Skip to content

סוכל ניסיון פיגוע טרור נגד ישראלים בבנגקוק

עיתון תאילנדי מדווח כי משטרת תאילנד עצרה חוליית חיזבאללה בדרכה לבצע פיגוע טרור נגד ישראלים במהלך חופשת הפסח. הטרוריסטים הספיקו להכין מטעני נפץ שנלכדו במקום שהותם בבנגקוק. המידע שהוביל ללכידתם הגיע מישראל והמשטרה מחפשת עוד תשעה זרים הקשורים לחיזבאללה ששוהים במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני טרוריסטים אנשי החיזבאללה, נעצרו לאחרונה בתאילנד בחשד כי ביקשו לבצע פיגוע טרור נגד ישראלים השוהים בתאילנד במהלך חופשת הפסח. כך מפרסם הבוקר העיתון התאילנדי "בנגקוק פוסט". על פי הדיווח עצרה משטרת תאילנד את השנים לפי מידע שסופק לה מישראל. בחקירתם הודה אחד מהשניים כי נשלחו לתאילנד לבצע פיגוע טרור נגד ישראלים במהלך חופשת החג. הפיגוע, על פי מקורות העיתון, אמור היה להתרחש במהלך פסטיבל הSongKran- שבקהו-סאן-רוד.

העצורים - יוסוף איאד למעלה ודאוד פאראט למטה. מימין, צילומיהם במשטרה ומשמאל, צילומי דרכוניהם (צילום מתוך בנקוק פוסט)
העצורים - יוסוף איאד למעלה ודאוד פאראט למטה. מימין, צילומיהם במשטרה ומשמאל, צילומי דרכוניהם (צילום מתוך בנגקוק פוסט)

שני החשודים, יוסף איאד ודאוד פאראט, ילידי לבנון, החזיקו בידיהם גם דרכונים זרים. איאד החזיק בדרכון צרפתי ופאראט, מוסלמי שיעי, בדרכון פיליפיני. השניים חשודים בהשתייכות לארגון החזבאללה.

"אם לא היינו עוצרים את השנים", אמר בכיר במשטרת תאילנד לעיתון, "הפיגוע היה מתרחש בוודאות ברובע קהו-סאן-רוד, אזור החביב על תיירים ישראלים". עוד עולה מהדיווח כי בחיפוש שערכה המשטרה בביתו של פאראט נמצאו מסמרים וחומרי נפץ להרכבת מטעני חבלה. בדיקת המשטרה ההתאילנדית העלתה, כי בעוד שלפאראט זהו הביקור הראשון בתאילנד, איאד ביקר שם 17 פעמים בעבר. השניים הגיעו לתאילנד ימים ספורים לפני תחילת הפסטיבל.

עוזרו של מפקד המשטרה וינאי טונגסונג, סיפר לעיתון כי השניים נעצרו במקומות שונים בבנגקוק כי "הצלחנו לאתר מסמרים וכדורים ששימשו אותם להכנת מטעני נפץ בביתם שבבנגקוק". לדבריו נלקחו מהשניים הדרכונים הפיליפינים שהחזיקו בידיהם.

לדברי מקורות של העיתון, פאראט הודה באשמה וסיפק מידע רב שעזר למשטרה הבינלאומית של תאילנד לאתר מקורות נוספים של חומרי חבלה. עוד עלה בחקירה, כי חבר חיזבאללה שלישי, בילאל באחסן, נעצר אף הוא אך לא הגיע למדינה ולכן לא ברור היכן נעצר. לדברי מפקד בכיר במשטרה, שוהים כעת בתאילנד לפחות עוד תשעה טרוריסטים זרים הקשורים לחיזבאללה והמשטרה סורקת אחריהם. על פי משטרת ההגירה התאילנדית יגורשו שני הטרוריסטים למדינה המוצא ממנה הגיעו, לאחר שתסתיים חקירתם. המקור לא ציין את שמות המדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן