Skip to content

בנט: ישראל היא המדינה היחידה במרחב שאינה מדינת אפרטהייד

"צריך להחיל את החוק הישראלי על השטחים הישראליים ביהודה ושומרון ולאותם 70 אלף תושבים פלסטינים שחיים בשטחים האלה צריך להציע אזרחות ישראלית", מצע בנט. "אנחנו לא המקום היחיד בעולם שיש בו סכסוכים נמשכים. כל יום בלי מלחמה הוא יום מבורך. הציבור הישראלי מבקש תשובות לשאלות אחרות – כלכליות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל היא המדינה היחידה במרחב שהיא לא מדינת אפרטהייד. ביהודה ושומרון יש להם הכל". כך אומר יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט בתגובה לדברי מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי.

"אני לא חי בלה לה לנד", אמר אמש בנט, בהופעה במועדון העסקי האקדמי של אוניברסיטת תל אביב. "אני חי בעולם הזה. יש עשרות סכסוכים דומים לשלנו. צריך ללמוד לחיות עם זה, אבל לא להיכנס לדיכאון בגלל זה. וואלה, הקמנו מדינה, עשינו כמה דברים יפים, בואו נמשיך לעשות".

"מגדלור בסערה". נפתלי בנט (צילום: קובי קנטור)
"מגדלור בסערה". נפתלי בנט (צילום: קובי קנטור)

בנט חזר על קביעתו כי עידן אוסלו תם וכי ישראת נכנסת לעידן ריאלי יותר. "אין פתרון מושלם", אמר. "החתירה למושלם מביאה אותנו לאסון. אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם המצב. צריך לחזק את האוטונומיה הפלסטינית כי אין לי שום חפץ לשלוט בהם. שיעשו מה שהם רוצים. יותר מזה – שיקבלו חופש תנועה מלא. זו תכנית ההרגעה שלי. מצד שני אני חושב שצריך להחיל את החוק הישראלי על השטחים הישראליים ביהודה ושומרון ולאותם 70 אלף תושבים פלסטינים שחיים בשטחים האלה צריך להציע אזרחות ישראלית. צריך לצמצם את מרחב הוויכוח. אנחנו לא המקום היחיד בעולם שיש בו סכסוכים נמשכים. כל יום בלי מלחמה הוא יום מבורך. הציבור הישראלי מבקש תשובות לשאלות אחרות – כלכליות".

על חזונו, בנוגע למדינת ישראל, אמר בנט: "ישראל נמצאת בלב אזור שנקלע לסערה. אין לנו יכולת להשפיע עליה. אנחנו צריכים להתנהל כמגדלור בסערה. למגדלור יש יסודות מוצקים ובאמת לנו יש צבא חזק וכלכלה חזקה, אבל מגדלור נבדל משאר המגדלים בכך שהוא מקרין אור. אנחנו צריכים לעבור מחדשנות לחדשנות שעושה טוב," המשיך בנט. "חדשנות מגדלור – בתחומי המים, הסביבה, הגנת סייבר, הצלת ושיפור חיים וחקלאות. אני מאמין שזה הדבר הנכון, כלכלית ופוליטית. הדיפלומטיה הכלכלית תופסת יותר מקום מהדיפלומטיה הקלסית. שדה הסכסוך עם הפלסטינים – מה שלא נעשה בו, נפסיד. אנחנו צריכים לייצא חדשנות של מגדלור, להתנהל כמו מגדלור ועל ידי כך להקטין את השדה ההוא (של הסכסוך). איך עושים את זה? נכנסים לשווקים צומחים – הודו, סין, אפריקה. למעשה משרד החוץ של מדינת ישראל זה משרד הכלכלה."

על גיוס החרדים לצה"ל אמר בנט: "אני מודה: בעבר, נושא הגיוס לא כל כך עניין אותי. עם כל הרצון לגייס את החרדים, המדינה שרדה בלי החרדים בצבא, היא לא תשרוד בלי החרדים בכלכלה. אני מעריך שחלק ניכר מהחבר'ה האלה (החרדים) יבחרו לעבוד. יש להם תמריץ. זה נקרא עוני. נמאס להם להיות עניים."

בהתייחסו למגיפת פשעי השנאה מתח בנט ביקורת מרומזת על רשויות האכיפה על חוסר הצלחתן ואמר כי יש למגר את תופעת פשעי השנאה " בכל הכוח".

1 Comment

  1. גידי
    30 באפריל 2014 @ 13:34

    מסתבר שלקרי יש מנוי לעיתון הארץ…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן