Skip to content

ארה"ב תספק 10 מסוקי אפאצ'י למצרים

מעריכים, כי החלטת הפנטגון לספק את המסוקים המתקדמים קיבלה האצה לאחר שהתרבו הידיעות, כי מצרים עומדת לחתום עם רוסיה על עסקה לאספקת 24 מטוסי קרב מדגם מיג 35
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארה"ב החליטה אתמול לספק 10 מסוקי קרב אפאצ'י למצרים. בכך היא ביטלה את ההשעיה החלקית של הסיוע למצרים, שהוטלה לאחר שהנשיא מוחמד מורסי נהג באלימות נגד מפגינים ולאחר שהצבא המצרי הדיח אותו מתפקידו. שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל מסר למקבילו המצרי את דבר ההחלטה לספק את המסוקים, כדי לסייע בפעולות לוחמה בטרור בחצי האי סיני. לעומת זאת, אספקת מטוסי F-16 למצרים נשארה עדיין בהמתנה.

אפאצ'י מסוק הקרב המתקדם. צילום: ויקיפדיה
אפאצ'י מסוק הקרב המתקדם. צילום: ויקיפדיה

מיג-35

מטוס הקרב הרוסי מיג-35. צילום: ויקיפדיה
מטוס הקרב הרוסי מיג-35. צילום: ויקיפדיה

מעריכים, כי החלטת הפנטגון לספק את המסוקים המתקדמים קיבלה האצה לאחר שהתרבו הידיעות, כי מצרים עומדת לחתום עם רוסיה על עסקה לאספקת 24 מטוסי קרב מדגם מיג 35. מטוסים שטרם סופקו לשום מדינה. אספקה של מטוסים מדגם זה למצרים יהוו שינוי דרמטי ביחסים בין שתי המדינות, מאז שנחתם הסכם השלום עם ישראל ב-1979, ויהוו סדק לחזרתם של הרוסים כיועצים וספקים ביטחוניים במצריים.

"אנו מאמינים כי מסוקים החדשים אלה יסייעו לממשלת מצרים לפעול נגד הקיצונים, המאיימים על ארה"ב, מצרים, וביטחון של ישראל", אמר דובר הפנטגון אדמירל ג'ון קירבי בהצהרה על השיחה של הייגל עם שר ההגנה מצרי, קולונל סדקי סובחי.

מזכיר המדינה ג'ון קרי הוא שסלל את הדרך לאישור הקונגרס לאספקת המסוקים, לאחר שמצרים שמרה, לדעתו, על הקריטריונים החשובים לוושינגטון כדי לחדש במקצת את הסיוע למצרים, שכללו גם את קיום התחייבויותיה להסכם השלום עם ישראל. יחד עם זאת נמסר, כי ארה"ב בוחנת מקרוב אם מצרים נוקטת בצעדי תמיכה במעבר לשלטון דמוקרטי.

1 Comment

  1. ניר
    24 באפריל 2014 @ 1:12

    מצרים לא צריכה נשק מצרים צריכה אוכל למליוני המצרים שחיים בעוני מחפיר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן