Skip to content

צה"ל תפס מבנה ישיבה ביצהר ואייש אותו בלוחמי מג"ב

הבוקר השתלטו לוחמי מג"ב וצה"ל על מבנה ישיבת "עוד יוסף חי" ביישוב. גורמי צה"ל הסבירו כי המבנה הפך להיות בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות נגד כפרי הסביבה הפלסטיניים. צעיר נוסף נעצר אמש בחשד למעורבותו בהשחתת המוצבון. בצה"ל הודחו מפקד מחלקה, סמל וחייל לאחר שהדפיסו חולצה ובה הוצהר "תדע כל אם ערביה כי גורל ילדיה נתון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל ממשיך להדק את אחיזתו ביצהר. הבוקר (שישי) הוציא אלוף פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, צו תפיסה לישיבת "עוד יוסף חי". על פי הצו יופסקו הלימודים בישיבה ולוחמי מג"ב יאיישו את המקום.

הבוקר הגיעו לוחמי מג"ב וכוחות הצבא למבנה הישיבה ותפסו אותו. על פי צה"ל הוחלט לאייש את מבנה ישיבת יצהר נוכח אירועי האלימות כלפי כוחות הביטחון שאירעו בימים האחרונים, על מנת לתת מענה לצרכי הביטחון, הוחלט בצה"ל למקם פלוגת לוחמי משמר הגבול ביצהר באופן מידי מתוך צורך ביטחוני בקיום נוכחות שוטפת במקום. דובר צה"ל: "צה"ל ומערכת הביטחון רואים בחומרה את מעשי האלימות האחרונים והפגיעה בחוק ובסדר ויפעלו בכל האמצעים על מנת לשים קץ לאלימות זו".

לוחמי מג"ב הוצבו במבנה הישיבה שנתפש (צילום: דובר צה"ל)
לוחמי מג"ב הוצבו במבנה הישיבה שנתפש (צילום: דובר צה"ל)

גורמי צבא הסבירו כי מבנה הישיבה נבחר עקב שיקולים מבצעיים ובשל היותו בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות נגד כפרי הסביבה הפלסטינים וכוחות הביטחון.

אתמול בשעות הערב המוקדמות נעצר צעיר תושב היישוב בשנות ה-20 לחייו כחשוד במעורבות בהתפרעות והבשחתת המוצבון של צה"ל. המשטרה מתכוונת להביאו היום לבית המשפט להארכת מעצר. אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של חמישה חשודים בהתפרעויות ביצהר מתוך שבעה שנעצרו. שני חשודים שוחררו למעצר בית. החשודים, כך נמסר, מסרבים לשתף פעולה ושותקים בעת חקירותיהם.

חיפוש במסגרייה (צילום: יהודה פרל הקול היהודי)
חיפוש במסגרייה (צילום: יהודה פרל הקול היהודי)

מאתמול בשעות הבוקר התנחלות יצהר מכותרת בכוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה. כל אדם היוצא ובא ליישוב נבדק ומתבקש להציג תעודת זהות. המשטרה עדין מחפשת אחרי מתנחלים החשודים במעורבות בהתפרעויות, שנמלטו מהיישוב מחשש להיעצר.  תוך כך הודיע צה"ל למועצה האזורית שומרון על ביטול אירוע העלייה לרגל המסורתי לאדמות חומש שפונתה עוד בעת הניתוק. ארגון "יש דין", שהזהיר כי יפנה לבג"ץ כדי למנוע את האירוע, בירך על ההחלטה.

אתמול בשעות הבוקר המאוחרת הגיעו שוטרי יס"מ ובילוש למסגרייה באזור התעשייה של ההתנחלות ופשטו על מסגרייה. השוטרים הציגו לפני הנוכחים צו בית משפט המתיר להם חיפוש במקום. הם אספו שבבי וחתיכות ברזל בחשד כי אלו משמשים את המתפרעים ביישוב. הצו, כך מסר יהודה פרל תושב הישוב ועיתונאי באתר הקול היהודי, הוצא על שמו של בועז אלברט, תושב היישוב שנעצר בעבר מספר פעמים לאחר שהפר צו אלוף פיקוד שהרחיקו מיצהר.  עוד נטען כי אלברט איננו הבעלים ואין לו קשר למסגרייה. בעלי המסגרייה, אפרים שוחט, הגיע למקום ובסופו של דבר הוחזר לידיו דלי עם שבבים וחתיכות ברזל והשוטרים עזבו את המקום.

"תדע כל אם ערבייה כי גורל ילדיה בידינו"

בשבוע שעבר הודחו משירות קרבי מפקד מחלקה, סמל וחייל מפלוגה בגדוד שחם של הנח"ל המוצב כעת ביישוב הר ברכה סמוך לשכם, כך דיווח לראשונה אתר הקול היהודי. 

תדע כל אם ערבייה שגורל בניה בידינו-החולצה (צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי)
תדע כל אם ערבייה שגורל בניה בידינו-החולצה (צילום: אלחנן גרונר הקול היהודי)

על פי הדיווח הודחו השלושה לאחר שהדפיסו ולבשו חולצת טי שירט כשעליה מודפס: "תדע כל אם ערבייה כי גורל בניה בידינו". על החולצה הודפס גם איור ובו נראה חייל אוחז בנשק מעל צריח מסגד בכפר ערבי.

מפקד הגדוד הדיח את השלושה בעקבות פנייה של מפקד הפלוגה, אשר דיווח כי החיילים הוציאו חולצה לקראת העלייה לקו שכם. בעקבות הדפסת החולצה החליט מפקד גדוד שחם להעמיד לדין את מפקד המחלקה, בה נמצאים חיילי הסדר מישיבת אלון מורה. הקצין הודח מהחטיבה ומשירות קרבי והועבר לשרת בזרוע היבשה. בנוסף הודח מתפקידו סמל הפלוגה. החייל שצייר את האיור על החולצה, תושב קריית ארבע, הודח אף הוא מתפקיד קרבי והועבר לתפקיד מנהלתי.  

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הלוחמים המעורבים במקרה פעלו בניגוד לערכי רוח צה"ל ובצורה שאינה הולמת. על כן, ננקטו צעדים משמעותיים נגדם, בהתאם לשיקול דעת מפקדיהם". 

[related-posts]

2 Comments

  1. גידי
    11 באפריל 2014 @ 21:18

    עבודה יפה!!!

  2. מנצל
    11 באפריל 2014 @ 11:45

    חבל שצה"ל צריך לעבור השפלה בשביל שיתחיל להגיב נגד המחבלים ביצהר ולא פועל כך כבר מימים ימימה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן