Skip to content

ינואר-מארס 2014 במלונות: הישראלים הצביעו ברגליים

בחודשים ינואר-מארס נרשמה ירידה של 11 בלינות הישראלים במלונות בישראל - אבל אל חשש, הישראלים לא ישבו בבית: בחודשים אלה נרשמה עלייה של 7% בנסיעות לחו"ל. וזה עוד בלי לקחת בחשבון את חג הפסח שחל באפריל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלונות באילת. ירידות בלינות הישראלים נרשמו בכל הארץ. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלונות באילת. ירידות בלינות הישראלים נרשמו בכל הארץ. (צילום: עירית רוזנבלום)

מנתונים שמתפרסמים היום עולה, כי בחודש מארס 2014 נרשמה עלייה של 17% בלינות התיירים בחודש מארס וירידה של 32% בלינות הישראלים.

במחלקה הכלכלית בהתאחדות המלונות מסבירים כי מאחר והשנה חל חג הפסח באפריל, ואילו אשתקד הוא חל במארס, נרשמה השנה במארס ירידה ניכרת בלינות הישראלים.

אולם נראה שהישראלים לאו דווקא התרשמו מהעובדה שחג הפסח לא חל במארס: לפי נתוני התאחדות המלונות, בחודשים ינואר-מארס 2014 חלה ירידה של 11% בלינות הישראלים במלונות, אולם לפי נתוני לשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ביציאות לחו"ל באותם חודשים – ינואר-מארס 2014 – נרשמה עלייה של 7% לעומת אותה תקופה אשתקד. כלומר, הישראלים העדיפו לפקוד את המלונות בחו"ל.

את העובדה שחלה עלייה של 17% בלינות התיירים במארס, מסבירים בהתאחדות המלונות כי מאחר ומארס אשתקד הושפע מביטולי התיירות הנכנסת על רקע מבצע 'עמוד ענן', "באפריל אנו צפויים לראות גידול בלינות הישראלים והמשך גידול בלינות התיירים. רק כשנסכם את מארס ואפריל יחד, אפשר יהיה להשוות בצורה נכונה יותר את תוצאות חודשיים אלו" אמרו.

בסך הכל נרשמו במארס במלונות כ-1.71 מיליון לינות תיירים וישראלים, ירידה של 10% לעומת מארס 2013. תפוסת החדרים הארצית הגיעה במארס לכ-63%, המהווים ירידה של 5% לעומת מארס 2013.

התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב: כ- 74% (1%+) ואחר כך במלונות מערב ירושלים: 73% (7%+).

במספר חדרי המלון בישראל (החברים בהתאחדות המלונות) חלה עליה של 3% לכדי 49,388 .

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "התוצאות ברבעון הראשון של 2014 משקפות את העובדה שתעשיית התיירות בארץ אינה על מפת העדיפות הלאומית, ומדינת ישראל אינה מממשת את הפוטנציאל הקיים. אמנם נמחקו הירידות, שנרשמו אשתקד ברבעון הראשון של 2013, בשל מבצע 'עמוד ענן', ויש חזרה לנתונים הממוצעים של השנים: 2011/12. אבל, בניגוד אלינו, בעולם המערבי חלה בינתיים התקדמות. כל שנה יש עליה ממוצעת בעולם של 4% בנתוני התיירות, והכנסות המדינות צומחות".

גונן מוסיף שהתיירות היא התעשייה העולמית הנמצאת בצמיחה קבועה ומרשימה כבר כ-60 שנה. גונן: "אני בטוח שכל המדינות המתחרות בישראל לא היו שמחות על חזרה לתוצאות עבר, אלא מחפשות איך להגדיל את נתוני התיירות, את ההכנסות ואת מספר המועסקים. הסיבה העיקרית לאי מימוש הפוטנציאל היא העובדה שתקציבי השיווק ופעולות השיווק – לוקים בחסר. אני קורא לממשלה להעמיד למשרד התיירות את המשאבים הנדרשים, ובעיקר, את תקציבי השיווק הראויים, בכדי להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל ולייצר עוד מקומות תעסוקה בענפי התיירות השונים, ובתעשיות המספקות שירותים וצרכים לתיירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן