Skip to content

אלפים קראו בירושלים לאפשר בחוק שימוש במריחואנה

למרות מאמצי המשטרה למנוע את הפגנת "ליל הבאנגים" הגדול, הגיעו כאלפיים מפגינים למחות בבירה. 30 איש נעצרו, שבעה מהם בחשד כי עשנו גראס בעת ההפגנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ירושלים עצרה אמש (שבת) שלושים מפגינים בהפגנת "ליל הבנגים הגדול" שבאה לקדם לגליזציה של השימוש במריחואנה. ההפגנה נערכה בגן סאקר ליד גן הוורדים, שם הייתה אמורה להיערך ההפגנה על פי תכנון המארגנים. שבעה מהעצורים נעצרו בחשד לשימוש בסמים ו-23 אחרים בחשד להפרת סדר ציבורי.

יותר מ-5,000 אנשים נרשמו בדף הפייסבוק שנפתח לאירוע, אך משטרת ירושלים החליטה לבטלו וזימנה אליה ביום שישי את עמוס סילבר ועופר בר טוב, ממארגני המחאה. השניים התבקשו להסכים לצו הרחקה מהמקום המתוכנן של ההפגנה. השניים סירבו ולכן נעצרו ושוחררו לאחר מכן. סילבר ובר טוב קראו למשתתפים בהפגנה לעשן במהלכה גראס ועילת המעצר הייתה מעשה המרדה, קשירת קשר לעשות עוון והטפה להתאגדות אסורה.

אלפים הפגינו למרות הכל (צילום הילה עוז)
אלפים הפגינו למרות התנגדות המשטרה (צילום הילה עוז)

למרות התנגדות המשטרה הגיעו לגן הוורדים  כאלפיים בני אדם  וגילו כי שהמשטרה טרחה וחסמה את הגישה לגן בעילה של אירוע לא חוקי. המפגינים פנו לגן סאקר הסמוך.  המשטרה הזרימה כוחות יס"מ ושיטור רכוב על גבי סוסים וניסתה למנוע את קיום ההפגנה. מפגינים רבים פנו לשדרות רבין וניסו לחסום את הכביש. בשלב זה החלו מעצרים של המפגינים בחשד להפרת סדר ציבורי.

הבוקר אמרה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) בהקשר לכך, כי היא חושבת שבמשטר דמוקרטי לא קיים דבר כזה "הפגנה לא חוקית, אלא במקרים קיצוניים בלבד". לגבי החוק האוסר על עישון הקנאביס אמרה: "החוק האוסר על עישון קנאביס דומה לחוק איסור משכב זכר או חוק איסור מפגשים עם אש"ף – חוקים שצריך שיעברו מן העולם".

נעצרו בשישי המארגנים (צילום אדם גולדמן)
נעצרו בשישי המארגנים (צילום אדם גולדמן)
תחילת האירוע - חוסמים את הצומת בפני המפגינים (צילום מסך)
תחילת האירוע - חוסמים את הצומת בפני המפגינים (צילום מסך)
דוחקים את המפגינים מהצומת (צילום מסך)
דוחקים את המפגינים מהצומת (צילום מסך)
נעצרו בחשד לעישון סם (צילום מסך)
נעצרו בחשד לעישון סם (צילום מסך)


3 Comments

  1. אודי חמודי
    21 באפריל 2014 @ 18:02

    ומה, שום מילה על אלימות המשטרה?

    מקור:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=849344448426808&set=a.283402828354309.84294.274242409270351&type=1&stream_ref=10

    מאבק נחוש אל תוך הלילה סמוך למשכן הכנסת. ================================
    למעלה מאלפיים מפגינים ומפגינות בעד חופש אזרחי ונגד מדיניות הפללת המשתמשים בקנאביס, חסמו הלילה במחאה את כבישי הגישה לכנסת באזור גן הורדים וצומת הסינמה סיטי הסמוך,זאת לאחר שהמשטרה, בהוראת בית המשפט, מנעה מהם את הכניסה לגן הורדים בו אמור היה להתקיים אמש ארוע המחאה "ליל הבאנגים הגדול". הצו הוצא לבקשת המשטרה שהגדירה את הארוע "התאגדות אסורה". המפגינים שכניסתם לגן נאסרה התרכזו לפיכך בשני מוקדים: האחד, בצומת הסמוכה לגן הורדים שם שרו רקדו וחסמו את התנועה. מוקד שני היה בגן סאקר שבו התקיים לאורך הלילה פיקניק מחאה המוני לציון יום המריחואנה הבינ"ל במהלכו עישנו מאות ג'וינט בפומבי באין מפריע בתביעה ללגליזציה, וקראו בין היתר: "לא תשעבדו אותי כי אני אדם חופשי". המשטרה שבשעה הראשונה למפגן המחאה עמדה מנגד ולא התערבה במתרחש ,החלה בסביבות השעה אחת אחר חצות לקטוף מפגינים מהקהל , ע"י שוטרים סמויים ששלפו רנדומלית משתתפים בארוע, זאת ע"פ עדויות של משתתפים, תוך שימוש באלימות קשה. עשרות נעצרו. המפגינים הנחושים סירבו במשך שעות ארוכות לפנות את הצומת ובאקט של התנגדות אזרחית לא אלימה התיישבו רבים מהם על הכביש.

    אחת המפגינות סיפרה לנו: "יש כאן עשרות פרשים על סוסים, מידי פעם הם משתלחים באנשים, גם דרסו בחור שישב במעגל. הגיעה לכאן גם מפזרת הפגנות עם זרנוקי מים. הם הודפים אותנו הלוך ושוב. עוצרים חופשי אנשים. הבלאגן חוגג כאן ויש פה המון אנשים. השוטרים מתוסכלים אין ספק. חסמנו שני כבישים והמפגינים נחושים בדעתם. לא זזים, לא מתיאשים. כזו הפגנה לא ראיתי" .

    בדף הארוע ליל הבאנגים הגדול – The Big Bong Night. כתבה הלילה אחת ממשתתפות ההפגנה: "דייי מה שהולך פה לא יאומן, מגבניקים דופקים מכות לאנשים, מחשמלים אותם ודורסים עם סוסים".

    מפגין שנפצע כתב גם הוא בדף הארוע: "פגעו בי שוטרים ,ואני בבית חולים. בבקשה תשיגו לי את הסרטון של המעצר שלי כי השוטרים מחקו לי באוהל המעצר! תיעדו את זה בהארץ…."

    סרטון בו נראים מעצרים ונפגעי אלימות משטרתית: http://on.fb.me/1pjfuOM

    סרטון נוסף בו נראה שוטר על סוס רומס מפגין: http://on.fb.me/1fboQlT

    הנה לינק לשידור החי שהעבירו מארגני ההפגנה: http://www.ustream.tv/channel/cannabisrael

    עו"ד דקל דוד עוזר, ממובילי מאבק הלגליזציה אמר לנו: "בזמן שכולם מתמקדים במוקד החיכוך עם משטרת ישראל דווקא ראוי לשים את המוקד על גן סאקר, שם התקיים פיקניק יום המריחואנה כמו בכל העולם, בו התאספו מעל אלף איש ועישנו חופשי חופשי. השמיים כמובן לא נפלו וחבל שמשטרת ישראל לא השכילה לאשר אירוע כזה מראש עם העישונים ועם הכל ביום המריחואנה הבינלאומי והתמקדה בהגנה על בסטיליה דמיונית שהם קבעו".

    עדכון: לקראת בוקר שוחררו מרבית המעוכבים שנחקרו על הפרעה ל"סדר הציבורי", הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וחלקם על החזקת סם. |אבי

  2. ניר
    21 באפריל 2014 @ 11:47

    "אלפים"' לא הגזמתה אתה רוצה אלפים קח הפגנה של חרדים ….כנראה מרוב שאנחנו רוצים להיות דמוקרטים ניתן גם לעשן סמים גברת ח"כ תמר זנדברג אחר כך תאשרי גם את הטיפה יותר חזקים וכך הלאה אני מכיר חברה טובים שהתחילו בקלים וחלקם באדמה כי סוטל לא השפיע כבר וחיפשו משהוא חזק יותר לתת לגטמציה לרעל הזה זה להרוס עוד ועוד חברה צעירים

  3. ים
    21 באפריל 2014 @ 6:12

    היה מקסים וכולנו היינו מאושרים ביחד לכמה רגעים !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן