Skip to content

משרד הביטחון פעל להצלת מתפרת העצמאות

מינהל הרכש במשרד הביטחון העביר למתפרה במצפה רמון הזמנות מיידיות לעשרות אלפי פריטים של מדים חדשים, שיאפשרו את המשך קיום המתפרה וימנעו את פיטורי כ-35 העובדות במפעל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון נרתם להצלת מתפרת העצמאות במצפה רמון באמצעות העברת הזמנות מיידיות, על ידי מינהל הרכש של המשרד, לעשרות אלפי פריטים של מדים חדשים, שיאפשרו את המשך קיום המתפרה וימנעו את פיטורי כ-35 העובדות במפעל.

באמצע השבוע הבא, ב-30 באפריל, אמורים היו להיכנס לתוקף מכתבי הפיטורים לכ-35 עובדות מתפרת העצמאות במצפה רמון. זאת לאחר שבעלת המפעל, חברת תעשיות ערד, החליטה על סגירתו ופיטורי העובדות. בערב חג הפסח, במקביל לניסיונות משרד הביטחון, וגורמים נוספים למצוא פתרון, שימנע את סגירת המפעל, פנתה למינהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) עמותת נצח יש"י והציעה מתווה להצלת המפעל מסגירה מיידית.

עמותת נצח יש"י

עמותת נצח יש"י הינה עמותה ללא כוונות רווח, שהוקמה על-ידי משפחתו של סגן ישי שכטר ז"ל, שנפל בלבנון בשנת 1996. העמותה, שמה לעצמה למטרה לצמצם את הפערים בחברה הישראלית, ולסייע לשכבות חלשות בתעסוקה, הכשרות מקצועיות ועוד.

מספר אהוד לוי, מנהל העמותה: "קראנו את הכתבות על סגירת מתפרת העצמאות, והחלטנו שלא נאפשר לעשרות העובדות ללכת הביתה. פנינו למנהל הרכש במשרד הביטחון, ופגשנו צוות מקצועי ומסור, המונע מתחושת שליחות, שמאותו הרגע עשה כל שביכולתו, בתנאי זמן לא פשוטים, להתגבר על כל המכשולים, הכל על מנת שהעסק יצליח והעובדות לא יפוטרו".

הושגו האישורים

צוות מיוחד ביחידת הסגן לרכש לוגיסטי, בראשותו של אורי גואל, פעל במשך ימי החג להשגת כל האישורים הנדרשים, והבוקר העביר למפעל הזמנה ראשונה, לרכש מיידי של עשרות אלפי פריטי מדים לחיילי צה"ל, בהיקף של יותר מ-1.5 מיליון שקל, תוך התחייבות להזמנות עתידיות נוספות, שיסייעו בהבראת המפעל.

סמנכ"ל וראש מינהל הרכש, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר: "משרד הביטחון, כמעסיק הישיר והעקיף הגדול ביותר במדינת ישראל, ימשיך לעשות הכל, בגבולות המשאבים העומדים לרשותו, על מנת לשמור על יציבות תעסוקתית וכלכלית של עשרות אלפי מועסקים במדינת ישראל, בדגש על ישובי הפריפריה בנגב ובגליל".

רוב התקציב מועבר למשכורות

משרד הביטחון רוכש מדים מידי שנה מכ-10 מתפרות בארץ, בהיקף של כ-27 מיליון שקל בשנה, ובסה"כ כ-750 אלף פריטים (דגמ"חים וחולצות) בממוצע בשנה. משרד הביטחון מספק למתפרות רובן באזורי פריפריה וקו עימות, בדים ממחסני צה"ל, כך שהתקציב ברובו המוחלט משמש לתשלום משכורות לעובדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן