Skip to content

דבר אלי בכרזות. Yes Oh Gallery

סדרות המופת של HBO, "משחקי הכס", "הסופרנוס", "סקס והעיר הגדולה", "בלש אמיתי" ואחרות, היוו השראה לתערוכת כרזות אינטראקטיבית שמוצגת בימים אלה בדיזינגוף סנטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת הטלוויזיה האמריקאית HBO פרצה דרך כאשר הפיקה בתחילת שנות האלפיים שלוש סדרות ששינו את פני הטלוויזיה: "אוז", "הסופרנוס" ו"סקס והעיר הגדולה". סדרות לא מצונזרות, עם דמויות ראשיות שהיו אנטי גיבורים ולא נענו לחוקי המוסר הרגילים. בהמשך הגיעו "עמוק באדמה", "הסמויה", "הפמליה", "אימפריית הפשע", "משחקי הכס", "בנות" ועוד סדרות רבות וטובות, שביססו את מעמדה של הרשת כבית של הסדרות הטובות בעולם. בישראל, מציע ערוץ Yes Oh, את מיטב הסדרות החדשות מבית HBO.

כחלק מחגיגות השנתיים לערוץ Yes Oh, תתקיים בחול המועד תערוכת "Yes Oh Gallery", שמאגדת כ- 60 עבודות של אמנים ישראלים צעירים (מעצבים, מאיירים, ציירים ועוד). העבודות נעשו כמחווה לסדרות הדגל של HBO, החל מקלאסיקות כמו "הסופרנוס", "הסמויה", "סקס והעיר הגדולה", "הפמליה", "אוז", ועד סדרות מובילות עכשוויות כמו "בנות", "משחקי הכס", "דם אמיתי", "אימפריית הפשע" ו"בלש אמיתי".

אפרת חסון, בוגרת בצלאל שחיה ועובדת בתל-אביב, יצרה את "First we take Manhattan" בהשראת סקס והעיר הגדולה. חסון היא מאיירת ומעצבת עצמאית ובעלת טור קומיקס. "סקס והעיר הגדולה", אחת מסדרות הדגל של HBO, בה כיכבה שרה ג'סיקה פרקר כעיתונאית קארי ברדשו, התבססה על ספרה של קנדיס בושנל ועסקה בחייהן של ארבע נשים ניו יורקיות באמצע העשור השלישי לחייהן.

אפרת חסון: סקס והעיר הגדולה. צילום: יח"ץ
אפרת חסון: סקס והעיר הגדולה. צילום: יח"ץ

יונתן פופר, מקיבוץ געש, שבחר ליצור בהשראת הסדרה "אוז", עובד כאנימטור ומאייר. ביצירתו "There's no place like home" עומד אדביזי עם הגב אלינו, אזוק, מחכה שיקראו בשמו במסדר היומי. הסדרה "אוז", היא סדרת בית כלא ששינתה את פני הטלוויזיה ופרצה גבולות. הסדרה כללה אלימות קשה, ולמרות שהתרחשה כמעט באופן בלעדי בתוככי בית הסוהר אוזוולד, התייחסה בביקורתיות גם לנושאים שנויים במחלוקת בחברה האמריקאית.

יונתן פופר: אוז. אל תטעו, פנתר בגן חיות הוא עדיין פנתר. צילום: יח"ץ
יונתן פופר: אוז. אל תטעו, פנתר בגן חיות הוא עדיין פנתר. צילום: יח"ץ

רונן הרתאן חי ועובד כמעצב גרפי ואיש קריאייטיב בתל אביב. הרתאן בחר ליצור בהשראת "הסופרנוס" יצירה בשם "באדה בינג באדה בום". זהו מונח בז'רגון במאפיה האיטלקית-אמריקאית שפירושו "העבודה נעשתה",  או לפעמים – "קלי קלות". בסדרה"הסופרנוס" חלק מהמונח מופיע בשמו של מועדון החשפנות "Bada Bing" בו מתקיימות סצנות רבות. היצירה היא שימוש ברצף המילים כהמחשה חזותית לצלילי יריות כפי שעושים בחוברות קומיקס. הסדרה "הסופרנוס", בכיכובו של ג'יימס גנדולפיני ז"ל כטוני סופרנו המאפיונר מצפון ניו-ג'רזי, היא אחת מסדרות הטלוויזיה הטובות ביותר והרווחית ביותר בתולדות הטלוויזיה בכבלים בארה"ב.

רונן הרתאן: הסופרנוס. צילום: יח"ץ
רונן הרתאן: הסופרנוס. צילום: יח"ץ

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום, עד ליום 22.4, בין השעות: רביעי, חמישי, ראשון 11:00-21:00, שישי וערב חג 09:00-15:00 ומוצאי חג ושבת 18:00-23:00.

השקת התערוכה. צילום: רפי דלויה
השקת התערוכה. צילום: רפי דלויה
השקת התערוכה. צילום: רפי דלויה
השקת התערוכה. צילום: רפי דלויה

***

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן