Skip to content

דו"ח אמריקני רשמי: ישראל לא מענישה פעילי "תג מחיר"

"התקפות של מתנחלים ישראלים קיצונים נגד תושבים פלסטינים, רכוש ומקומות תפילה בגדה המערבית נמשכות, ורובן מסתיימות ללא העמדה לדין", נכתב בדו"ח. עוד נאמר בדו"ח, כי על פי נתוני האו"ם, 399 התקפות של פעילי "תג מחיר" הסתיימו בפציעתם של פלסטינים או בנזקים לרכוש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביקורת נוקבת על חוסר המעש, של ממשלת ישראל, נגד פעילי "תג מחיר", בדו"ח רשמי של מחלקת המדינה האמריקנית.

"תג מחיר" נגד נוצרי: ישו - קוף ומריה פרה (צילום: בצלם)
"תג מחיר" נגד נוצרי: ישו - קוף ומריה פרה (צילום: בצלם)

המדובר בדו"ח השנתי של הסטייט דיפרטמנט, לשנת 2013, בנושא הטרור בעולם. הדו"ח – המציב את פורעי "תג מחיר" ביחד עם מחבלים מארגוני הטרור הפלסטיניים – מותח ביקורת על כך שממשלת ישראל לא מענישה את הפוגעים.

"התקפות של מתנחלים ישראלים קיצונים נגד תושבים פלסטינים, רכוש ומקומות תפילה בגדה המערבית נמשכות, ורובן מסתיימות ללא העמדה לדין", נכתב בדו"ח. עוד נאמר בדו"ח כי על פי נתוני האו"ם, 399 התקפות של פעילי "תג מחיר" הסתיימו בפציעתם של פלסטינים או בנזקים לרכוש. על פי הדו"ח, "קיצונים אלימים, כולל מתנחלים ישראלים, השחיתו חמישה מסגדים ושלוש כנסיות בירושלים ובגדה המערבית".

בדו"ח נאמר עוד כי עבירות הרכוש והפעולות אלימות של בודדים וקבוצות של יהודים – נעשו בתגובה לפעולות נגד מתנחלים וכי הן התרחבו בשנה שעברה מהגדה המערבית אל תוך תחומי הקו הירוק.  עם זאת, נאמר בדו"ח כי ממשלת ישראל הקימה יחידה משטרתית חדשה לחקירת פשעי תג המחיר.

על הטרור הפלסטיני נגד ישראל נאמר בדו"ח כי בשנה שעברה נהרגו בפעולות טרור שישה ישראלים – שלושה מדקירות, שניים מירי צלפים ואחד נחטף ונרצח. עפ"י הדו"ח חלה ירידה תלולה בירי תלול המסלול לעבר שטחה של ישראל: בשנת 2013 נורו 74 רקטות ופצצות מרגמה, לעומת 2,557 בשנת 2012.

השר גלעד ארדן, גינה את פשעי השנאה הגזעניים שהתרחשו בימים האחרונים, אך תקף את מחלקת המדינה על הביקורת שמתחה בדו"ח, על טיפולה של הממשלה באירועי "תג מחיר".

"זו הכללה גסה ולא נכונה", אמר ארדן בתכנית הבוקר של אורלי וילנאי וגיא מרוז בערוץ 10. "שלא יחלקו לנו ציונים עם השוואות הזויות. אנחנו לא מדברים על מעשי רצח, זה גרפיטי. יש מדרג בין רצח להשחתת רכוש. אני לא מקבל את זה שהשחתת רכוש, גם אם זה מסגד, זה כמו רצח. הפעולות האלו יכולות להגיע לרצח, אבל זה עדיין לא".

לעצם העניין טען השר ארדן: "אנחנו מתייחסים בחומרה רבה למעשים מזעזעים האלה. אנחנו מאוד מוטרדים, אלו לא מעשים מוסריים וזה פשע שגורם נזק למדינת ישראל".

שרת המשפטים, ציפי לבני, הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה: "פשעי השנאה שגלשו מיצהר לתוך מדינת ישראל הורסים אותנו מבפנים, ומכערים את פניה של ישראל כלפי חוץ. דוח מחלקת המדינה חושף את מה שידענו: הפשעים האלה או בשמם המכובס ״תג מחיר״, גורמים נזק עצום לישראל. ׳תג מחיר׳ הוא נגד ישראל והציונות. כחברה עלינו להקיא אותם, וכמדינה עלינו לטפל בהם בעוצמה ובחומרה ולהעמידם לדין".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן