Skip to content

יש לי יום יום חג: אלבומים מומלצים לחג האביב

מארץ ישראל היפה עד שירים שחודרים לנשמה; מרומנטיקה ושמחה עד כאב וזיכרונות: רגע לפני החג חברות המוזיקה והאמנים משחררים אלבומים חדשים ומאפשרים לנו להרחיב את ספריית המוזיקה הביתית או להעניק אלבום במתנה. יובל אראל בוחר 12 אלבומי מיינסטרים מומלצים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוסי בנאי – המיטב

חברת הד ארצי בעלת הזכויות לשיריו של יוסי בנאי משיקה לכבוד החג מארז הכולל שני תקליטורים עם 40 ממיטב שירי בנאי יחד עם חוברת מילים ותצלומים. אלבום המהווה מסמך תיעודי לשנסונייר ולטרובדור אמיתי.

אריק איינשטיין ויוני רכטר – משירי אברהם חלפי

האלבום הושק מחדש במארז כפול כאשר שיריו האחרונים של אריק, שטרם יצאו לאור, ובהם הוא שר חלפי, שובצו בהם. מדובר בפנינה מוזיקלית של ארץ ישראל שהולכת ונעלמת.

גבריאל בלחסן – חייך עכשיו

אלבום שיריו האחרונים של גבריאל, שהלך לעולמו במפתיע בשנה האחרונה. מדובר בחומרים שגבריאל שקד עליהם יחד עם אחיו ידידיה. גם אלבום זה מהווה הן מסמך זיכרון והן הצצה נוספת לנשמתו החצויה של גבריאל.

שאנן סטריט – הכל לטובה

תריסר שירים, שכתב שאנן סטריט במהלך ליווי אחותו המנוחה בשנתה האחרונה. גם אלבום זה מהווה מסמך עמוק וחודר אל נבכי נשמתו של אחד היוצרים הטובים שנמצאים כאן. עושר מוזיקלי עם תמלילים מלאי כנות.

האלבומים המומלצים. צילום: יובל אראל

שרות חווה אלברשטיין

19 נשים, זמרות מוכרות משלל הסגנונות, נותנות כבוד לזמרת יוצרת הכי חשובה בעשורים האחרונים בהוויה המקומית. כל אחת ופרשנותה הקולית, סגנונית לשיר משלל שירה של חווה. אלבום שכיף להאזין לו עוד ועוד.

גלעד כהנא ותמיר מוסקט – לא כוחות

שניים מהמוכשרים שביוצרים הצעירים יחסית בסצנה המקומית, חוברים ליצירה שכולה כיף והשתגעות. שילוב כוחות היוצר לא כוחות אמיתי, ולא אמרתי מילה אחת על הפלפל צ'ומה שדוחפת מרינה מקסימיליאן לאחד השירים, חפלה אמיתית.

דודי לוי – שכונה של איש אחד

מאז הפריצה ההיא עם נוער שוליים, דודי לוי מותיר את חותמו בכל פינה ושעל ביצירה המוזיקלית המקומית. באלבומו החדש הוא מבקש להעביר את המסר המאוד אופייני לו – מוזיקה ושירה הם חוויות שאסור לפספס. 

פבלו רוזנברג – נורמלי

כן, פבלו הלטיני חוזר לשפה העברית נטו, עם אלבום המככב בפליי ליסט, שירים העטופים במוזיקה מסוגננת המתאימה לכל אוזן, אהבה, רומנטיקה ושמחה.

יהודה פוליקר – מוזיאון החלומות

פוליקר ממשיך את הקו המאפיין של הכאב והזיכרונות, פוליקר אומר את האמת שלו בתמלילים נוקבים ללא פחד. מומלץ לאוהביו, יש באלבום שיר מחווה לאריק איינשטיין כולל קטע הקלטה בקולו של אריק.

דודו טסה – עיר ובהלות

הבחור הזה ממשיך להביא לנו את צלילי סמטאות ערי הסהר הפורה ולשלב את המזרח עם המערב בדרך המיוחדת לו, אלבום נוסף המציב את טסה כאחד היוצרים החשובים שמסתובבים כאן, יצירה מומלצת.

מוניקה סקס – מקצועות חופשיים

עשרים שנה שהצעירים הללו לא רוצים להתבגר ומול קהל שנעשה צעיר משנה לשנה הם משתדרגים ומשתכללים בתובנות המוזיקליות, התמליליות וההפקתיות האופייניות לפס הקול של ההרכב. מיועד לאנשים שמכבדים רוקנ'רול ישראלי איכותי.

שלומי  שבן תרגיל בהתעוררות

המאהב הכי צמוד של הפסנתר, האיש שיודע לבקר, לגחך ולהעשיר את האוזן בצלילים הנכונים, אינו חושש לומר דברים נוקבים. אך גם יודע לעטוף אותם באיכויות מוזיקליות מצוינות להן תורמים חברי הקולקטיב – תמיר מוסקט ואסף תלמודי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן