Skip to content

מזכירות יצהר ליעלון: הוצא מיד את מג"ב מבית המדרש

מזכירות יצהר שיגרה הבוקר מכתב לשר הביטחון והיא תובעת ממנו להורות לצה"ל להתפנות מיד מהיישוב. המזכירות רואה בו ה"מבוגר האחראי" ותובעת שיפעיל שיקול דעת בהתאם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכירות התנחלות יצהר פנתה הבוקר (ראשון) לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בדרישה שיורה מייד על יציאת כוחות צה"ל ומג"ב מבית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי"  ושיפעיל את שיקול דעתו בנקיטת צעדי התגובה כלפי האירועים ביצהר. "לא ידוע לנו על מקרה דומה, בו משתלטים על מקום קדוש, גם אם ישנן טענות על המתרחש בו, והופכים אותו לבסיס צבאי, על כל המשמעויות של ביזוי הקודש הנלוות לכך", כותבים חברי המזכירות. את מכתבם פתחו חברי המזכירות בכותרת "מסע 'תג המחיר' כלפי יצהר והשתלטות כוחות מג"ב על הישיבה".

מגדרים את "מוצב" הישיבה (צילום: יפעת אריאלי אשקובית השומרון)
מגדרים את "מוצב" הישיבה (צילום: יפעת אריאלי אשקובית השומרון)

חברי המזכירות כותבים ליעלון כי הם רוצים לראות בו "המבוגר האחראי" שתפקידו להפעיל שיקול דעת והגיון, על מנת שלא לדרדר את המצב הנתון שעלול להחמיר. 

הבוקר נודע למגפון, כי עורך הדין איתמר בן גביר הגיש ביום חמישי שעבר תביעת פיצויים לבית משפט השלום בירושלים בגין נזקי גוף, בשמה של מתנחלת שנעצרה בליל ה-24 במרץ בעת ההתפרעויות ביישוב. התביעה הוגשה נגד משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. לטענת מרשתו היא נחסמה ברכבה על ידי גל אבנים שחסם את הכביש, כשבקשה להסיע את ילדיה לשיעור תורה. "כל חטאה הסתכם בכך שנאלצה לעצור בכביש מאחורי רכב שחסם את הכביש. הנתבעים איימו, ביזו והשפילו את התובעת, כל זאת בנוכחות ילדתה בת העשר, ובסופו של דבר גם עוכבה, נעשה עליה חיפוש בעירום מלא בניגוד לחוק. היא אף שהתה בערב חג לילה שלם במעצר  – אימא לחמישה ילדים", כך נכתב בכתב התביעה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן