Skip to content

פולקסווגן T5 קולורדו מונמך ומותאם לנהגים נכים

לראשונה בישראל מוצע לנכים רכב פולקווסגן T5 קולורדו מונמך, המגדיל את מרחב הפנים של הרכב. הרכב מצויד במסך מגע המאפשר לבצע פעולות שונות. הטכנולוגיה היא פיתוח ישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת תמן, המתמחה בתחום איבזור כלי רכב לנהיגה והסעה של מוגבלים הציגה השבוע פולקסווגן 5T קולורדו שעבר התאמה מיוחדת לשימוש ע"י נכים קשים על כסא גלגלים. מדובר בהנמכה לרכב שמבצעת חברת תמן בארץ ומטרתה לאפשר לנכים בעלי גובה ממוצע ומעלה להיכנס לרכב בקלות ללא בעיות.

הרכב עובר שינויים והתאמות במפעלי חברת תמן בארץ, אשר משנים את מידותיו הפנימיות ומאפשרים לנכים רבים אשר בעבר לא היו יכולים להיכנס לרכב זה – להיכנס לתוכו בקלות ולנהוג מעמדת נהיגה גבוהה ומרווחת. הנמכת הרכב מקנה לו גובה פנימי של 149 ס"מ בעמדת הנהיגה, ו-147 ס"מ במרכז הרכב.

בזכות אחזקתו הזולה וזיהום האוויר המופחת שהוא מייצר, דגם זה הוא הפתרון הזול והמתאים ביותר מבין כלל הרכבים המונמכים בשוק רכבי הנכים. נפח המנוע שלו 2000 סמ"ק והוא בעל 140 כו"ס.

T5 מונמך ( צילום יח"צ תמן )

למרות השינויים המבניים הנעשים בו, מרווח הגחון של הרכב נשאר ללא שינוי בשונה מרכבים מונמכים אחרים. היתרון שבכך הוא שהרכב אינו חשוף לתנאי כביש קשים, פסי הרעדה ומכשולים אחרים מהם נוטים להיפגע רכבים מונמכים אחרים.

מאחר שהשינויים הנעשים ברכב מבוצעים כולם בארץ, הוא זמין מידית לכל דורש ולא נדרש זמן המתנה ממושך לקבלתו. בנוסף, ברכב מותקנות עמדות לעיגון כיסא הגלגלים הן בעמדת הנהיגה והן במושב הנוסע שמימין, כך שאפשר לשבת גם לצד הנהג ולא בחלק האחורי בלבד כנהוג בדגמי רכבים אחרים.

את ההנמכה מבצעת תמן על פי ידע בלעדי אשר נרכש מחברת GM באנגליה. לדברי מנכ"ל חברת תמן משה אופק, הרכב עבר בהצלחה מבחני תקינה ע"י המעבדות האירופאיות המובילות בתחום (VCA באנגליה, ו – TUV בגרמניה). עוד הוא מציין כי הרכב עבר בארץ את כל הליכי האישור והתקינה, בדיקה של מעבדת הטכניון, אישורי משרד התחבורה ובחינה ואישור של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים והמוסד לביטוח לאומי.

זהו הרכב היחיד לנכים נוהגים אשר חברת פולקסווגן העולמית אישרה את ביצוע שינוי המבנה בו. בנוסף, מציע חברת תמן טכנולוגיה חדשנית שתאפשר לנהג המוגבל, להפעיל את מערכות הרכב באמצעות מסך טאצ'. הטכנולוגיה נועדה להחליף את לוח המקשים ומאפשרת לבצע פעולות שונות ברכב באמצעות לחיצה על מסך המגע.

לדברי משה אופק, מנכ"ל תמן: "ניתן להפעיל באמצעות המסכים כל פונקציה חשמלית ברכב, החל מפתיחת החלונות ועד להפעלת האיתותים. המסך עצמו מגיע בגודל "7 כמו גודל מסך טאבלט רגיל, ועל המסך אייקונים המסמלים פעולות שונות לביצוע ברכב. גודל האייקונים ומיקומם נקבע עפ"י נוחות הלקוח ובהתאמה אישית. יש לציין כי כיום זו המערכת היחידה בעולם המופעלת עם כיתוב בעברית והיא פרי פיתוח ישראלי של חברת תמן.

לדברי אופק, הפיתוח מעורר עניין רב בארץ ובחו"ל ובקרוב הוא צפוי להיות מופץ באירופה באמצעות הזרוע הבינלאומית של החברה.

1 Comment

  1. דני
    24 באפריל 2014 @ 15:30

    אני אשאל שאלה, נציג תמן יענה, מקווה כמובן.

    במה שונה הרכב הזה מה T5 הנפוץ?

    זה אותו הדבר.
    כעת פשוט נכה גבוה, לא חייב קרייזלר, אלא יאשרו לו את הרכב הזה. כי הוא זול יותר לביטוח הלאומי.

    מה שאומר, תמן חשבה על "איך להגדיל הכנסות?"
    ניקח אותו זול. נראה לביטוח הלאומי שאפשר לחסוך להם כסף. הם כבר לא צריכים לאשר לנכים קרייזלר יקר.
    נגיד להם שאנחנו, תמן, יכולים לתת פתרון גם לנכה גבוה, תאשרו לו T5, קולורדו, אנחנו כבר נדאג לעניין הגובה.

    ביטוח לאומי יאשר אותו משמעותית זול ופחות יותר מקרייזלר, T5 קולורדו, והנכה שפעם היה יכול לקבל קרייזלר,כעת יהיה לו קשה יותר.

    תמן חשבה על אחלה דרך לקבל לקוחות רבים. יפה.

    שורה תחתונה: לא יודע כמה זה טוב לנכים.
    נראה שכעת גם את קרייזלר לקחו להם.
    מי שפעם התנחם ואמר "אני גבוה, אני לא אהיה כמו הנכים שמקבלים T5, אני אקבל קרייזלר" כעת נראה שאפילו את זה הוא לא יקבל, אלא יסתפק ב T5.

    T5 פשוט עם הנמכה בשם אחר. אותה גברת בשינוי אדרת.

    לפחות תענו על השאלה: הוא מגיע עם תיבת הילוכים אוטומטית או יש גם ידנית?

    אה וכתבתם על מסך הטאצ' וכולי, אבל בחברה המתחרה א.צ.מ יש את המסך הזה כבר המון זמן, אז מה חדש בזה?
    שהם לא מתגאים ואתם מחריצים בקולי קולות? לפחות צריך לעשות גילוי נאות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן