Skip to content

צבא לבנון: צה"ל חצה את הגבול ללבנון ועצר שני אחים

כוח צה"ל עצר היום שני אחים לבנונים סמוך לגבול הצפון באזור חוות א'שבעא. הצבא הלבנוני טוען כי השניים נעצרו בתוך שטח לבנון, אך לפי דובר צה"ל הם נעצרו כאשר ניסו לחצות את הגבול. שלוש נשים שהיו עמם נעצרו ושוחררו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לטענת צבא לבנון, כוח רגלי של צה"ל עצר היום (חמישי) חמישה בני אדם בתוך שטח לבנון מול חוות א'שבעא שבאזור הר דב ברמת הגולן. מהודעת הצבא הלבנוני עולה כי כוח צה"ל נע רגלית, חצה את הגבול לשטח לבנון ועצר חמישה אנשים.

גבול חוות אשבעא (צילום: אתר אשבעא)
גבול חוות אשבעא (צילום: אתר אשבעא)

הלבנונים טוענים כי המעצר עצמו בוצע כלפי שני אחים, איסמעיל וחסאן קאזם. שלוש נשים לבנוניות שהיו עם האחים, נוהאד עוואד, ואפא מוסה ו-אורוואד מוסה, ניסו למנוע את המעצר ולכן נעצרו בידי הכוח. עוד נמסר כי הנשים שנעצרו שוחררו לאחר עשרם דקות בעוד שני האחים הובלו לתוך ישראל למעצר.

דובר צה"ל הכחיש כי הם נעצרו בשטח לבנון ומסר כי "בשעות הבוקר הבחינו חיילי צה"ל, שעסקו בפעילות מבצעית, באנשים שמנסים לחצות את הגדר מלבנון לישראל. הכוח עצר את האנשים והם נלקחו לחקירה".

 במהלך התקרית, צבא לבנון הזעיק את חיילי כוח יוניפי"ל שמפטרל באזור וביקש את התערבותם.  דובר יוניפ"יל מסר בתגובה כי בהמשך לתלונת צבא לבנון על מעצר האחים, יצר הכוח קשר עם שני הצדדים במטרה להביא לשחרורם של העצורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן