Skip to content

הקבינט מתכנס לדון בצעדים נגד הרשות הפלסטינית

ארה"ב מצדדת בישראל ומביעה אכזבה מהסכם הפיוס עם החמאס. "קשה לראות איך מצפים מישראל לנהל משא ומתן עם ממשלה שלא מכירה בזכותה להתקיים", אמרה אמש דוברת הסטייט דיפרטמנט. נתניהו: "אבו מאזן בחר בחמאס ולא בשלום. מי שבוחר בחמאס לא רוצה שלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקבינט המדיני-בטחוני מתכנס היום להערכת מצב מחודשת, כדי לדון בפרישה מהמו"מ ובצעדי ענישה נגד הרשות הפלסטינית, ובהם הפסקת הזרמת כספי המסים לרשות הפלסטינית וניתוק הקשר אתה. עם זאת, ההערכה היא כי הקבינט יימנע מהחלטות ש"ישברו את הכלים" וכי במקום פרישה סופית מהמו"מ – יושעה המו"מ עם הפלסטינים עד שהתמונה תתבהר סופית.

נתניהו: "על אבו מאזן לבחור, האם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו: "על אבו מאזן לבחור, האם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

אמש התברר כי ארה"ב מגבה את צעדה של ישראל, שביטלה את פגישת המו"מ עם הפלסטינים, בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין הפת"ח לחמאס. "המהלך הזה יכול לסבך בצורה באופן משמעותי את המאמצים", קבעה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. "זה לא יפגע רק במאמצים שלנו, אלא גם במאמצים של שני הצדדים. התזמון בעייתי ואנחנו בהחלט מאוכזבים מההודעה".

דוברת הסטייט דיפרטמנט לא הסתפקה בכך וקבעה: "קשה לראות איך מצפים מישראל לנהל משא ומתן עם ממשלה שלא מכירה בזכותה להתקיים".

קודם לכן, בשעות הערב המוקדמות, הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את פגישת המו"מ עם הפלסטינים, כמה שעות לפני שהיא שהייתה אמורה להיערך. זאת, בתגובה על ההסכם בין הפת"ח לחמאס, להקים ממשלת אחדות. נתניהו גם שוחח הערב עם מזכיר המדינה ג'ון קרי ואמר לו כי מדובר בחזרה לדפוס המוכר. "כל פעם שהפלסטינים צריכים לקבל החלטות הם בורחים", אמר ראש הממשלה.

"צל כבד על האפשרות להתקדם". לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"צל כבד על האפשרות להתקדם". לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נימק את החלטתו לבטל את פגישת המו"מ: "אמרתי הבוקר כי אבו מאזן צריך לבחור בין שלום עם ישראל לבין הסכם עם חמאס, ארגון טרור רצחני הקורא להשמדת מדינת ישראל ומוגדר הן בארה"ב והן באיחוד האירופי כארגון טרור. הערב, בזמן שעדיין מתנהלות שיחות להארכת המו"מ, אבו מאזן בחר בחמאס ולא בשלום. מי שבוחר בחמאס לא רוצה שלום". 

ציפי לבני, שרת המשפטים הממונה על המו"מ עם הלסטינים, הפנתה אמש בעמוד הפייסבוק שלה אצבע מאשימה כלפי הפלסטינים: "בשעה זו ממש הייתי אמורה להיות בפגישה עם הפלסטינים כדי להמשיך את המשא ומתן, וזאת אחרי שהייתה התקדמות בשיחות אתמול", כתבה לבני. "הסכם הפיוס שחתם אבו מאזן עם חמאס הוא צעד רע, שלא רק שגרם לביטול הפגישה, אלא מטיל צל כבד על האפשרות להתקדם. מחובתנו, גם כשאנחנו רוצים בשלום, לא להפסיק להסתכל על המציאות באופן מפוכח: חמאס משלבת אידיאולוגיה דתית איסלאמית קיצונית יחד עם טרור ולא מכירה בזכותנו להתקיים. יש לעמוד על הדרישה הבינלאומית המבוססת על שלושת תנאי הקוורטט: הכרה בישראל, הפסקת האלימות והכרה בהסכמים שנחתמו בין ישראל לפלסטינים. זוהי עמדתי הברורה והעקבית. לפנינו אתגר חדש ומורכב, שלצערי משרת את הקיצונים".

"נטל ההוכחה על אבו מאזן". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: נירה ידין)
"נטל ההוכחה על אבו מאזן". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: נירה ידין)

שר התיירות, עוזי לנדאו, קרא לקבינט המדיני-בטחוני להתנות כל המשך מו״מ עם הרשות הפלסטינית, המכונה ׳הרשות המאוחדת׳, בפירוק מערכות הטילים בחבל עזה.

״יש לתבוע מן הרשות פירוק מערכות הטילים בחבל עזה ולהגדיר מראש יעדים ולוחות זמנים לביצוע. בנוסף, יש לקבוע סנקציות שיוטלו על הרשות במקרה של חריגה מן היעדים או מלוח הזמנים- בדומה לעמידת המערב על פירוק הנשק הכימי בסוריה", אמר השר לנדאו. "פירוק הטילים או פירוק התהליך המדיני- אין להמשיך בתהליך מדיני בשום תנאי אחר״.

ראש האופוזיציה ויו״ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הגיב על הסכם הפיוס עם החמאס: ״ההסכם הזה שלא ברור עדיין עד כמה יחזיק מעמד הוא תוצאה של היעדר יזמה מדינית של נתניהו. נטל ההוכחה לגבי משמעותו הוא על אבו מאזן ומבחנו יהיה האם יהיה נשק אחד לרשות, דבר שלא התממש בעבר. יתרונו האפשרי הוא בכך שיכניס בעתיד את עזה למשוואה של הסכם עם הפלסטינים".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון: "נתניהו דחף את אבו מאזן לחמאס, ועכשיו מבקש ממנו לבחור בין ישראל לחמאס. זו בקשה המנוגדת לאינטרס הישראלי. כל פיוס בין הגדה לעזה הוא חיוני, כל עוד ההסכם בין אבו מאזן לישראל מחייב גם את חמאס – ובראש ובראשונה: הפסקת האלימות. עד כה ישראל טענה נגד אבו מאזן שאינו מייצג את כלל הפלסטינים, ועכשיו, כשהפיוס יביא אותו לייצג את כלל הפלסטינים, דורשת ממנו שיבחר בין ישראל לחמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בבוקר עם שר החוץ של אוסטריה סבסטיאן קורץ. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "במקום שאבו מאזן יתקדם לשלום עם ישראל, הוא מתקדם לשלום עם חמאס. עליו לבחור, האם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל. אפשר להשיג רק אחד מהם, לא את שניהם. אני מקווה שיבחר בשלום, עד כה הוא לא עשה כך". נתניהו הוסיף ואמר: "אנו מנסים להשיק מחדש את המו"מ עם הפלסטינים. בכל פעם שאנו מגיעים לנקודה זאת, אבו מאזן מערים תנאים נוספים, ביודעו שישראל לא יכולה לקבל אותם".

"נתניהו דחף את אבו מאזן לחמאס". זהבה גלאון (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
"נתניהו דחף את אבו מאזן לחמאס". זהבה גלאון (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

השר נפתלי בנט הגיב: ״עם רוצחים לא מדברים. חתימת הסכם מיזוג של הפתח, הג'יהאד האיסלאמי והחמאס מכניסה את המזרח התיכון לעידן מדיני חדש. הרשות הפלסטינית הפכה לגוף הטרור הגדול בעולם, עשרים דקות מתל אביב. כמו שהאמריקאים לא מדברים החמאס והגיהאד האיסלאמי ואל קעידה, גם ישראל  צריכה להיות  ברורה: עם רוצחים לא מדברים״.

גם בפיו של שר החוץ, אביגדור ליברמן היה מסר זהה: ״אבו-מאזן צריך להחליט אם הוא רוצה לעשות שלום ואם כן – עם מי. אי-אפשר לעשות שלום גם עם ישראל וגם עם החמאס, ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל. חתימה על הסכם לממשלת אחדות של הפת״ח והחמאס היא חתימה על סיומו של המו״מ בין ישראל לרשות הפלסטינית״, אמר השר ליברמן.

סגן שר החוץ, זאב אלקין: "חתימת הסכם והקמת ממשלת אחדות בין אבו מאזן לחמאס חושפת פעם נוספת את אחדות המטרות האמתית בין מחבלי חמאס למנהיגי הפתח: השמדת המדינה היהודית! לא צריך להיות מופתע מכך שמי שמסרב אפילו לדון על הכרה במדינה יהודית בגבולות כלשהן ומשלם משכורות עתק למחבלים פלסטינים שרצחו ישראלים ויושבים בכלא הישראלי, מצא בסוף את מקומו הטבעי בחיבוק החם של רוצחי החמאס!"

1 Comment

  1. ניר
    23 באפריל 2014 @ 20:13

    היפוטטית נאמר ישראל חמתה עם אבו מאזן על הסכם [לא נסחף לא שלום] להסדרת הגבלות והשטחים ישראל יוצאת מרוב השטח מבוצעים תקוני גבול לאחר תקופה נערכים בחירות בפלסטין החמאס זוכה ברוב הקולות[שזה לא היפוטטי] כידוע החמאס באמנה שלו יש קריאה לחיסול הישות הציונית ואז החמאס יעשה מה שהוא כבר רגיל לעשות בדרום הארץ יעביר את האש למרכז הארץ לאחר שקיבל את השלטון על פלסטין [הגדה/ יהודה ושומרון]מה אז??? הרי זה יקרה כמו שקרה לאחר שברחנו מעזה וכאשר אמרנו רקטות יעפו עלינו צחקו בצד השמאלי ואמרו אל תהלכו אימים על עם ישראל ישראל לא חיה ביבשת אירופה ישראל חיה בגונגל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן