Skip to content

קצין משטרה נהרג ואשתו נפצעה קשה בפיגוע ירי ליד חברון

אש מנשק אוטומטי נפתחה ליד צומת הכפר אידנא לעבר משפחה שנסעה לערוך את ליל הסדר. הגבר, קצין משטרה נהרג, אשתו נפצעה בינוני עד קשה. ילד צעיר שישב ברכב אחר נפצע קל. מתחקיר ראשוני עולה כי לפחות מחבל אחד הגיע למקטע ישר שבדרך וממרחק מטרים ספורים פתח באש לעבר הרכב הראשון שהגיע מולו, הספיק לירות לעבר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיגוע בגזרת חברון: משפחה שלמה ממודיעין, אישה (29), ובעלה (40) קצין משטרה, נפגעו בערב לילה הסדר מירי לעבר רכבם בעת שנסעו מזרחה על כביש 35 ליד צומת  הכפר אידנא, הסמוכה לתרקומיא. כתוצאה מכך נהרג אב המשפחה, האישה נפצעה באורח קשה. ילד בן תשע, שנסע ברכב שני אחריהם, נפצע קל מרסיס. 

צוותי מד"א הוזעקו למקום וניסו לערוך בקצין  החייאה, אך לשווא. אמבולנסים ומסוק של מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. משערי צדק נמסר כי האם התקבלה כשהיא פגועה מקליע שחדר במותן ימין ושבר לה צלע, אך לא נפגעו אברים פנימיים ורופאי בית החולים מנסים להרגיעה לאחר שנודע לה דבר מותו של בעלה.

הרכב שהותקף (צילום: הצלה יו"ש)
הרכב שהותקף (צילום: הצלה יו"ש)
אמבולנס באיזור הפיגוע (צילום ירח ראפ סוכנות תצפית)
אמבולנס באיזור הפיגוע (צילום ירח ראפ סוכנות תצפית)

כוחות צה"ל בפיקוד מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אמיר ידעי,  בסיוע אנשי שב"כ, פתחו בסריקות אחרי היורה או החולייה הנמלטים. נכון לעכשיו מכתר צה"ל את הכפר (אידנא) כשעל פי החשד היורה או החוליה נמלטו לעבר הכפר. לזירת האירוע הגיע גם אלוף פיקוד דרום, ניצן אלון. תוך כך מדווחים הפלסטינים כי כוחות גדולים של צה"ל הקימו מחסומים בכניסות לכפרים שנמצאים מערבית לחברון ועד לבית אומר בצפון. רוב הפרטים בחקירת הפיגוע מצביעים על כך שמדובר במפגע בודד. 

קרוב לשעה 18:00, פתח מחבל באש לעבר רכב משפחה שנסעה מכיוון צומת תרקומיא לכיון חברון לעשות את ליל הסדר. בהתקרבם לצומת אידנא, אלמוני פתח באש לעברם, כשלדברי נהגים שנסעו ברכב חולף, הוא החזיק ברובה סער.  היורה פתח באש גם לעבר רכב שני שנסע אחרי רכבם של בני הזוג שספגו את מרבית הירי. לאחר מכן נמלט לאחר הירי. משטרת ש"י אישרה כי הירי נעשה מנשק אוטומטי.

דובר צה"ל צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר אירע אירוע ירי לעבר רכבים ישראליים סמוך לאידנא, צפונית-מערבית לחברון, שממנו נהרג אזרח ישראלי ונפצעו שני אזרחים נוספים. כוחות רבים של צה"ל הוקפצו על מנת לערוך סריקות נרחבות באזור האירוע ובשעה זו מכתרים את אידנא. צה"ל רואה בחומרה רבה אירוע חבלני זה ערב חג הפסח וישים ידו על המפגעים". 

מתחקיר ראשוני עולה כי לפחות מחבל אחד הגיע למקטע ישר שבדרך וממרחק מטרים ספורים פתח באש לעבר הרכב הראשון שהגיע מולו. לאחר מכן רץ לגבעה סמוכה ומשם פתח באש לעבר כלי רכב נוספים ולאחר מכך נמלט. מלבד המשפחה שנסעה ברכב שנפגע, איש לא נפגע. 

אזרח בשם ידידיה מרמת גן, שנסע באחד מהרכבים שלעברם נפתחה אש, סיפר לסוכנות תצפית כי בעת הנסיעה הם הבחינו ב"מחבל שעמד בצד הכביש חמוש בקלצ'ניקוב עם קסדה לראשו ופשוט ירה לעברנו ולא פגע". לאחר הירי, כך הוא סיפר, "נתנו גז ונסענו עד שראינו חיילים בצומת תרקומיא". שם הוא מספר בוצעה חסימה של הכביש בפני רכבים חולפים. שום ארגון לא נטל על עצמו עד כה את האחריות לפיגוע, אך הג'יהאד האסלאמי מיהר לפרסם ברכה לפיה זו "תגובה טבעית לפשעיה של ישראל".


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן