Skip to content

מרפאות אף אוזן גרון יערכו בדיקות חינם של מיתרי הקול

יום פתוח במרפאות הקול בישראל כחלק מהפעילות ביום הקול העולמי, ב-24 באפריל. המטרה: לקדם מודעות לחשיבות הקול ואת התפישה שהקול משקף את מכלול מצבו הפיזי והנפשי של האדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקול האנושי הוא כלי הביטוי העיקרי של האדם. באמצעות הקול, האדם מבטא את רגשותיו, מחשבותיו ואת רצונותיו.  הקול הוא אמצעי התקשורת המיידי בעזרתו בני המין האנושי יוצרים קשר ומנהלים תקשורת. ככזה, אך טבעי הוא, כי הקול ישקף את מכלול מצבו הפיזי והנפשי של האדם. ב-24 באפריל (יום חמישי) יתקיים יום הקול הבינלאומי ומרפאות אף אוזן גרון בארץ פותחות את דלתותיהן לבדיקות חינם של מיתרי הקול.

מיתרי הקול הם אמנם "רק" שני שרירים, אולם אלה לא במקרה מצויים במקום צר במרכז הגרון, סמוך לאחד המקומות הקריטיים בעמוד השידרה. שני מיצרים צרים דרכם עובר עולם ומלואו במקום בו אנחנו חשים "חנק" או לחילופין "נושמים לרווחה". אם תנסו רגע להיזכר באדם שהיה מפוחד, שמח, עצוב, נלהב, כועס או חלילה חולה, תיווכחו כי קולו מייד העיד על מצבו.

ד"ר עדי פרימוב פבר מתל השומר (צילום: יעל בר-פסח)
ד"ר עדי פרימוב פבר מתל השומר (צילום: יעל בר-פסח)

ד"ר עדי פרימוב-פבר, מרכזת יום הקול העולמי בישראל ומנהלת מרפאת הקול הרב תחומית במרכז הרפואי שיבא תל השומר, מסרה כי הגישה המקובלת כיום במרכזי הקול המובילים בעולם מתייחסת אל ה"קול כמכלול". על פי תפיסה זו, האבחון והטיפול בצרידות והפרעות קול הם רב תחומיים ומתייחסים לא רק לממצאים על מיתרי הקול אלא גם להרגליו, אישיותו, עיסוקו ותחביביו של המטופל.

התפיסה החדשנית של "הקול כמכלול" הולידה דרכי איבחון וטיפול רב תחומיים המשלבים מספר מומחים המטפלים בקול בהיבטיו השונים, כשעליהם מנצח רופא בעל ידע ונסיון ספציפי בתחום הקול ותפיסת "הקול כמכלול" מקובלת היום במרבית מרכזי הטיפול בקול בעולם.

בשנת 2013 התאגדה קבוצה בינלאומית המונה נציגים מ כ-45 מדינות בעולם במטרה משותפת – לקדם את פעילויות יום הקול העולמי ובדרך זו להגביר מודעות לחשיבות הקול ולשמירה על בריאות הקול בעולמנו.

הוקם אתר אינטרנטי עולמי אשר מאגד את הפעילויות והאירועים השונים  המתקיימים בעולם: כנסים, אירועי זמר, הרצאות, מפגשי שיח ראיונות בתקשורת ועוד, המתרחשים בכל אחת מהמדינות. כל זאת בכדי לקדם את המודעות לחשיבות הקול והשמירה על תקינותו.

ההזמנה לבדיקות של בית חולים ברזילי
ההזמנה לבדיקות של בית חולים ברזילי

1 Comment

  1. מכון קול TMRG
    23 באפריל 2014 @ 14:56

    אנו ממליצים בחום והיבדק ולקבל אבחון מדויק על האיכות הקולית שלכם ומה ניתן לעשות בכדי לשמור על בריאות ואיכות הקול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן