנולוגיה, רפואה, הייטק ומדע מאשר בסחר באמצעי לחימה- אני חושב שזה עדיף".

בהמשך התייחס הנשיא גם לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, אשר מעורר עניין רב בקרב הציבור הסיני ואמר: "שני העמים ישראל והפלסטינים רוצים לחיות בעצמאות ובמדינות נפרדות ועלינו לכבד זאת. אני מקווה כי תהליך השלום בין העמים יישא פרי ונוכל לחיות זה לצד זה יהודים ופלסטינים בידידות".

הנשיא ביקש להעביר מסר לדור הצעיר בסין ואמר: "סין זכתה כשהביאה תקווה לאזרחיה, הצמיחה האדירה בסין מעוררת הערכה ויש לכולנו מה ללמוד מסין. הגשמתם את החלום הסיני בגדול. הראיתם לעולם כי ניתן לצאת ממיתון ומעוני ולהגיע לשגשוג ורווחה רק באמצעות העם, עם תעוזה וכוח, ולא באמצעות מלחמות. סין עברה מתחתית העוני לפסגת הטכנולוגיה ויש לכולנו מה ללמוד מכם".

מרגע השקת העמוד, נערכים בבית הנשיא בשיתוף עם שגרירות ישראל בבייג'ינג לתעד ברשת החברתית הסינית את פעילותו של הנשיא ואת פעילותה של מדינת ישראל  24 שעות ביממה, באמצעות העלאת תמונות, פוסטים ושיתופים שיתורגמו לסינית באופן מיידי. עמוד ה'וויבו' הנשיאותי ישמש ככלי נוסף שיאיר בזרקור חיובי את הערכים הישראליים של יצירתיות, חדשנות, טכנולוגיה מתקדמת, והחתירה הבלתי פוסקת לשלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן