Skip to content

ב-9 חודשי המו"מ קידמה הממשלה הקמת 50 יחידות דיור בכל יום

כך טוענת תנועת "שלום עכשיו" בדו"ח חדש שפרסמה היום. בהשוואה לשנים קודמות מדובר בגידול פי ארבעה בממוצע השנתי במכרזים ובהכפלה במספר התחלות הבנייה. גלי צה"ל מדווח הבוקר כי ראש הממשלה הנחה את שר הביטחון לבטל את הדיון שנועד לקדם תכניות לבנייה בהתנחלויות. הסיבה: "זה לא הזמן המתאים לקדם בנייה בהתנחלויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתשעת חודשי המו"מ קידמה ממשלת נתניהו לפחות 13,851 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק ע"י קידום תוכניות ופרסום מכרזים. מדובר על מספר חסר תקדים שמהווה ממוצע של 50 יחידות דיור ביום ו-1,540 יחידות בחודש. כך טוענת תנועת "שלום עכשיו" בהודעה שפרסמה הבוקר.

תנופת פיתוח בהתנחלויות עלי זהב: 694 יח"ד, עפ"י שלום עכשיו (צילום ויקימדיה)
תנופת פיתוח בהתנחלויות עלי זהב: 694 יח"ד, עפ"י שלום עכשיו (צילום ויקימדיה)

עפ"י הודעת "שלום עכשיו" יחידות אלו כוללות:

  • פרסום מכרזים לבניית 4,868 יחידות דיור מתוכן 2,248 יח"ד בהתנחלויות ו-2,620 יח"ד במזרח ירושלים. בשלום עכשיו מציינים עוד כי פורסמו עוד 1,235 יח"ד במכרזים חוזרים, כלומר שפרסמו את אותן יחידות למכירה מחדש.
  • קידום תוכניות בניה עבור 8,983 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. מתוכן 6,561 יח"ד בהתנחלויות ו-2,422 במזרח ירושלים.

 ב"שלום עכשיו" מדגישים כי קידום התכניות הוא בכל רחבי הגדה המערבית, כולל בהתנחלויות המבודדות: תכניות ל- 4,793 יחידות דיור בהתנחלויות מבודדות (73%); תכניות ל-1,768 יחידות דיור בהתנחלויות קרובות יחסית לקו הירוק (27%).

בהשוואה לשנים קודמות מדובר בגידול פי ארבעה בממוצע השנתי במכרזים ובהכפלה במספר התחלות הבנייה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית האחרונה של 2013 החלו להיבנות 828 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, לעומת 484 יחידות בתקופה המקבילה ב-2012.  נתוני הלמ"ס לא כוללים את שלושת הראשונים של שנת 2014.

מפת "שלום עכשיו" כפי שפורסמה היום בפייסבוק
מפת "שלום עכשיו" כפי שפורסמה היום בפייסבוק

עוד מדווחת "שלום עכשיו" על התנחלויות ומאחזים חדשים:

  • שני מאחזים חדשים: מאחז ברוש (בסמיכות להתנחלות שדמות מחולה) והמאחז גבעת עיטם דרומית לבית לחם ומזרחית לאפרת.
  • התנחלות חדשה בתוך העיר חברון הוקמה לראשונה מאז שנות ה-80 ב"בית המריבה".
  • הכשרת ארבעה מאחזים בלתי חוקיים: הממשלה קידמה תכניות להכשרת המאחזים הבלתי חוקיים: נחלי טל וזית רענן באזור רמאללה, גבעת סלעית בצפון הבקעה ואלמתן באזור קלקיליה.
  • נוסדה התנחלות חדשה "לשם" (ליד ההתנחלות עלי זהב), אוכלסה בכ-60 משפחות.
  • במזרח ירושלים הממשלה קידמה 2 מרכזי תיירות גדולים בשכונת סילוואן הצמודה לעיר העתיקה: מתחם קדם ובית המעין. בנוסף, אושרה גם תכנית לגן לאומי מורדות הר הצופים בין שכונות עסאוויה וא-טור למרות התנגדות המשרד להגנת הסביבה.

תנועת "שלום עכשיו" אומרת עוד כי בזכות חשיפתה נמנע פרסום מכרזים בשטח הרגיש של E1.  במהלך המו"מ משרד הבינוי והשיכון, בראשות השר אורי אריאל, פרסם שלושה מכרזי תכנון עבור 24,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, ביניהם תכנון לשכונה ב-E-1. חשיפת שלום עכשיו הובילה לביטול המכרזים. (לדו"ח המלא)

דווקא היום, על רקע נתוני שלום עכשיו, מפרסם הבוקר גלי צה"ל כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את שר הביטחון יעלון לבטל את הדיון שנועד לקדם תכניות לבנייה בהתנחלויות. הדיון היה אמור להיערך מחר במועצת התכנון של המינהל האזרחי, זו שמאשרת בנייה בשטחים, ולעסוק בתכניות להתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון – חלקן בבנימין, חלקן בבקעת הירדן ובמקומות נוספים. אבל, כאמור, בעקבות ההנחיה יעלון נתן את ההוראה והדיון בוטל עוד לפני שסדר היום נקבע סופית.

עפ"י הפרסום נעשה הדבר, עפ"י גורמים מדיניים, משום ש"זה לא הזמן המתאים לקדם בנייה בהתנחלויות". גלי צה"ל מצטט גורמים מדיניים שאמרו לו: "אנחנו עושים מאמצים רבים כדי לשכנע את העולם שאבו מאזן הוא סרבן שלום שמתחבק עם החמאס, זה קלף חזק ולא נכון לאבד אותו. הודעה על בנייה כעת יכולה להטות בשנייה את דעת הקהל נגדנו," לדבריהם, "התעקשנו בעבר שלא תהיה הקפאה, ואכן, לא הייתה, אבל זו לא העת הנכונה".

1 Comment

  1. ניר
    29 באפריל 2014 @ 18:28

    מלחמת דון קישוט שלום עכשיו נאמר שיהיה שלום אמת [אני לא מאמין] אז מה הבעיה אותם בתים / ישובים יעברו לרשות הפלסטנאיתהינה בנו בפיתחת רפיח בנו בסיני וכאשר החליטו לברוח משם עזבו אז מה שאני בא להגיד שהבניה היא לא הבעיה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן