Skip to content

מעסיק אשר הפלה עובדת בהריון ישלם לה 52 אלף שקל

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבל בכך את תביעת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה וקבע כי עובדת הופלתה על רקע הריון. עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד: "מעבר לעבירה על החוק והגישה הסטריאוטיפית, שאין לה מקום זה שנים בחברה מתקדמת, המעסיק גם הפסיד עובדת שללא ספק יכלה להמשיך ולתרום לחברה בעת הריונה ולאחריו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבל לפני כשבועיים את תביעתה של עובדת שיוצגה על ידי עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז ירושלים והדרום, וקבע, כי חברת א.ס.י. טכנולוגיות והנדסה הפלתה את העובדת על רקע הריון, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה והפרה את חוק עבודת נשים. הרכב בראשות השופטת אנגלברג שוהם, קיבל את כל טענות העובדת ופסק לטובתה סכום של 52 אלף שקל.

תנאי העבודה הורעו כשנודע שהעובדת בהריון (צילום: עמית מנדלזון)
תנאי העבודה הורעו כשנודע שהעובדת בהריון (צילום: עמית מנדלזון)

גישה סטריאוטיפית

בית הדין האזורי, ביקר בחריפות את התנהלות החברה, וקיבל את הטענה כי הנתבעת לוקה בגישה סטריאוטיפית פסולה בנוגע לנשים הרות בכלל, ובתפיסה סטריאוטיפית כאילו כל עובדת הרה, נוטה לנצל את הריונה להתעשרות על גב המעסיק, בפרט.

בין היתר, נקבע, כי החברה שינתה את יחסה לעובדת לאחר שהודיעה על הריונה, צמצמה את היקף עבודתה, פגעה בתנאי עבודתה וניסתה לבודד אותה מחבריה לעבודה, הכל על רקע הריונה.

הפסידו עובדת

עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד, נציבת ירושלים והדרום בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה ברכה על פסק הדין שנתן בית הדין וציינה, כי "המקרה מלמד כי אפליית נשים על רקע הריון ואמהות, עדין קיימת בשוק העבודה הישראלי ועדין בהיקפים מדאיגים. מעבר לעבירה על החוק והגישה הסטריאוטיפית, שאין לה מקום מזה שנים בחברה מתקדמת, הרי שהמעסיק הפסיד גם עובדת שללא ספק יכלה להמשיך ולתרום לחברה בעת הריונה ולאחריו, לא פחות מתרומתה לפניו".

עו"ד ציונה קניג-יאיר, נציבה ארצית: "אני מברכת על פסק הדין ומעודדת מעסיקים לבחון את העובדות על פי הכישורים והתרומה שלהן למקום העבודה ובכך לא להפסיד את העובדת הנכונה מהסיבות הלא נכונות. פסק הדין מדגיש שוב שלנשים יש ערך מוסף בשוק העבודה. המסקנה הראויה היא שמעסיקים מרוויחים מהעסקתן של נשים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן