Skip to content

פרושאור למועה"ב: לנקוט בצעדים חריפים נגד חיזבאללה ונסראללה

"ההצהרה של נסראללה כי החיזבאללה הוא האחראי לפעולת הטרור, היא הוכחה נוספת לכך שהארגון ממשיך לפעול מדרום לליטני, ובעצם הוא מפר באופן בוטה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון", כתב שגריר ישראל באו"ם למועצת הביטחון. "על ממשלת לבנון לפרק את ארגון חיזבאללה מנשקו ולעקור את נוכחות הזרועות הארוכות של איראן וסוריה מגבולותיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דורש ממזכ"ל האו"ם וממועצת הביטחון לנקוט בצעדים תקיפים נגד ארגון חיזבאללה והעומד בראשו, חסן נסראללה. זאת, בעקבות הצהרת נסראללה כי ארגונו אחראי להנחת מטען חבלה בהר דב, בחודש שעבר. "למרות שישראל הגיבה באופן מרוסן, היא לא תאפשר מצב בו אזרחיה הופכים לקורבנות של מתקפות חוזרות ונשנות, אשר מפרות את ריבונותה"

רון פרושאור: "חציית כל הקווים האדומים". (צילום: ויקימדיה)
רון פרושאור: "חציית כל הקווים האדומים". (צילום: ויקימדיה)

באגרת תלונה ששיגר למועצת הביטחון, כתב פרושאור כי האירוע מהווה הפרה חמורה של החלטת המועצה: "ההצהרה של נסראללה כי החיזבאללה הוא האחראי לפעולת הטרור, היא הוכחה נוספת לכך שהארגון ממשיך לפעול מדרום לליטני, ובעצם כך הוא מפר באופן בוטה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. האירוע מתווסף לתקריות נוספות שנחשפו לאחרונה, אשר הצביעו במפורש על נוכחות חמושים מהחיזבאללה באזור זה.

"נציגי איראן באזור שלנו, החיזבאללה, חוצים את כל הקווים האדומים שהוגדרו על ידי הקהילה הבינלאומית, תוך שהם מאיימים להמשיך ולערער את היציבות באזור הרגיש ממילא", כותב שגריר ישראל באו"ם.

 פרושאור ציין כי צה"ל עבד בשיתוף פעולה עם יוניפי"ל כדי למנוע הסלמה באזור, אך הוסיף: "למרות שישראל הגיבה באופן מרוסן, היא לא תאפשר מצב בו אזרחיה הופכים לקורבנות של מתקפות חוזרות ונשנות, אשר מפרות את ריבונותה". הוא הדגיש כי ישראל רואה בממשלה הלבנונית כמי שנושאת באחריות לתקרית, ודורשת שהיא תפעל בהתאם להחלטה 1701 ובהתאם למחויבותה בפני הקהילה הבינלאומית. "עליה לפרק את ארגון חיזבאללה מנשקו ולעקור את נוכחות הזרועות הארוכות של איראן וסוריה מגבולותיה, כפי שכבר הוחלט בעבר במועצת הביטחון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן