Skip to content

מאות במצעד למען החיים של עמותת "אביב לניצולי השואה"

המצעד השנתי של העמותה התקיים הערב בתל אביב במטרה להעלות את המודעות לזכויות הניצולים ולקרוא לקרובי משפחותיהם לפעול למיצוי כלל הזכויות וההטבות להן הם זכאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כחמש מאות איש צעדו בערב יום השואה בתל אביב במצעד למען החיים, שמארגנת מדי שנה עמותת "אביב לניצולי השואה", הפועלת למיצוי זכויות הניצולים.

מטרת המצעד היא להעלות את המודעות למצבם הקשה של חלק מהניצולים ולצורך לסייע להם למצות את מלוא הזכויות וההטבות המגיעות להם על פי חוק. 

(צילום: דן בר דוב)
מטביעים וחותמים. ח"כ יפעת קריב (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

למצעד קדמה עצרת קצרה בה נשאו דברים השופטת בדימוס דליה דורנר, מייסדת ומנכ"לית העמותה עו"ד אביבה סילברמן ובתם של ניצולי השואה גניה ואברהם שטורך – חיה גולן.

במצעד נטלו גם חלק שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד והמשנה לשגריר ארה"ב וויליאם גראנט, וחברי הכנסת יפעת קריב ורונן ברונפמן. בנוסף נטלו חלק במצעד, לצד ניצולי השואה, חניכי תנועת הצופים, קבוצות האוהדים של הפועל ומכבי ת"א, ומתנדבי עמותת one day.

ניצול שואה חושף את המספר במצעד היום בת"א (צילום: דן בר דוב)
ניצול השואה יששכר פרנקנטל, בן 96, חושף את המספר במצעד היום בת"א (צילום: דן בר דוב)

עו"ד אביבה סילברמן, מייסדת ומנכ״לית עמותת ״אביב לניצולי השואה״, אמרה בטקס: ״זו ההזדמנות האחרונה שלנו כחברה לכפר על השנים שאבדו ולשפר את היחס אל הניצולים שנותרו. כמעט כל אחד מאתנו מכיר ניצול שואה – בין אם מדובר באבא או אמא, בסבא או בסבתא, ולפעמים זהו השכן מהקומה למטה, שחי בגפו כבר שנים ורק המספר על ידו חושף את העבר. זוהי חובתנו כאזרחים להושיט לעברם יד ולוודא שהם אכן מקבלים את כל מה שמגיע להם. אני קוראת מכאן לכל אזרחי ישראל – עזרו לנו לוודא שהשנה אף ניצול לא נותר מאחור. יותר מהכל חשובה ההבנה של כל אחד ואחת מאתנו שלפעמים כל מה שצריך זה מישהו שיושיט יד וירים את הטלפון בשבילם, או ייכנס לאתר העמותה ויעביר את פרטיהם. מישהו שיסייע להם בצעד הראשון – ואנחנו נעשה את השאר. השירות ניתן ללא כל עלות מצידם של ניצולי השואה או בני משפחותיהם, זו החובה שלנו כלפיהם". 

מהפכה של ממש בגישה. דליה דורנר (צילום: דן בר דוב)
מהפכה של ממש בגישה. דליה דורנר (צילום: דן בר דוב)

השופטת בדימוס דליה דורנר, יו"ר ועדת החקירה הממלכתית למצבם של ניצולי השואה: "החלטת הממשלה מהיום, לבקשתם של שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, עשויה להגשים את תביעתם של ניצולי השואה. מדובר במהפכה של ממש בגישה לניצולים ועל כך יש לברך, אך חשוב להעביר את הסיוע במהירות האפשרית לנוכח גילם של הניצולים. מדינת ישראל, שקמה בצל השואה, ראתה עצמה מאז ומתמיד כבאת כוחם של בני העם היהודי, ששרידיה, שארית הפליטה, השתתפו בבנייתה, בהגנה עליה ובפיתוחה". 

(צילום: דן בר דוב)

(צילום: דן בר דוב)

את העצרת הנחה אורי גוטליב ובמהלכה ביצע הזמר עמיר לב את שירו "רכבת". במהלך האירוע הוזמנו המשתתפים במצעד להטביע על קיר מיוחד שיוקם את טביעת ידם, בצבע צהוב, ולצרף כך את שמם לרשימת התומכים במטרה החשובה של שיפור מצבם של ניצולי השואה. המשתתפים הצטרפו למגיש ארץ נהדרת איל קיציס, הדוגמנית בר רפאלי, מגישי החדשות גדי סוקניק ודנה סומברג, השף אסף גרניט, הדוגמניות מיכאלה ברקו ושירה וילנסקי, אנשי התקשורת צופית גרנט וגיל ריבה, השחקנים אבי קושניר, דביר בנדק ואורי גוטליב, מאמן הכדורסל עודד קטש, השחיינים האולימפיים גל נבו וגיא ברנע, שחקני הכדורגל ערן זהבי ושירן ייני, שחקני תיאטרון "הבימה" ועוד רבים וטובים, שהחתימו את ידם בעוד מועד.

ח"כ יפעת קריב, יו"ר השדולה למען ניצולי השואה בכנסת, צירפה את חתימת כף ידה ואמרה: "ממשלת ישראל אישרה הבוקר את 'תכנית הסיוע הלאומית לניצולי השואה' שיזם שר האוצר יאיר לפיד, תכנית ששמה את ניצולי השואה בראש סדר העדיפויות. כאשר נשבעתי כחברת כנסת נשבעתי גם לעצמי: מדינת ישראל תמלא את חובתה לחיים בכבוד לכל ניצולי השואה החיים עמנו היום. זה הצו המוסרי והערכי, זהו צו השעה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן