Skip to content

אינטל תשקיע 5-6 מיליארד דולר במפעל השבבים בקריית גת

אינטל אישרה שאכן היא מתכוונת לשדרג את מפעלה בקריית גת, אבל לא מסרה מהי תכנית ההשקעות לשדרוג המפעל. שר הכלכלה בנט, שכינה את הודעת אינטל "המתנה הכי טובה שיכולנו לבקש ליום העצמאות ה-66", מסר כי מדובר בהשקעה של 20 מיליארד שקל (כ-5.5 מיליארד דולר)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת אינטל הודיעה כי היא מתכוונת להשקיע בשדרוג מפעלה בקריית גת. החברה לא מסרה באיזה סכום מדובר וכמה עובדים היא מתכוונת לקלוט. במשרדי האוצר והכלכלה מעריכים, כי מדובר בהשקעה בסדר גודל של 5-6 מיליארד דולר ובקליטתם של כ-1,000 עובדים.

שר האוצר יאיר לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "סגן נשיא אינטל העולמית והנהלת אינטל ישראל הודיעו היום לי ולשר הכלכלה בנט על התחייבותה של חברת הענק אינטל, שלה יש כבר היסטוריה לא מבוטלת עם מדינת ישראל בכלל ועם קריית גת בפרט, לשדרג ולפתח את מפעל אינטל בקרית גת". השר בנט כתב בדף הפייסבוק שלו, כי "אינטל תשקיע 20 מיליארד שקל (כ-5.5 מיליארד דולר) בישראל".

מפעל אינטל בקריית גת (צילום: אינטל)
מפעל אינטל בקריית גת (צילום: אינטל)

אינטל ישראל אישרה, כי תגיש לממשלה תוכנית השקעות לשדרוג מפעל אינטל קריית גת. אבל ציינה, כי "בשלב זה אינטל איננה מוסרת פרטים אודות תוכנית ההשקעות לשדרוג מפעל אינטל, כולל זמנים, עלויות וסוג השדרוג הטכנולוגי".

5% מענק

על פי הערכות במשרדי האוצר והכלכלה, אם אכן אינטל מתכוונת להשקיע בקרית גת כ-5 – 6 מיליארד דולר תיווצר תשואה גבוהה למשק מהשקעה בסדר גודל שכזה, כפי שמסביר השר בנט בדף הפייסבוק שלו "שבמסגרת ההסכם תהיה התחייבות להעסקת עובדים, רכש בישראל, התחייבות להכשרות מקצועיות ועוד", עשויה אינטל לקבל מענק ממשלתי בגובה של 5% מהשקעתה.

אינטל מעסיקה בישראל 9,500 עובדים בחיפה, יקום, פתח תקווה וירושלים, ובשני מפעלי ייצור, האחד בקריית גת והשני בירושלים.

"השקעה בה מניבים רווחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך על תכנית ההשקעות עליה הודיעה חברת אינטל: "תכנית ההשקעות הזאת היא תוצאה של תהליך שאנחנו עובדים עליו כבר מספר שנים. ישראל היא מוקד טכנולוגיה עולמית, והשקעה בה מניבה רווחים הן למשקיעים והן לאזרחי מדינת ישראל. אני קורא לחברות בינלאומיות נוספות להגדיל השקעתן בישראל, ולאלה שעדיין לא ניצלו את היתרונות שמציע המשק הישראלי לבוא ולהשקיע כאן".

"הבעת אמון בכלכלה הישראלית"

״שר האוצר, יאיר לפיד, בירך על הודעת אינטל אודות ההחלטה להגביר את ההשקעה בקריית גת ואמר: ״נמשיך לפעול לקידום ההשקעות בתעשיות המפותחות במדינת ישראל, זו היא הבעת אמון בכלכלה הישראלית. השקעות אלו ייצרו עוד אלפי מקומות עבודה במעגל הראשון ועשרות אלפי מקומות עבודה במעגל השני, למעמד הביניים הישראלי״.

"בשורה ציונית חשובה"

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: "זאת המתנה הכי טובה שיכולנו לבקש ליום העצמאות ה-66. זאת בשורה חשובה לפריפריה, לתעסוקה, לחינוך ולקידמה של ישראל מול העולם. הבחירה שלנו מול המדינות האחרות בעולם זאת גם בשורה ציונית חשובה, ואנו נמשיך לעבוד קשה ולעודד השקעות בישראל. הבקשה של אינטל תגיע למרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, ותקודם לקראת חתימת הסכם בתקופה הקרובה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן