Skip to content

רכז מודיעין ותיק בצפון נעצר בחשד לקבלת שוחד מיני וכספי

מעצרו של אהרון קדוש, רכז מודיעין מצטיין בתחנת זבולון, הפתיע רבים מהרכזים בצפון. הרכז שקיבל אות הצטיינות בשנה שעברה נחשד כי סיפק מידע רב והקלות לעבריינים ובתמורה קיבל כספים וטובות הנאה מיניות. פרקליטיו טוענים כי גם אם כשל מעט, יש לראות זאת בפרופורציות מתאימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט השלום בירושלים האריך אתמול (שלישי) ביומיים את מעצרו של אהרון קדוש, רכז מודיעין ממשטרת זבולון, בהסכמת סנגוריו. הוא חשוד כי קיבל שוחד כספי ומיני בתמורה להודעה מוקדמת על פשיטות מתוכננות של המשטרה, עליהן ידע מתוקף תפקידו. המשחדים הם נערות ליווי, סרסורים ובעלים של מועדוני הימורים. הוא חשוד בקבלת שוחד, באיומים ובשימוש לרעה בכוח. בית המשפט אסר לפרסם את תמונתו.

בלשים ושוטרים מתחנות משטרה בצפון הגיבו על המעצר בכעס רב. מעצרו  של הרכז הוותיק, אהרון קדוש (48), תושב עכו, ששירת בתחנת זבולון בקריית חיים ונעצר שלשום על ידי מח"ש, הפתיע אותם ועורר בהם זעם רב. "איך זה יכול להיות", שאל אחד מרכזי המודיעין הוותיקים, "איך הוא עשה ככה? הוא אחד הוותיקים. הוא לא ילד. אם זה נכון, הוא בן זונה, המניאק הזה. מה קרה לו?". 

"לא יכול להיות שזה הוא", העיר רכז אחר, "הוא? לא יכול להיות". אבל רכז המודיעין נעצר לאחר חקירה סמויה וארוכה עקב חשדות חמורים. במקביל למעצרו של קדוש נעצרו עוד שישה אנשים נוספים, בחשד כי שילמו לרכז המודיעין שוחד. מעצרו של אחד מהם, תושב כרמיאל, הוארך גם הוא עד מחר. 

(צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)
חשוד שהדליף מידע על פשיטות המשטרה (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)

על פי החשד פעל רכז המודיעין ליצור קשר עם עבריינים ועם נשים שהועסקו בזנות באזור הקריות על מנת לאסוף מידע, כספי שוחד ושירותי מין. בתמורה לכך העביר לידיהם מידע איכותי בדבר פשיטות ומעצרים שעמדה המשטרה לבצע. מהחקירה הסמויה שערכה מח"ש בחודשים האחרונים עלה החשד כי הרכז קיבל עשרות אלפי שקלים מעבריינים בעלי עסקים בלתי חוקיים בהימורים, בתמורה למידע  ולהקלות מצד המשטרה.

מהראיות שנאספו עד כה עולה כי נותני השוחד לכאורה נהנו מהגנתו של רכז המודיעין. הוא התריע בפניהם מראש על פשיטות של המשטרה על עסקיהם. כמו כן, חשוד הרכז כי נהג לסחוט נשים העוסקות בזנות, ואף קיבל מהן שוחד בתמורה לטובות הנאה שנתן להן. מח"ש חוקרת עתה אם לשוטר היו קשרים גם עם עבריינים בכירים מאזור הצפון, שדאגו לשלם לו עבור העברת מידע.

קדוש נחשב עד כה לרכז מודיעין מעולה והציג למפקדיו בתחנה ובמרחב מצג שווא לפיו הוא שולט על המידע בגזרתו. כך, על פי החשד, הוא ניצל את מעמדו והעביר למפקדיו מידע רב על המתחרים של העבריינים שהיו מקורבים אליו. במשטרה חשבו כי נאגר ברשותם מידע חיוני ורציני והעבריינים המקורבים לו נהנו, בנוסף למידע שהועבר להם מפגיעה ב"עסקי" מתחריהם. 

נפח העבודה שהציג החשוד היה כה גדול, עד שהוא נחשב לרכז מודיעין מוביל בתחנה ובמרחב ועל כך הוא קיבל בשנה שעברה אות הצטיינות ממפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

סנגוריו של קדוש, עורכי הדין תומר נווה ושלומית אדיקה, הגיבו אתמול לחשדות וטענו כי רשימת המעשים שמיוחסת לו אינה מגובה בראיות: "לטעמנו, חלק נכבד מהחשדות אינו מוצק. מדובר בטענות של מקורות ששיתפו עמו פעולה באופן רציף במסגרת עבודתו. על חלקם הוא נתן תשובה מפורטת ועניינית. לגבי שאר הנתונים, במסגרת החקירה הוא ייתן הסברים לגבי כלל החשדות".

הפרקליטים הכחישו כי קדוש פעל כשוטר מושחת לאורך תקופה ארוכה ובכלל. לדבריהם הוא "מעולם לא הפקיר את המשטרה, ומעולם לא נתן אינפורמציה לעבריין כזה או אחר. מדובר באדם שבמשך 30  שנה היה אמון על ביטחון הציבור".  לדבריהם, גם אם רכז המודיעין כשל מעט הרי ש"הדברים יצטרכו להילקח בפרופורציה המתאימה ולא לייחס לו חשדות שלא היו מנת חלקו".

1 Comment

  1. דורון א. טל (טירקל)
    30 באפריל 2014 @ 11:23

    כח משחית. כח מוחלט משחית לחלוטין!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן