Skip to content

הפרקליטות לעליון: יש בידינו ראיות חפציות וקלטות נגד אולמרט

בהודעת הפרקליטות נטען כי שולה זקן הביאה ראיות "חפציות חדשות כולל קלטות" שהביאו לפתיחת חקירה חדשה נגד אולמרט בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחת עד. יועץ התקשורת של אולמרט: זה מהלך שבא "להכשיר את השרץ - את הסכם הטיעון עם שולה זקן, שנולד בחטא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה הודיעה ביום ראשון אחר הצהרים לבית המשפט העליון, כי בכוונתה להגיש עדויות חדשות שעלו מעדותה של שולה זקן במסגרת עדותה החדשה במשטרה, אותה מסרה בעקבות הסכם עדת מדינה שנחתם עמה. העדויות יוגשו במסגרת הערעורים שהגישה הפרקליטות הנוגעים לזיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס.

חקירה חדשה - אהוד אולמרט (צילום: ציפי מנשה)
חקירה חדשה - אהוד אולמרט (צילום: ציפי מנשה)

בפנייתה לבית המשפט לא ציינה המדינה באילו תיקים מדובר, אך סביר להניח כי העדויות מתייחסות לפרשת טלנסקי ועדותה של זקן תחזק את עמדת הפרקליטות.

בהודעתה לבית המשפט מציינת המדינה כי זקן מסרה לידי חוקריה ראיות "חפציות חדשות לרבות קלטות".  בעקבות ראיות אלו נפתחה מחדש החקירה נגד אולמרט בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחת עד. הפרקליטות מציינת בהודעתה, עליה חתום שי ניצן, פרקליט המדינה, כי היות שהחקירה בעיצומה, לא יכולה הפרקליטות לפרט מהן הראיות שבידיה וכי הן לא נמסרו לפרקליטיו של אולמרט כדי לא לשבש את החקירה.

מסרה ראיות חדשות כולל קלטות - שולה זקן (צילום: ציפי מנשה)
מסרה ראיות חדשות כולל קלטות - שולה זקן (צילום: ציפי מנשה)

המדינה מדגישה, כי לטעמה גם ללא הראיות הללו ערעורה תקף ועומד ואיננו נזקק להן כתשתית עיקרית. אבל "המערערת סבורה כי ראוי שבית המשפט הנכבד ייחשף אליהן טרם יפסוק את דינו". להערכת הפרקליטות, היא תגיש בקשה בה יוצגו הראיות בפני בית המשפט בהרחבה תוך כשלושה שבועות.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה כי "מדובר בצעד חסר תקדים ובעיתוי לא מקרי, שכל מטרתו איננה רדיפת צדק או אמת, אלא להכשיר את השרץאת הסכם הטיעון עם שולה זקן, שנולד בחטא". משמעות הפנייה לבית המשפט היא להוסיף ראיות נוספות לערעור שנדון בגין הליך משפטי שהסתיים זה מכבר בבית המשפט המחוזי. עקרון "סופיות הדיון" קובע כי הערעור יידון בפני שופטי העליון בכל הנוגע להכרעת בית המשפט שנפסקה לאחר שהמחוזי נחשף לעדויות וראיות ועל פיהן הכריע בדין. למעשה אין אפשרות לפתוח שוב את נושא העובדות, למעט מקרים חריגים כמו המקרה של רומן זדורוב שם נדרש בית המשפט המחוזי בנצרת לדון שוב במספר ראיות ולפסוק בכל הקשור אליהן. לטענת הפרקליטות, יש בראיות חדשות שבידיה לשפוך אור חדש על העובדות במקרה אולמרם, כפי שהוצגו בפני בית המשפט המחוזי.

[related-posts] 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן