Skip to content

גם באגף השמאלי בממשלה מאיימים בפרישה אם יופסק המו"מ

השר עמיר פרץ (התנועה): "לפיד הוא אוהד שלום. זה נחמד. הוא יושב ביציע ומוחא כפיים. הוא לא יורד למגרש. אני באמת חושב שהגיע הזמן שיאיר לפיד יירד למגרש ויהיה מוכן לשלם את המחירים, כי האח בנט הוא לא המשפחה הטבעית שלו. אני מציע ללפיד להיות שותף אקטיבי ולא פסיבי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי האולטימטום שהציב השר נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו, מגיעים איומי הפרישה גם מצד שמאל. שניים מהמייצגים המרכזיים של "יש עתיד" ו"התנועה" מציבים קו אדום משלהם ומודיעים כי אם המו"מ עם הפלסטינים יקרוס – יפרשו מהממשלה.

בתכנית "המטה" של ערוץ 10, בהנחיית נדב פרי, הביע יו"ר סיעת "יש עתיד", ח"כ עפר שלח, את דעתו כי התהליך המדיני לא יתפוצץ – אך חזר על הצהרתו של לפיד כי יש עתיד לא תשב בממשלה שלא תנהל משא ומתן. "האיום של בנט הוא איום ריק. לבית היהודי אין יכולת לאיים היום", אמר. "הגיבוי שיש עתיד ומפלגות אחרות נותנות לראש הממשלה מספיק כדי להמשיך בתהליך המדיני".

"האיום של בנט הוא איום ריק". ח"כ עפר שלח (צילום: ויקימדיה)
"האיום של בנט הוא איום ריק". ח"כ עפר שלח (צילום: ויקימדיה)

לדבריו, יש עתיד ושר האוצר יאיר לפיד לא חזרו בהם מעמדתם כי הם אינם מתכוונים לשבת בממשלה שאינה מנהלת משא ומתן. "אם לאורך זמן אנחנו נראה שאין משא ומתן מדיני, ואין התקדמות להסדר, אנחנו לא נהיה בממשלה", הבהיר שלח.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ (התנועה) אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות", בריאיון לרינה מצליח, כי "יש דבר אחד ברור: יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט – אין אלטרנטיבה לממשלה בלי תהליך שלום".

פרץ תקף בחריפות את בנט ומפלגתו. "הבית היהודי היא מפלגת הצביעות הלאומית", אמר. "זו מפלגה שרק בגללה אנחנו נמצאים במקום הזה, של ויכוח על אסירים ישראליים. הם (הבית היהודי) כביכול נלחמים למען פולארד, אבל למעשה הם אלה שהולכים להשאיר אותו בבית הסוהר, והחוצפה הכי גדולה זה מה שקרה בשבוע האחרון: הבית היהודי, גיבורי הממלכתיות, אלה שמגנים על צה"ל, הם, ברמיזותיהם וקריצותיהם, נתנו גיבוי למה שקרה ביצהר".

"הגיע הזמן שנתניהו יכריע האם הממשלה הזו היא ממשלת ימין קיצונית או ממשלה שממשיכה תהליך שלום. או ממשלת שלום – או שלום לממשלה", אמר פרץ.

במהלך הריאיון, קבע פרץ נחרצות: "לא נהיה שותפים לממשלת ימין קיצונית. לא נוכל להמשיך להיות שותפים בממשלה שאין בה תהליך שלום, אבל ניאבק עד הרגע האחרון כדי להמשיך את התהליך הזה".

"יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט". עמיר פרץ (צילום: דן בר דוב)
יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט. עמיר פרץ (צילום: דן בר דוב)

השר פרץ עקץ בדבריו גם את השר לפיד. "יאיר לפיד הוא אוהד שלום. זה נחמד. הוא יושב ביציע ומוחא כפיים. הוא לא יורד למגרש. אני באמת חושב שהגיע הזמן שיאיר לפיד יירד למגרש ויהיה מוכן לשלם את המחירים, כי האח בנט הוא לא המשפחה הטבעית שלו. אני מציע ללפיד להיות שותף אקטיבי ולא פסיבי".

השר פרץ אמר כי הוא מתנגד לשורת הצעדים האחרונים שננקטו נגד אבו מאזן והרשות הפלסטינית. "אני חושב שלמהלכים האלה אין מקום בתקופה הזו וגם כתבתי מכתב על כך לראש הממשלה נתניהו. רב נזקם של הצעדים הללו על תועלתם", אמר.

ונפתלי בנט? בצאת השבת מיהר להעלות לעמוד הפייסבוק שלו את האמירה הבאה: "בשבת הבריק בי רעיון מדיני חדשני: שיחות תמורת שיחות".

איגרת לערביי ישראל. נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)
איגרת לערביי ישראל. נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)

בתוך כך שיגר שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, איגרת מיוחדת לערביי ישראל – ובה הסביר את החלטתו והחלטת מפלגתו לפרוש מהממשלה, אם ישוחררו רוצחים בעלי אזרחות ישראלית, בתמורה להסכמת הרשות הפלסטינית לשבת עם מדינת ישראל לשיחות.

"קודם כל, כי הם רוצחים, ורוצחים לא משחררים", מסביר בנט באיגרתו. "זה ברור, זה פשוט, זה מוזר שצריך להזכיר ולהסביר את זה. הבית היהודי התנגדה להחלטה על שחרור רוצחים ותתנגד גם בעתיד. אדם שקם בבוקר כדי לגדוע חיים של ילדים, נשים וגברים שהוא אפילו אינו מכיר, ראוי לרצות את העונש החמור ביותר האפשרי. אין מחילה. בנוסף, שחרור של רוצחים מעודד טרור. גם זה פשוט ומובן. מי שרואה את חבריו משתחררים אחרי שרצחו, מתקבלים בכבוד מלכים ומרופדים גם כספית – הסיכוי שיהפוך למחבל בעצמו הולך וגדל.

"אבל בשבילכם, ערביי ישראל, הסוגיה הזאת נוגעת בנושא רגיש הרבה יותר – בסוגיית החיבור ביניכם לבין מדינת ישראל. עסקת שחרור של ערביי ישראל הופכת אתכם לכאורה לאזרחים סוג ב'. היא פוגעת בראש ובראשונה בכם", כותב בנט. "עסקה שבה ראש ארגון הפתח דורש שחרור ערבים ישראליים מהכלא היא אות קלון – שאינו מוצדק – למגזר הערבי. עסקה כזאת שומטת את דרישתכם לשוויון זכויות מלא – וצודק. הרי אם "אבו מאזן יסדר" – אזי, יגידו לכם אזרחי ישראל היהודים, אז שיסדר בשבילכם הכל.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן