Skip to content

ליברמן: "אין שום סיכוי שהבית היהודי יעזבו את הקואליציה"

במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו האוסטרי תקף ליברמן שוב את שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון: "אנחנו מצפים ליותר הבנה וגיבוי כלפי הדמוקרטיה היחידה במזה"ת. לפני חמישה ימים אשטון גינתה את רכישת הבית בחברון. באותו יום ביקשתי מספרים של הרוגים במדינות סביבנו, והיו קרוב ל-900 כאלה. אבל היא גינתה רכישת בית בחברון. זו גישה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שר החוץ, אביגדור ליברמן, שב ומותח ביקורת קשה על האיחוד האירופי ועל מדיניותו כלפי ישראל. זאת, לאחר שתקף לפני מספר ימים, באופן אישי, את קטרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ האיחוד האירופי, על יחסה לישראל.

במסיבת עיתונאים שקיים עם מקבילו האוסטרי, סבסטיאן קורץ, אמר ליברמן: "אנחנו מצפים ליותר הבנה וגיבוי כלפי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. לפני חמישה ימים, שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה את רכישת הבית בחברון. באותו יום ביקשתי מספרים של הרוגים במדינות סביבנו, והיו קרוב ל-900 כאלה. אבל היא גינתה רכישת בית בחברון. זו גישה לא מאוזנת".

"פתוחים לכל התפתחות". ליברמן עם עמיתו האוסטרי, סבסטיאן קורץ (צילום: יוסי זמיר)
"פתוחים לכל התפתחות". ליברמן עם עמיתו האוסטרי, סבסטיאן קורץ (צילום: יוסי זמיר)

על איומיו של אבו מאזן, לפרק את הרשות הפלסטינית, ליברמן: "זה עניין של הפלסטינים. אנחנו לא מתכוונים להתערב. מה שהם יעשו – אנחנו מוכנים לכל תסריט. מוכנים גם למו"מ, מוכנים לנהל מו"מ גם בירושלים, גם ברמאללה, גם בניו-יורק, גם בווינה. אי-אפשר כל יום לבוא באיומים חדשים, ככה לא מנהלים מו"מ ולכן אנחנו פתוחים לכל התפתחות והרבה תלוי בצד השני".

בנושא האיראני חזר שר החוץ ליברמן וביטל את האפשרות שאיראן השתנתה מאז נבחר רוחאני לנשיא. "איראן היא עדיין אותה איראן", אמר באוזני שר החוץ האוסטרי, שאמור לצאת בשבוע הבא לביקור מדיני באיראן. "שמענו את חמינאי שעדיין קורא להשמדת ישראל. כמובן שהוא ממשיך להתכחש לשואה וראינו איך הם מוציאים מאות איראנים להורג. האיראנים ממשיכים להיות מעורבת במשבר בסוריה. הם מממנים טרור בכל העולם כולל חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. איראן מייצרת נשק שמוברח לרצועת עזה. התמונה מאוד ברורה – אנחנו לא רואים שינוי רב באיראן ואני מקווה שהקהילה הבינלאומית תהיה מסוגלת לבצע הערכות אמיתיות בנוגע למה שקורה באיראן".

על איומי הבית היהודי לפרוש מהממשלה, במידה וישוחררו מחבלים ערבים ישראלים מהכלא הגיב ליברמן בביטול מוחלט: "אין שום סיכוי שהבית היהודי יעזבו את הקואליציה", אמר. "אני בטוח בכך. אין קשר בין ההצהרות שלהם למציאות. לא הייתי לוקח ברצינות את האיומים של ידידנו, נפתלי בנט".

ליברמן התייחס גם, בתשובה לשאלה, לביקורו החשאי בישראל של פטרו פורושנקו, המועמד המוביל לנשיאות אוקראינה שנפגש בחשאי אתו ועם הנשיא פרס.  "יש לנו מספיק בעיות משלנו", אמר ליברמן. "עמדתנו הבסיסית היא שאנחנו מקווים כי רוסיה ואוקראינה ימצאו את הדרך המהירה והטובה ביותר להביא את הסכסוך ביניהן לסיום".

"מדיניות ההנהגה האיראנית היא סכנה ממשית לעולם כולו". הנשיא פרס ושר החוץ האוסטרי, קורץ (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"מדיניות ההנהגה האיראנית היא סכנה ממשית לעולם כולו". הנשיא פרס ושר החוץ האוסטרי, קורץ (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

גם נשיא המדינה שמעון פרס קיים היום פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ האוסטרי. בפתח הפגישה אמר שר החוץ האוסטרי בן ה-28 לנשיא המדינה: "אני מודה לך בשם אוסטריה על ביקורך רב המשמעות שקידם את היחסים בין המדינות בחודש שעבר. בשם הדור הצעיר באוסטריה אני מרגיש חובה היסטורית לחיזוק היחסים בין אוסטריה לישראל. באתי על מנת ללמוד על המצב הנוכחי, ולהבין לעומק את האתגרים עמם מתמודדת מדינת ישראל. אוסטריה צופה מקרוב בהתקדמות תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואנו מקווים להתפתחויות בנושא".

נשיא המדינה הודה לו על הדברים והדגיש כי ישראל נמצאת בנקודת זמן קריטית במשא ומתן עם הפלסטינים ואמר: "הגעת לישראל בזמן חשוב, אנו עוסקים רבות בקידום תהליך השלום בינינו לבין הפלסטינים. אין אלטרנטיבה לשלום לא לנו ולא לפלסטינים- כל צד צריך את השלום לטובתו וככל שיקדם כך ייטב. במשא ומתן יש לעשות פשרות אמיצות ויהיה ניתן לעשות זאת רק אם הצדדים יחזרו למשא ומתן שאינו גלוי".

בפגישתם דנו השניים בסוגיה האיראנית, סביב ביקורו הקרוב של שר החוץ האוסטרי באיראן בשבוע הבא. בהקשר זה אמר הנשיא פרס כי: "הסנקציות על איראן חייבות להימשך עד להשלמת המשא ומתן של המעצמות עם איראן. איראן מספקת נשק לטרור והרס בעולם ואף עומדת מאחורי המשטר בסוריה- מדיניות ההנהגה האיראנית היא סכנה ממשית לעולם כולו". בהמשך הפגישה הוסיף הנשיא כי בסוריה מתבצע טבח ילדים חפים מפשע אשר נרצחים ואסור לעבור על כך בשתיקה". יחד עם זאת הוסיף הנשיא, כי ישראל הינה "אי של דמוקרטיה הפועלת לשמירה על היציבות במזרח התיכון כולו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן