Skip to content

חייל מיצהר: מציע ללמד את החיילים מתי מסרבים פקודה

בסרטון בהיר וברור שהועלה לרשת האינטרנט קורא צעיר שהתגייס לא מכבר לצבא, למפקדיו ולחיילי צה"ל להבין כי האויב האמיתי הוא הערבים ושיש לסרב פקודה כשצריך. הצעיר וחבריו הצהירו לפני גיוסם כי תג מחיר הוא פעולה מתבקשת מול ערבים. למרות הכול, הם גויסו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביצהר לא נחים לרגע. היום (שישי) פרסמו צעירים, המכנים עצמם תנועת "מתגייסים באמונה", קול קורא בסרטון חדש בו מופיע חייל בשם אברהם שפירא. החייל מכנה את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב שנמצאים במבנה הישיבה שנתפס "קלגסים" המחללים את הישיבה. "הקלגסים האלה יושבים ומחללים את הישיבה, ולחיילים אין את האומץ לבוא ולהגיד למפקד לא" הוא אומר.

החייל בסרטון מציע לרמטכ"ל להורות על שיבוצו בפלוגה המוצבת במבנה הישיבה ומבטיח כי הוא ילמד את החיילים מיהו האויב האמיתי ואיך להילחם בו. יתרה מזאת, גם איך לסרב פקודה או במילותיו: "מתי אומרים למפקד לא". 

טוראי אברהם שפירא מ.א 8096679 ילמד את קלגסי צה"ל מי האויב האמיתי (צילום מסך)
טוראי אברהם שפירא מ.א 8096679 ילמד את קלגסי צה"ל מי האויב האמיתי (צילום מסך)

"חיילי צה"ל הם קלגסים.. שבצו אותי ביצהר ואלמדם מי האויב ואיך להילחם"

בפברואר השנה, לפני גיוסם לצה"ל, הגיעו שפירא וחבריו לבסיס חטמ"ר אפרים המצוי ליד מחסום חווארה, חילקו כרוזים בין חיילי הבסיס ואף הצמידו מנשרים לשמשות הרכבים מחוץ לחטמ"ר, בהם נכתבו עיקרי אמונתם: יש הבדל בין יהודי לגוי, אפשר להשפיע מבפנים (בתוך צה"ל), חייל נלחם באויב (הערבי) גם אם זה נגד טוהר הנשק, תג מחיר נגד האויב הוא התנהגות מתבקשת, חייל יהודי מסרב לפקודות שנוגדות את ההלכה, רכוש צבאי שנועד להרוס בתי יהודים צריך להיות מושבת, בכוחה של כוס סוכר אחת קטנה להשבית שופל ענק, חיסול ממוקד בעזה לא פותר את הבעיה.

עובדה מעניינת היא, כי למרות שהצעירים אמרו בגלוי ולאור יום את עיקרי אמונתם, צה"ל גייס אותם. אפשר להבין מהמנשר, בין השאר, כי הם בעד סירוב פקודה, בעד השחתת רכוש צה"ל והשבתתו ככל שזה נוגע לעבודות הרס מבנים לא חוקים ברחבי הגדה על ידי הצבא, וש"תג מחיר", הוא דבר מתבקש נגד ערבים.

המנשרים שחולקו עם קריאה לסירוב פקודה, ובעד "תג מחיר" (צילום מסך)
המנשרים שחולקו עם קריאה לסירוב פקודה, ובעד "תג מחיר" (צילום מסך)

"תג מחיר הוא הפעולה המתבקשת נגד ערבים"

מדובר צה"ל טרם התקבלה תגובה לשאלות מגפון.

1 Comment

  1. יעלון בריון
    18 באפריל 2014 @ 18:40

    פרי הענישה ש"תרתיע" את ילדי המתנחלים: "תג מחיר"!
    שמעתי מנער בן מתנחלים, אוהד של "תג מחיר", שכבר לפני כמה שנים הוא נוכח ששוטרים שמחפשים חשודים, פורצים לפנות בוקר במפתיע לחדרי השינה בפנימיה של הישיבה שלו בהתנחלות, מפזרים תרסיס פלפל ללא סבה ופוגעים בחושך בחפים מפשע בלי אבחנה, כי בעיניהם כל מי שבישיבה זו הוא מסוכן.
    (למעשה, גם בתי המשפט מענישים, כחק, בשל עצם ההשתיכות לקבוצה, אבל פה לא אאריך בזאת).
    הפרשנות שאותו נער (וחבריו) נתנו לעובדות היא כזאת: כל האנשים הנורמטיביים לרבות "אנשי החוק" (ילדים עדיין לא מבינים שאותו אדם יכול להיות שוטר ועבריין בעת ובעונה אחת) מכירים בנחיצות ובהצדקה של ענישה קבוצתית, ומכאן שכל ההטפות שהוא שומע נגד סוג זה של ענישה ("תג מחיר") אינן אלא מהשפה ולחוץ, צביעות מחויבת. מבחינתו, הוא ההפך מגזען: ענישה קבוצתית של חפים מפשע לגיטימית כלפי יהודים- משמע שכך היא גם לגבי כל אדם לרבות ערבים.
    לקריאה על פעולות משטרה דומות גגלו: "השב"כ פרץ לישיבה באמצע ה'סדר'" / "הזמנה לחקירה באישון לילה – תיעוד" / "שוטרים בפיקודו של מפקד המרחב פשטו על הישיבה ללא צו" / "תושבת יצהר תובעת את מחוז ש"י".
    לקריאה על פעולות "תג מחיר" של הממשלה נגד משפחות חילי מלואים שאינן קשורות לאלו שפגעו בצמיגי רכבו של הקצין האמור בידיעה, גגלו: ("מפקד חטיבת שומרון" + "נחתכו צמיגי כלי הרכב שלו " + "שר הביטחון" + "אישר את פעולת התגמול: הריסה של עוד חמישה מבנים ביצהר"). על "תג מחיר" נגד עשרות תלמידים שומרי חק בגלל בודדים שהשחיתו אהל צה"לי, גגלו:("בתגובה להרס המוצב" +"הפיכת ישיבה לבסיס צבאי") ולהצעתו של ח"כ "נורמלי" לענש הראוי לתושבי הישוב כולו בגלל משחיתי אותו אהל גגלו: ("אלעזר שטרן" + "יהיו מחסומים וכל אחד שייכנס לכפר הזה ייבדק").
    הזיה רווחות היא שאפשר, לרבנים ולאנשי צבור, לחנך נגד ענישה קבוצתית אחרי שרשויות המדינה עצמן הכירו בענישה מסוג זה כענישה לגיטימית, והרי עצם הנסיון לחנך בתנאים כאלה נדון לכשלון מראש. כיון שכך, כל סכום של תקציב צבורי שיוקצה לחנוך נגד "תג מחיר" סופו שירד לטמיון, ומכאן שהקצאתו (למשל ע"י גרשון מסיקה, ראש הרשות המקומית שם) היא בגדר בזבוז כספי צבור ולפיכך מהוה עברה על החוק.
    יש לגרשון מסיקה סכוי להצליח כשהוא מול רב שאומר "ענישה קבוצתית היא לגיטימית ולצערי דעתי היא דעת יחיד" אבל אין לו סכוי להצליח מול רב שאומר "ענישה קבוצתית היא לגיטימית ולשמחתי בשעת מבחן מוסרות מסכות הצביעות ומתגלה לעיני כל שאפילו רשויות המדינה והמטיפים נגד ענישה קבוצתית- דעתם האמתית כדעתי ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן